Home Logistics Comerț international Bune practici pentru reducerea costurilor de achiziţii

Bune practici pentru reducerea costurilor de achiziţii

Bune practici pentru reducerea costurilor de achiziţii

Scopul fiecărei organizaţi este să realizeze profit într-un mod sustenabil. Achiziţiile joacă un rol important în obţinerea și menţinerea la un nivel constant a profitului. Unul dintre cei mai importanţi factori care trebuie luaţi în calcul pentru a obţine cele mai bune rezultate pentru afacere este reprezentat de un proces de achiziţii eficient din punct de vedere al costurilor. Obiectivul este acela de a reduce costurile de achiziţii, a îmbunătăţi termenii cu furnizorii și a scădea preţul produselor.

În cazul organizaţiilor mari, un proces de achiziţii eficient poate genera economii de ordinul milioanelor de dolari sau euro. Surse majore de reducere a costurilor de achiziţii în cadrul companiilor:

  • O consolidare mai puternică a furnizorilor

Managementul furnizorilor: procesul de achiziţii identifică furnizorii strategici și își adaptează strategia pentru a realiza consolidarea furnizorilor vizând obţinerea de reduceri de preţ pentru volume și o calitate mai bună a produselor.

  • Reducerea costurilor maverick

Proces de achiziţii: achiziţiile identifică costurile necontrolate și le atribuie unor furnizori preferaţi iar în același timp se stabilesc procese mai bune.

  • Evitarea dispersiei preţurilor

Departamentul de achiziţii monitorizează îndeplinirea termenilor contractuali negociaţi și stabilește mecanisme de control al acestora.

  • Identificarea oportunităţilor

Managementul categoriilor: departamentul de achiziţii identifică inovaţiile pe piaţa furnizorilor pentru a reduce costurile interne sau a crește vânzările prin acorduri exclusive cu furnizorii.

  • Îmbunătăţirea managementului de risc

Managementul contractelor: achiziţiile participă la managementul de risc prin reducerea dependenţei companiei de un furnizor major. Contractarea și urmărirea furnizorilor contribuie la evitarea rupturilor în lanţul logistic.

  • Reducerea costurilor interne

Management operaţional: achiziţiile contribuie la definirea deprocese transparente cu mai puţine costuri interne. Beneficiind de o vizibilitate completă asupra cheltuielilor și de o acurateţe a datelor îmbunătăţită, departamentul de achiziţii poate oferi o analiză mai rapidă și amănunţită asupra pieţei furnizorilor.

  • Compararea preţurilor

Tender management: ofertele furnizorilor sunt evaluate pe baza răspunsului tehnic la cerinţele de business, dar și din punct de vedere al amprentei de cost. Departamentul de achiziţii poate veni cu o perspectivă nouă în acest proces. Un bun management al funcţiei de achiziţii este absolut necesar într-o companie profitabilă.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In