Home Logistics Comerț international Bogdan Cârlan, UPS Romania: Redresarea post-pandemică va necesita lanțuri de aprovizionare bazate pe tehnologie și temperatură controlată

Bogdan Cârlan, UPS Romania: Redresarea post-pandemică va necesita lanțuri de aprovizionare bazate pe tehnologie și temperatură controlată

Bogdan Cârlan, UPS Romania: Redresarea post-pandemică va necesita lanțuri de aprovizionare bazate pe tehnologie și temperatură controlată

Redresarea post-pandemică va necesita lanțuri de aprovizionare bazate pe tehnologie și temperatură controlată, având în vedere dezvoltarea pieței biofarmaceutice, dar și activitatea de distribuție a vaccinurilor împotriva COVID-19 la nivel global, spune Bogdan Cârlan, Country Business Development Manager, UPS Romania.

De asemenea, o tendință importantă pe piața de logistică, o constituie în opinia sa, digitalizarea accelerată a afacerilor, coroborată o mai mare reziliență a lanțurilor globale de aprovizionare și crearea unei economii cu emisii scăzute de dioxid de carbon.

“Acestea se află în centrul preocupărilor noastre de a ne ajuta clienții nu numai să se redreseze, ci și să prospere. De peste un an, UPS trece printr-o transformare radicală în fiecare segment de business – de la conducere și cultură organizațională, până la operațiuni, procese și modul în care activăm pe piață. Am identificat megatendințele globale cheie care vor avea cel mai mare impact asupra afacerii noastre în următorul deceniu și ne-am aliniat strategiile pentru a valorifica aceste oportunități de pe piață.

Am adoptat o nouă strategie „Customer First. People Led, Innovation Driven” și ne ghidăm după conceptul „better-not-bigger” („mai bine, nu mai mare”). Strategia Customer First vizează eliminarea fricțiunilor în relația cu UPS. People Led se referă la îmbunătățirea experienței angajaților noștri, iar Innovation Driven la valoarea adusă acționarilor,” spune Bogdan Cârlan.

Dezvoltarea UPS în regiune în 2022

Viteza și accesibilitatea sunt elemente vitale pentru companii, mai ales în contextul creșterii comerțului online, un motor al creșterii pentru piața de transport aerian expres.

Astfel, recent, UPS a finalizat seria de investiții de 2 miliarde de dolari anunțate pe o perioadă de 5 ani în Europa, care au îmbunătățit viteza și capacitatea pentru toți clienții și au răspuns  cerințelor tot mai mari ale unor sectoare precum comerț online, sănătate și comerț transfrontalier.

În România, vom continua să ne perfecționăm rețeaua pentru a ne asigura că satisfacem nevoile clienților noștri și vom continua să creștem alături de ei menținând aceleași capacități de servicii.De asemenea, continuăm să investim în segmentul medical de business.

Am anunțat recent extinderea portofoliului farmaceutic de specialitate prin înființarea UPS Cold Chain Solutions, o suită complexă de tehnologii pentru lanțul frigorific, capabilități avansate și facilități noi și extinse la nivel mondial, care oferă un proces logistic complet și cu temperatură controlată,” afirmă Bogdan Cârlan.

În ceea ce privește noile facilități – UPS construiește un nou centru de distribuție conform cu GDP în Italia și derulează proiecte de extindere și de modernizare a lanțului de frig în facilitățile din Italia, Olanda, Cehia, Polonia și Ungaria.

În septembrie 2021, am deschis o nouă unitate medicală în Ostrava, Republica Cehă. Situată în inima Europei Centrale și de Est, această nouă facilitate oferă acces la piața Europei de Est, aflată într-o dezvoltare accelerată și asigură distribuția către spitale și farmacii atât pe plan intern, cât și în Slovacia, Polonia și Ungaria. Spațiul de 3.800 mp conform cu GDP include multiple medii validate cu temperatură controlată.

Una dintre cele mai recente investiții ale UPS Healthcare în Europa este un depozit în Błonie, Polonia, a cărui deschidere este planificată pentru luna martie. Unitatea de 24.500 mp se află în apropiere de Varșovia, fiind o locație ideală pentru transport aerian și terestru, pentru servicii domestice și transfrontaliere în toată Europa. Acesta va oferi servicii extinse, care răspund unei game variate de nevoi logistice, de la spații de distribuție certificate pentru sectorul medical, până la managementul lanțului de aprovizionare.”

