Home Logistics 3 PL Conferinţa ARILOG

Conferinţa ARILOG

Conferinţa ARILOG

În perioada 6-7 iunie, la Hotel Intercontinental din Bucureşti, Arilog a organizat cea de-a 16-a ediţie a Conferinţei Anuale de Logistică şi Supply Chain, ce a reunit aproximativ 170 de participanţi. conceptul evenimentului din acest an a fost construit în jurul centenarului Marii Uniri, un reper istoric extrem de important pentru România, studiile de caz prezentate şi poveştile liderilor din industrie expuse transmiţând un mesaj clar despre importanţa educaţiei şi a eticii profesionale.

Prima zi a Conferinţei anuale de Logistică şi Supply Chain. a fost dedicată expunerii studiilor de caz, iar  în cea de-a doua zi au fost organizate vizite la structuri logistice. Lista de speakeri a evenimentului a inclus nume importante din industrie: Mircea Vlah – CEO, Dumagas Transport; Liviu Ungureanu – Director General, Dacia Plant; Decebal Popescu – CEO, Cartrans; Adrian Răulea – Insight Emotional Intelligence; Ion Simion – General Manager, Confind; Dr. Walther Ploos van Amstel – Lecturer, Amsterdam University; Paul Durlinger – Lecturer, Pretoria University; Marcel Ionescu-Heroiu – Expert Senior Urban Development, World Bank; Sînziana Pardhan – CEO, P3 Parks; Mircea Ţiplea – Consultant, Amrop; Radu Colesov – Supply Chain Director, Dacia Groupe Renault.

 

Dr. Walther Ploos van Amstel, Profesor la Universitatea de Științe Aplicate din Amsterdam

Trenduri şi inovaţii în logistică şi supply chain management

  • Astăzi, totul se rezumă la consumator. Trebuie să îmbunătăţim serviciile oferite consumatorilor şi avem nevoie de o abordare integrată în politicile locale şi cele internaţionale, pe de o parte şi între strategie corporativă şi strategie în supply chain, pe de altă parte
  • Strategia în supply chain trebuie să includă atât colaborarea pe orizontală, cât şi pe cea pe verticală
  • În noile supply chainuri trebuie să lucrăm cu o reducere de 50% a amprentei. Acestea vor funcţiona doar prin colaborare
  • În logistica urbană, vehiculele autonome sunt o soluţie de viitor
  • Planificarea tactică în supply chain va însemna predictibilitate şi prevenţie
  • Trebuie dezvoltate talente globale în supply chain
  • Dacă urăşti statistica nu ar trebui să lucrezi în logistică
  • 80% din timp, un şofer de camion în Europa, se află într-un oraş şi este nevoie de un alt tip de competenţe pentru a conduce în oraş decât pe o autostradă

Paul Durlinger -Consultant, Academia Slimstock

Fundamentele managementului stocurilor

  • Managementul stocurilor este la fel de simplu ca slăbitul, în teorie. Se rezumă la două întrebări simple: “când comandăm?” şi “cât comandăm”. Practica se dovedeşte însă mai dificilă
  • În trecut standardizarea şi sortimentaţia mică erau cheia succesului, acum însă stocurile înseamnă complexitate. Dacă acceptăm o sortimentaţie mare trebuie să acceptăm consecinţele
  • Analiza ABC arată că:
  • A:  20% din SKUs aduc 80% din vânzări
  • B:  30% din SKUs aduc 15% din vânzări
  • C:  50% din SKUs aduc 5% din vânzări

Dacă derulăm ABC pe fiecare în parte: 4% SKU aduc 60% profit, 25% SKU aduc 0,3% din profit

  • Pentru fiecare articol din stoc avem nevoie de o strategie de comandă. În practică, 90% dintre companii nu cunosc costurile de comandă şi de stocare pentru fiecare articol în parte, iar cantităţile sunt supraestimate

Mircea Vlah, CEO Dumagas Transport

Tranziţia de la conducerea antreprenorială la managementul corporativ

3 factori cheie:
  •  managementul oamenilor
  •  managementul banilor
  •  managementul sistemelor
  1.  Managementul oamenilor: trecerea de la managementul directiv la cel consultativ-participativ; transparentizarea deciziilor; pregătirea angajaţilor de pe toate nivelele de lucru
  2.  Managementul banilor: atragerea de finanţări externe şi managementul datoriilor; securizarea profitului înaintea cifrei de afaceri; motivarea financiară a angajaţilor şi rolul ei în obţinerea performanţei
  3. Managementul sistemelor: elaborarea de procese şi proceduri de lucru; program informatics şi integrarea tuturor departa mentelor; măsurarea zilnică a indicatorilor de performanţă; tranziţia de la un centru gravitaţional la mai multe centre gravitaţionale.