Home Retail Ecomteam 2014: trenduri, evoluţie, revoluţie în e-commerce

Ecomteam 2014: trenduri, evoluţie, revoluţie în e-commerce

Ecomteam 2014: trenduri, evoluţie, revoluţie în e-commerce

La eveniment au fost prezenţi speakeri de renume precum Daniel Enescu, CEO și Chairman, Daedalus Group; Daniel Nicolescu, CEO Pay U South East Europe; Iulian Stanciu, directorul general al eMag.ro; Dan Bulucea, CEO Google România, Lucian Aldescu, CEO, DPD România și Cătălin Creţu, Director Comercial Visa Europe.

Revoluţia e-commerceului românesc

Prima zi a evenimentului a cuprins o conferinţă în cadrul căreia au fost dezbătute pe larg evoluţia și trendurile pieţei de e-commerce din România. Proprietarii de magazine online și specialiștii în marketing prezenţi s-au arătat extreme de optimiști în privinţa evoluţiei comerţului online, susţinând

că acest segment va avea un trend de creștere pe anumite categorii. De asemenea, aceștia au remarcat o disponibilitate sporită a clienţilor de a cumpăra produse cu valoare mai mare, 8 din 10 cumpărături fiind achiziţionate de pe site-urile românești, iar restul de pe site-urile străine, potrivit unui studiu efectuat de compania Daedalus. „Vânzările vor crește, nu neapărat pentru că volumul cumpărăturilor clienţilor va fi mai mare, ci pentru că vor achiziţiona produse mai scumpe”, a afirmat Daniel Enescu CEO și Chairman Daedalus.

În privinţa categoriilor de produse achiziţionate, pe primele locuri se află produsele de îmbrăcăminte și încălţăminte și produsele electronice, care aparţin unor brand-uri cunoscute. De asemenea, s-a constatat că interesul pentru achiziţionarea online a unui produs scade odată cu creșterea perisabilităţii acelui produs, fructele și produsele de panificaţie, de exemplu, fiind printre produsele pe care românii se feresc să le achiziţioneze prin această modalitate.

În ciuda faptului că românii preferă plata la livrarea coletului, datele arată că din ce în ce mai mulţi clienţi vor apela și la alte metode: „În 2014 segmentul de comerţ online va crește pe anumite categorii, ca urmare a diversificării serviciilor de plată, dar mai ales datorită interesului tot mai mare pentru metode precum „mobile payment”, a declarat Daniel Nicolescu, CEO, Pay U South East Europe.

În privinţa comportamentului utilizatorului, speakerii au subliniat faptul că decizia de achiziţionare a unui produs este luată ţinând cont de informaţiile detaliate de pe site, preţurile mai mici decât cele din magazinele offline și ușurinţa în utilizare. „Decizia finală de cumpărare nu este data numai de preţ, ci și de aprecierea serviciilor oferite. Clienţii online trebuie loializaţi în funcţie de acele servicii, cum ar fi modul în care este preluată comanda sau extinderea garanţiilor oferite pentru un anumit produs”, a precizat Dan Bulucea, Country Manager Google România.

Problema cea mai îndelung dezbătută în cadrul conferinţei a fost cea a modalităţii de plată, statisticile aratând faptul că 90% dintre cumpărătorii români plătesc la livrare, din cauza lipsei de încredere și de disponibilitate.

„România are proporţia cea mai mare din Europa a oamenilor care nu au acces la Internet, în jur de 46%, faţă de medie de 21% din Europa. Cu toate acestea, există aproximativ 1 milion de conexiuni în zona rurală, se lărgește baza celor care intră pe Internet și fac cumpărături”, a afirmat Cătălin Creţu, Director Comercial Visa Europe. Acesta a adăugat faptul că în 2014 VISA va lansa un modul de educaţie e-comm care să informeze peste 500.000 de clienţi și să încurajeze plata cu cardul, subliniind faptul că în România fraudele la plata cu cardul sunt neglijabile, de 0,012%. Referitor la acest subiect, Iulian Stanciu, General Manager eEmag.ro.a declarant că încrederea în plata cu cardul poate crește prin intermediul media, dar mai ales cu sprijinul băncilor, care trebuie să explice beneficiile și posibilitatea clientului de a-și recupera banii.

Daniel Nicolescu, CEO PayU South East Europe a subliniat importanţa existenţei unor modalităţi de plată multiple: „Introducerea unor metode alternative de plată va aduce o creștere a business-ului de 10-15%. Magazinele online trebuie să susţină decizia de cumpărare prin toate mijloacele”, a afirmat acesta.

„Logistica magazinelor online: de la click, la ușa clientului”

Cea de-a doua parte a conferinţei a adus în atenţia publicului problemele cu care se confruntă firmele de curierat în relaţia cu magazinele online. Lucian Aldescu, CEO DPD România a precizat că frecvenţa comunicării telefonice între destinatar și curier afectează eficienţa de lucru a curierului și că este necesar să fie luate măsuri în aceste sens. O altă problemă este aceea a validării adresei de destinaţie în momentul preluării comenzii, dar și cea a codului poștal. „Am renunţat să mai cerem codul poștal magazinelor online, deoarece clienţii sunt sceptici atunci cînd li se cere introducerea acestuia” a adăugat Lucian Aldescu, care a mai spus că DPD încearcă să implementeze soluţii care să ducă la o eficienţă cât mai mare a serviciilor și la o rată de retur a coletelor cât mai mică.

În privinţa modalităţilor de plată, Lucian Aldescu a declarant că sunt necesare găsirea unor soluţii pentru încurajarea plăţii cu cardul, deoarece acest lucru va determina o creștere a volumelor. „Expunerea pentru plata cash pe care o avem este foarte mare, colectarea de bani cash presupune un cost, iar folosirea acestora înseamnă că nu avem soluţii de returnare după livrarea coletelor. Mai mult decât atât, BNR va implementa o normă care va limita suma de bani pe care un curier o poate avea asupra lui, la 2.000 de RON, ceea ce va obliga clienţii să plătească cu cardul”. Cătălin Creţu, Directorul Regional România și Croaţia, Visa Europe a precizat faptul că, în privinţa plăţii la livrare încep să apară tot mai multe soluţii pentru curieri, de POS-uri mobile care îi oferă clientului posibilitatea să plătească online, la livrare.

„Pentru ca plata cu cardul să fie efectuată tot mai des, avem nevoie de servicii foarte bune de curierat, de încrederea că produsul ajunge întreg și la timp”, a completat Iulian Stanciu, General Manager eEmag.ro.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In