Home Companii Allpacka.ro aduce un nou model de business în curierat

Allpacka.ro aduce un nou model de business în curierat

Allpacka.ro aduce un nou model de business în curierat

Estimată la 350 de milioane de dolari, piaţa de distribuţie expres și curierat a cunoscut o dezvoltare dinamică în ultimii ani, impulsionată fiind de apetitul tot mai mare al românilor pentru cumpărăturile online, dar și de creșterea susţinută a anumitor ramuri industriale. Cu toate acestea, marii jucători de pe piaţă nu reușesc întotdeauna să răspundă nevoii de preţuri mici a clienţilor persoane fizice sau întreprinderi mici și mijlocii, care nu generează un volum suficient de comenzi.

ALLPACKA.ro este o platformă online lansată oficial în România în septembrie 2015 și care a atins deja 15.000 de colete livrate. „Ne definim mai degrabă drept o platformă comparativă de preţuri online pentru serviciile de curierat. Pe site-ul nostru se pot plasa comenzi pentru curierul ales chiar de client, urmând aceiași pași ca la orice comandă la un magazin online, fără a fi nevoie de interacţiunea directă cu compania de curierat respectivă, noi preluând toată procedura administrativă. Din acest motiv, noi nu concurăm cu companiile de curierat, ci este extrem de important să lucrăm împreună cu acestea, pentru a evita canibalizarea pieţei”, explică modelul de business Carmen Pătîrlăgeanu, Business Development Manager ALLPACKA.ro, care are deja încheiate parteneriate cu curieri precum UPS, DPD, TCE, GLS și Gebrüder Weiss. Platforma este direct conectată cu sistemele tuturor companiilor de curierat partenere prin API. Acest lucru se extinde și către toate procesele operaţionale ale afacerii, scopul fiind de a automatiza cât mai multe funcţii în cadrul firmei astfel încât pragul cheltuielilor generale să fie menţinut la un nivel cât mai scăzut, economiile obţinute fiind transferate către clienţi. Compania activează pe piaţa din Ungaria de peste 5 ani, unde succesul imediat s-a datorat faptului că exista o cerere mare pentru servicii de curierat premium, la preţuri accesibile. Intrarea pe piaţa românească a fost un pas firesc, și aici remarcându-se aceeași tendinţă. Însă începutul nu a fost ușor și lipsit de surprize. „La început am pornit convinși că știm ce-și doresc clienţii și am avut o surpriză, pentru că de fapt își doreau o variaţie a serviciilor pe care le propuneam. Un lucru pe care l-am învăţat foarte repede a fost că este necesar să ne ascultăm clienţii și a trebuit să aducem unele modificări serviciilor noastre pentru a se potrivi mai bine specificului pieţei locale. De exemplu, iniţial ne-am concentrat pe exporturi, dar România are deficit de export și există o cerere mai mare pentru importuri și a trebuit să ne pliem acestei cerinţe”, spune Carmen Pătîrlăgeanu.

Plus valoare  pentru clienţi

Succesul rapid al platformei se explică prin faptul că reușește să aducă plus valoare clienţilor, oferindu-le soluţia optimă ce răspunde nevoilor acestora în orice moment, fie că au de expediat plicuri, colete sau paleţi. De aceea analiza tipurilor de mărfuri expediate este un standard în activitatea companiei. „Un client tipic va avea de livrat, de-a lungul anului, poate nu cu un volum constant, documente, unele cutii mici, altele voluminoase, uneori chiar și paleţi. Aceste transporturi vor fi repartizate pe livrări în ţară, importuri și exporturi. În mod normal ar trebui să aibă contracte cu mai multe companii de curierat și pentru că volumul total se repartizează între aceste companii, tarifele obţinute de la fiecare furnizor vor fi mai mari, fără a lua în calcul consumul de resurse implicate. Prin platforma noastră clientul are acces la mai multe firme de curierat, fiecare dintre acestea excelând în anumite arii logistice, și cu care noi rulăm volume de expediţii importante. Astfel, cu ajutorul unui singur furnizor, clientul are garanţia că întotdeauna primește cel mai potrivit serviciu pentru el, la cel mai bun preţ posibil”, declară business development manager-ul ALLPACKA.ro

Reducerea ratei de retur

Rata de retur este un indicator important în activitatea de curierat, care influenţează costurile companiilor și în final preţul pe care îl plătește clientul final. În acest moment, ALLPACKA. ro înregistrează o rată de retur mai mică de 0,5 din volumul total al livrărilor la nivel naţional, iar pentru cele internaţionale este aproape inexistentă. “Totuși, este foarte devreme să ne pronunţăm, fiind pe piaţa locală doar de câteva luni. Însă pentru a reduce cât mai mult rata retururilor, apelăm la tehnologie. Platforma noastră este implementată astfel încât să colectăm datele de livrare în timpul procesului de plasare a comenzii. Unii clienţi nu înţeleg de ce este necesar să completeze toate câmpurile pentru a putea trece la pasul următor, dar acest lucru este necesar tocmai pentru a-i proteja de un eventual retur sau imposibilitatea de a efectua livrarea. Cu toate aceste, uneori se întamplă să primim date care sunt neconforme. Din acest motiv comenzile sunt verificate de către noi și luăm legătura cu clientul pentru confirmarea adresei, pentru a se putea finaliza livrarea. Făcând acest lucru eliminăm o mulţime de erori comune, de exemplu cod poștal greșit, lipsa numărului casei etc”, declară Carmen Pătîrlăgeanu.

« Ne concentrăm foarte mult pe livrările de colete la nivel internaţional, deoarece pentru acest tip de serviciu putem oferi cele mai mari reduceri clienţilor noștri, aceștia putând face economii de până la 50% la costurile de livrare. » Carmen Pătîrlăgeanu Business Development Manager ALLPACKA.ro