Cargus inaugurează cel mai mare hub în România şi lansează reţeaua de lockere smart
Cargus a lansat astăzi, 27 septembrie, primele 300 de lockere inteligente în Bucureşti, concomitent cu inuguarea oficială a celui mai nou şi mai modern centru logistic, pe o suprafaţă totală de circa 35.000 mp, din care 11.000 mp la interior, aflat în CTPark Bucharest.
Momentul a fost descris de către Olivier van Houtte, CEO Cargus, drept “o mare transformare”, nu doar pentru Cargus, ci şi pentru piaţa românească. Aşa cum a explicat oficialul, abordarea companiei de curierat este complet diferită şi pune accent pe dezvoltarea livrărilor de tip “Out of Home”. “Lockerele sunt diferite şi reprezintă o revoluţie în piaţa românească de curierat, în combinaţie cu locaţiile de tip PUDO (Ship & Go) reprezintă o iniţiativă cheie în strategia noastră pe următorii 3-4 ani legat de dezvoltarea infrastructurii Cargus”, a declarat Olivier van Houtte.
La finalul anului, piaţa locală de curierat va crește cu 10%, pentru o cifră de afaceri de 7 miliarde de lei, în timp ce creşterea Cargus va fi de 20%, a mai punctat Olivier van Houtte.
Compania se poziționează ca “un diferențiator cheie pentru retailerii agili capabili să se adapteze rapid” şi a identificat trei schimbări structurale:
- Proliferare piaţă nouă – apar noi categorii de livrare
- Diversificare opţiuni de livrare – livrarea “door to door” va deveni o opţiune premium, în timp ce livrările alternative – Out of Home – vor deveni normalul. Va creşte apetenţa pentru locaţii PUDO (Ship & Go) şi lockere.
- Livrare şi shopping cross border. Nu mai există granite, consumatorul este peste tot. Compania a iniţiat anul acesta parteneriate importante cu mari retailer care aduc marfă în România, dar şi cu companii exportatoare către ţări precum Bulgaria sau Polonia.
Noul centru logistic se află în situat în parcul logistic CTPark Bucharest West şi se întinde pe o suprafaţă de 11.000 mp la interior şi circa 24.000 mp la exterior. În prezent, rețeaua logistică Cargus gestionează 5 hub-uri regionale, acesta fiind şi cel mai mare, volumul de expediții urmând a fi triplat. O parte importantă din bugetul investit în ultimii doi ani a fost dedicată optimizării logistice și aducerii rețelei la standarde înalte de excelență în serviciile de livrare. Centrul logistic va ajuta Cargus să se pregătească pentru noiembrie – decembrie, sezonul de vârf în vânzările de comerț electronic. Compania mai spune că va continua să investească în modernizarea altor 16 centre logistice, ca o promisiune făcută magazinelor online și cumpărătorilor de a menține standardul ridicat al livrărilor.
“Este primul depozit de această manieră în România, vorbim de un spaţiu exterior structurat foarte eficient. După 20 ani de evoluţie a acestei zone, am identificat o schimbare de paradigmă, o trecere de la logistica mare, depozite pentru centre de distribuţie, către o zona de centre de tip last mile. Acest parc a evoluat într-un ecosistem de business, sunt multe companii de e-Commerce care folosesc serviciile Cargus, sunt multe companii de fulfillment care folosesc serviciile Cargus”, a spus Ana Dumitrache, CEO CTP România. La rândul său, Andrei Koszti, Regional Commercial Manager CTP România a ţinut să evidenţieze rapiditatea cu care a fost ridicat proiectul, respectiv 5 luni, şi eficiența în termeni de sustenabilitate pe care o aduce clădirea, inclusiv integrarea de facilităţi pentru white şi blue collars.
Peste 7.000 de lockere smart
O altă noutate pentru Cargus face referire la extinderea infrastructurii de livrare cu lockere şi locaţii PUDO (Ship & Go). Este vorba despre primele 300 de unităţi de tip smart şi o reţea de puncte de colectare şi livrare ce va atinge circa 3.000 de unităţi până la final de an. Lockerele sunt produse de compania SwipBox, furnizor internațional de mașini automate de coletărie (Automated Parcel Machine – lockere), cu prezență în peste 60 de țări.
Cele 300 de lockere lansate acum sunt o revoluţie pentru piaţa românească de curierat, după cum au explicat oficialii companiei, şi au fost deja instalate sau urmează a fi în mai multe reţele ale partenerilor – Kaufland, OMV/Petrom etc. Fiecare unitate are 23 de compartimente şi funcţionează fără a fi conectate la o sursă de curent electric sau la internet. Lockerele pot fi accesate contacless, cu un singur click, direct din aplicația Cargus Mobile şi funcționează pe bluetooth. Unităţile sunt dotate cu baterii care au o speranță de viață de până la 10 ani. Potrivit oficialilor companiei acestea vor fi operaționale 24/7, pot fi încărcate cu o gamă largă de produse (compartimentele au dimensiuni diferite) și permit cumpărătorilor să își ridice coletele în două zile. De asemenea, mai spune Cargus, dezvoltarea rețelei de lockere înseamnă și eficiență în livrare – costurile sunt mai mici decât în cazul livrării la adresă și reduce consumul de combustibil, devenind o soluție de livrare prietenoasă cu mediul înconjurător.
România este prima piaţă unde Cargus testează soluţia de livrare SwipBox Infinity, aşa cum este numit acest locker inteligent, complet contactless. Dacă totul merge conform planului, în viitor vor exista peste 7.000 de astfel de unităţi la nivel naţional. Unităţile vor concentra o investiţie de circa 40 de milioane de euro în următorii doi ani şi jumătate, mai arată compania. Acestea vor contribui la extinderea rețelei de livrare out of home și în alte orașe mari și la dezvoltarea întregii infrastructuri Cargus.
Livrările Out of Home prind viteză
Cargus îşi dezvoltă însă reţeaua de livrare Out of Home (OOH) şi prin noi PUDO-uri, de la 900 de unităţi, business-uri de diverse mărimi şi forme, la aproximativ 3.000 de astfel de magazine. Compania de curierat va intra într-un parteneriat cu PayPoint, care are acelaşi profil de business, de a îngloba micii întreprinzători şi de a le oferi un business adiţional. “Beneficiile PUDO sunt acelea că oferă acoperire naţională, facilă şi aduc în prim plan convenienţa şi proximitatea. Vorbim de o reţea care acoperă marile oraşe, Bucureşti, Cluj, Iaşi, Constanţa, Braşov, dar şi oraşe mai mici şi chiar mediul rural”, a declarat Camelia Finu, Country Head divizia Out of Home în cadrul Cargus. Ţinta livrărilor OOH pentru 2023 este de a livra 40.000 de colete pe zi, atât lockere, cât şi PUDOs, care reprezintă circa 20% din totalul coletelor livrate zilnic de Cargus.




