Home FMCG Coca-Cola HBC România va utiliza un camion CNG pentru transportul între depozite

Coca-Cola HBC România va utiliza un camion CNG pentru transportul între depozite

Coca-Cola HBC România va utiliza un camion CNG pentru transportul între depozite

Coca-Cola HBC România, în parteneriat cu Paviani Eurocar, furnizor de servicii de transport și Scania au lansat un proiect pilot ce vizează utilizarea unui camion alimentat cu CNG pentru realizarea transportului între cele 18 depozite ale Coca-Cola din România.

Camionul funcționează pe bază de gaz natural comprimat (CNG), un combustibil ce permite reducerea cu 15% a emisiilor de dioxid de carbon generate în atmosferă față de cele produse de un camion clasic, alimentat cu motorină. Prin acest parteneriat, cele trei companii și-au asumat un obiectiv comun: reducerea impactului serviciilor de transport asupra mediului, prin promovarea inovației tehnologice ca pilon de sustenabilitate.

Această inițiativă face parte din proiectele initiate de Coca-Cola în cadrul platformei de sustenabilitate După Noi.

„Grija față de mediu și sustenabilitatea sunt piloni importanți din strategia pe termen lung și termen scurt a companiei, integrate în toate operațiunile pe care le derulăm. Printre măsurile pe care le luăm pentru reducerea impactului pe care îl avem asupra mediului se numără și reducerea emisiilor de CO2 rezultate din activitățile de transport și distribuție a băuturilor noastre. Obiectivul nostru este ca, după finalizarea perioadei de testare, să ne extindem la o flotă mai mare de astfel de camioane”, a declarat Jevgeni Rudkovski, Supply Chain Manager al Coca-Cola HBC România.

Comparativ cu combustibilii clasici, gazul natural comprimat (CNG) are un impact mult mai redus asupra mediului, este mai economic și mai sigur, iar din punct de vedere al eficienței tehnice, mărește durata de viață a motorului.

„M-am alăturat acestui proiect din două motive: în primul rând, nu putem privi nepăsători cum casa noastră se degradează din ce în ce mai mult. Aerul, apa, solul, sunt grav afectate de poluarea mediului. Cu toții putem lua măsuri, chiar și la scară mai mică, dacă realizăm că schimbarea pornește de la fiecare dintre noi.  Apoi, este provocarea profesională: a fi în pas cu tehnologia, pentru mine, înseamnă evoluție, iar a testa și aplica soluțiile inovatoare printre primii nu poate decât să-mi aducă o satisfacție enormă”, a precizat Alexandru Păun, director al companiei de transport Paviani.

„Protejarea planetei și a mediului înconjurător trebuie să fie, azi, una dintre cele mai importante priorităţi pentru orice companie și persoană de pe planetă. Dar numai când ne unim forţele cu alţi jucători cheie, vom putea atinge aceste obiective ambiţioase. Formând acest parteneriat, vom avea o poziţie unică pentru a implementa soluţii inteligente, eficiente şi sustenabile pentru transportul şi logistica noastră. În ultimii ani, am demonstrat că trecerea către un transport comercial sustenabil a început să funcţioneze, iar piaţa răspunde”, a spus Mihai Pașol, Director de Marketing & Comunicare al Scania România.