Home Automotive Falk Pruscha, CEO Star Transmission: „Dezvoltarea eficientă și satisfacţia clienţilor pot fi atinse doar dacă procesele logistice sunt privite ca o resursă strategică”

Falk Pruscha, CEO Star Transmission: „Dezvoltarea eficientă și satisfacţia clienţilor pot fi atinse doar dacă procesele logistice sunt privite ca o resursă strategică”

Falk Pruscha, CEO Star Transmission: „Dezvoltarea eficientă și satisfacţia clienţilor pot fi atinse doar dacă procesele logistice sunt privite ca o resursă strategică”

Industria automotive este de departe unul dintre cele mai profitabile sectoare ale economiei autohtone. Daimler AG, prin subsidiarele sale Star Transmission și Star Assembly, este unul dintre cei mai importanţi investitori germani în România, cu peste 2.000 de angajaţi.

Ultima investiţie a concernului german Daimler la Sebeș a avut în vedere extinderea unităţii de producţie pentru fabricarea celei mai performante cutii de viteze cu 9 trepte, 9G-Tronic, ce va echipa 20 de modele Mercedes-Benz, vândute în aproximativ 200 de ţări din întreaga lume. Valoarea totală a investiţiei s-a ridicat la peste 300 milioane euro, proiectul fiind demarat acum 2 ani.

Odată cu extinderea producţiei la Sebeș, Star Transmission poate completa și sprijini fabrica Mercedes-Benz din Untertürk- heim, răspunzând mai eficient și flexibil cererii susţinute de cutii de viteze automate. În contextul evenimentului de lansare a producţiei modelului 9G-Tronic la Sebeș, rolul logisticii în strategia de dezvoltare, externalizarea anumitor segmente din supply chain, intralogistică sau despre resursa umană, una dintre una dintre cele mai valoaroase în cadrul Daimler AG, care numără peste 280.000 de angajaţi la nivel mondial, am stat de vorbă cu domnul Falk Pruscha, CEO Star Transmission și reprezentant Daimler în România.

Intermodal & Logistic: Ce segmente ale supply chainului aţi externalizat și ce zone sunt păstrate in-house?

Falk Pruscha: În acest moment ne aflăm în plin proces de externalizare a serviciilor ce acoperă logistica «in-house», însemnând procesele care au legătură cu manipularea mărfurilor în depozit și alimentarea liniei de producţie. Pe măsurăce compania se dezvoltă trebuie să ne asigurăm că ne menţinem atenţia pe procesele care ţin de activitatea noastră principală. Totuși, câteva funcţii cheie, cum sunt cele care ţin de managementul depozitului și al stocurilor vor rămâne internalizate. Considerăm că trebuie să păstrăm o legătură puternică și controlată cu anumite zone din logistică ce au legătură directă cu procesul de producţie.

Intermodal & Logistic:  Ne puteţi oferi câteva detalii referitoare la organizarea fluxurilor de materiale în fabrici (inbound și outbound)?

Falk Pruscha: Obiectivul nostru este să avem concepte integrate în interiorul fabricilor, iar aceasta are anumite consecinţe asupra dimensiunii și tipului proceselor de inbound. În total avem 2.000 mp de spaţii de depozitare. În prezent producem și livrăm JIT, dar odată cu creșterea nivelului de personalizare a produselor, luăm în calcul și livrarea JIS.

Intermodal & Logistic: Care este gradul de automatizare la nivelul liniei de producţie și ce soluţii automate aţi introdus pentru procesele intralogistice?

Falk Pruscha: Pe linia de producţie, nivelul de automatizare este de aproximativ 50% datorită specificului industriei, dar și al faptului că asamblăm cutii de viteze de tip 9G care sunt grele și trebuie să identificăm cele mai ergonomice soluţii pentru colegii noștri. În general, automatizarea proceselor logistice s-a dezvoltat foarte mult doar în ultimii ani și a devenit și mai accesibilă din punct de vedere al costurilor. Avem o «familie de roboţi Kuka» în hala NAG3, scopul lor fiind acela de a-i ajuta pe colegii noștri în procesele de asamblare și producţie. Echipamentele de remorcare Still sunt utilizate la transferul componentelor din depozit către producţie și asamblare: de la producţie la asamblare și de la asamblare către fluxul de ieșire. De asemenea, le utilizăm pentru a descărca componentele din camioanele venite de la furnizori și a încărca cutiile de viteză asamblate în camioane.

Intermodal & Logistic: Găsirea resursei umane disponible în industria automotive este văzută ca o problemă, în special în vestul României. Ce probleme aţi întâmpinat de-a lungul timpului și cum vă asiguraţi o forţă de muncă pregătită și motivată?

Falk Pruscha: Decizia de extindere a unităţii de producţie a fost luată în baza colaborării excelente, forţei de muncă foarte bine pregătite și a faptului că amplasarea favorizează activităţile de import și export. Acest proiect a creat 1.000 de noi locuri de muncă și până acum posturile au fost ocupate conform nevoilor noastre. Nu am avut probleme în găsirea personalului calificat și nu credem că pe viitor ne vom confrunta cu astfel de situaţii. În același timp, sprijinim sistemul educaţional dual pentru tinerii elevi și studenţi din judeţul Alba și le oferim posibilitatea de a vedea condiţiile reale de lucru în fabrica noastră, asigurându-ne forţa de muncă pentru viitor.

« Într-o piaţă în continuă schimbare, identificarea celor mai bune soluţii logistice este unul din punctele centrale în elaborarea strategiei de dezvoltare. Dezvoltarea eficientă și satisfacţia clienţilor pot fi atinse doar dacă procesele logistice sunt privite ca o resursă strategică. Altfel, ar fi ca și cum am construi o mașină excepţională, dar nu am construi și un drum pe care să o conducem» – Falk Pruscha, CEO Star Transmission

 

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In