Home Logistics Curierat și e-commerce E-commerce: Ce tip de produse proaspete comandă europenii online?

E-commerce: Ce tip de produse proaspete comandă europenii online?

E-commerce: Ce tip de produse proaspete comandă europenii online?

Un nou studiu realizat de către producătorul de ambalaje Amcor evidențiază diferențele între consumatorii europeni din diferite state atunci când vine vorba de achiziția produselor alimentare proaspete online.

Studiul a analizat comportamentul a 1.000 de cumpărători în Franța, Marea Britanie, Germania, Olanda și Suedia, pentru a studia preferințele de cumpărare și a înțelege trendurile în comerțul online din Europa.

Piața online de produse alimentare proaspete este așteptat să crească cu 66% până în 2023, în timp agenția de consultanță Nielsen estimează că 70% dintre consumatorii de la nivel global for face achiziții online de produse proaspete până în 2024.

Raportul Amcor le oferă mărcilor și producătorilor din sectorul alimentar informații valoroase cu privire la preferințele consumatorilor când vine vorba de carne, lactate, fructele și legumele proaspete și ce pot face pentru a asigura prospețimea și calitatea pe care cumpărătorii o cer.

Consumatorii din Marea Britanie sunt mai tentați să comande online alimente proaspete

Atunci când vine vorba despre achizițiile online, produsele alimentare proaspete tind să crească în topul preferințelor consumatorilor, atingând din urmă produsele FMCG și alimentele neperisabile. Însă, în Europa, chiar și cei care cumpără online, tind să comande mai puține fructe și legume, carne și lactate online decât cumpără din magazin.

42% dintre cumpărătorii online din Marea Britanie declară că mai mult online decât din magazine. Doar 30% dintre europenii din alte țări fac acest lucru. Cel mai important motiv pentru care cumpărătorii fac achiziții online este conveniența.

Asigurarea calității și reducerea risipei alimentare, factori importanți pentru cumpărătorii online

Raportul Amcor a evidențiat și de ce consumatorii din alte țări europene nu adoptă trendul achiziției online de alimente proaspete cu aceeași rapiditate comparativ cu cei din Marea Britanie. În mare parte acest lucru se datorează îngrijorărilor legate de prospețimea produselor – 61% dintre cumpărătorii europeni preferă să vadă produsele înainte de a le cumpăra. Mai exact, 78% dintre cumpărătorii francezi doresc să verifice fizic nivelul de calitate al produselor proaspete, în timp ce 77% dintre germani preferă să cumpere zilnic de la magazine fructe și legume proaspete pentru a evita risipa alimentară.

Livrare de bază de abonament, în topul preferințelor în Olanda

Livrările de alimente pe bază de abonament devin tot mai populare în Europa. Cumpărătorii olandezi conduc acest trend, 36% dintre aceștia declarând că au abonamente pentru livrarea de fructe și legume, 36% pentru livrarea de cafea, 34% au abonamente pentru livrarea de gustări. Doar 26% dintre respondenții din Marea Britanie, Suedia și Marea Britanie au declarat că au apelat la un abonament pentru livrarea meselor.

Lactatele reprezintă una dintre cele mai populare categorii de produse proaspete comandate online, 65% dintre consumatorii europeni cumpărând brânză online, 61% comandând iaurturi și deserturi reci. După lactate, fructele și legumele sunt cele mai obișnuite tipuri de produse comandate online (54%), dar acest lucru se referă doar la produse întregi. Când vine vorba de legume pre-ambalate și fructe pre-tăiate, doar 36% dintre cumpărători, respectiv 22% optează pentru achiziția acestora online.

Consumatorii preferă ambalajele sustenabile

Ambalajele reciclabile sunt principalul atribut de sustenabilitate pe care îl caută cumpărătorii. Peste o tremie dintre cumpărători consideră că reciclabilitatea ambalajului este un element important. Mai mult, 13% dintre cumpărătorii online citează lipsa de informații referitoare la ambalaj, subliniind faptul că dacă retailerii ar adăuga informații despre sustenabilitatea ambalajelor, aceasta ar putea fi o oportunitate.