În octombrie 2021, UPS Healthcare a lansat serviciul UPS Premier în toată Europa. UPS Premier este un serviciu de livrare expres bazat pe tehnologie, pentru transporturi medicale critice, care le oferă clienților un grad de control, vizibilitate și fiabilitate fără precedent, pe întregul lanț de aprovizionare. Prin intermediul UPS Premier, coletele mici utilizează senzori avansați, fiind prioritizate în rețeaua globală a UPS. Pe lângă funcțiile specializate și îmbunătățite de manipulare, vizibilitate și control, senzorii de ultimă generație pot localiza pachetele pe o rază de 3 metri de locația lor oriunde în rețeaua UPS.

Servicii pentru e-commerce

În contextul în care retailerii, într-o proporție covârșitoare, și-au extins sau urmează să își extindă operațiunilor și pe segmentul de e-commerce, alternativele, comoditatea și controlul când vine vorba de procesul de livrare, devin tot mai importante.

Evident, această formă nouă de vânzare a produselor a adus un nou set de oportunități, precum și provocări pentru companiile de curierat și servicii de livrare, atât pentru segmentele B2B, cât și pentru cele B2C.

UPS are 114 ani de experiență ca furnizor de servicii premium și ajută companiile să navigheze în peisajul comerțului global. Cu un portofoliu de servicii B2B, dar și B2C, compania le oferă și antreprenorilor români oportunități de export.

“Aceste oportunități de export includ o gamă largă de servicii în rețeaua noastră europeană, formată din peste 25.000 de locații UPS Access Point® și opțiuni de livrare sâmbăta, care sunt disponibile pentru aproximativ 80% din populația Europei și pentru 73% din piața e-commerce.

Multe orașe mari din Europa și din întreaga lume încep să limiteze accesul la zonele comerciale și rezidențiale centrale, unde sunt permise doar vehicule cu emisii zero sau de dimensiuni compacte. Trebuie să fim pregătiți pentru nevoile orașelor.

Rețeaua UPS Access Point poate răspunde, de asemenea, provocărilor logistice urbane, eficientizând livrările și reducând în mod semnificativ numărul de situații în care șoferii sunt nevoiți să se întoarcă la adresă atunci când clienții nu sunt acasă. Prin colectarea unui număr de pachete și livrarea acestora într-o locație UPS Access Point convenabilă, șoferii reduc numărul de livrări retur și numărul de opriri pe care le fac în timpul turelor.”

Comerțul online cross-border este încă greu de accesat pentru IMM-uri

Deși, la nivel global, comerțul online își continuă tendința de creștere, multe companii sunt încă reticente în a se extinde pe alte piețe, din cauza procesului complex de transport transfrontalier. Mai specific, explică Bogdan Cârlan, companiile mici nu-și permit să piardă clienți din cauza unor taxe neprevăzute. Există oportunități uriașe pentru IMM-urile din România, iar multe dintre ele susțin că încă nu au încercat să își exporte produsele.

Iar cele mai multe nu dispun de resursele necesare pentru a plăti un expert care să le ajute să se informeze cu privire la cerințele în materie de brokeraj vamal.

UPS a lansat mai multe servicii noi menite să facă exportul mai ușor și mai accesibil pentru companiile de toate dimensiunile. Aceste servicii includ lansarea UPS® Worldwide Economy, care oferă flexibilitate, vizibilitate și accesibilitate companiilor care au nevoie de un serviciu de transport transfrontalier eficient din punct de vedere al costurilor.”

De asemenea, cel mai recent raport Supporting SMB Growth realizat de UPS a identificat un număr cheie de politici necesare pentru accelerarea dezvoltării comerțului electronic:

  • Ajutor la finanțare pentru a amortiza impactul pandemiei
  • Reducerea numărului de documente necesare pentru accesarea de sprijin guvernamental
  • Instruire și resurse privind creșterea vânzărilor online (de exemplu, crearea de plăți electronice, branding, dezvoltarea site-ului web, logistică)
  • Ajutor pentru mai buna înțelegere a regulilor și reglementărilor comerciale.