Home Logistics Depozitare Flanco: agilitatea este cuvântul care guvernează lanţul logistic

Flanco: agilitatea este cuvântul care guvernează lanţul logistic

Flanco: agilitatea este cuvântul care guvernează lanţul logistic

Odată cu scurtarea  ciclului de viaţă al produselor și inovaţia, nu doar ca o constantă ci ca o cerinţă  obligatorie a pieţei, competitivitatea în industria hightech, fie că vorbim de producători sau de retaileri, depinde acum de supply chain-uri optimizate la maximum.

Despre cum se vede logistica,  inovaţia, piaţa, dar și relaţia cu furnizorul de servicii logistice din perspectiva Flanco, unul dintre cei mai importanţi retaileri pe segmentul de electronice, electrocasnice și IT&C, ne-a spus domnul Cătălin Cîrnaru, Supply Chain Manager Flanco.

Nevoile logistice ale unui retailer din electronice, electrocasnice și IT&C

Cred că în în retailul de electronice, electrocasnice și IT&C, mai mult decât în alte industrii, agilitatea este cuvântul care guvernează tot lanţul logistic. Pentru noi este foarte important să avem marfa cerută, la momentul potrivit, pentru clientul care are nevoie ea. În același timp, trebuie să obţinem această agilitate în condiţii de cost avantajoase. Avem o gamă de produse cu preţuri variate și cu frecvenţă de înlocuire diferită, de aceea valorificarea oportunităţilor de cumpărare, exact atunci când apar, este esenţială.

Furnizorul de servicii logistice – așteptăr și criterii de alegere Furnizorul de servicii logistice a fost ales în urma unei analize a raportului cost/servicii. La capitolul servicii urmărim volumele operate, adaptabilitatea și, în special, agilitatea. De asemenea, nu excludem nici ceea ce reprezintă calitatea serviciilor (acurateţea picking-ului, livrările în termen). Calitatea serviciilor furnizorilor noștri se reflectă și asupra noastră și asupra modului în care suntem percepuţi de clienţi, deci este extrem de importantă.

Cum a schimbat creşterea comerţului on-line şi apariţia fenomenului Black Friday, logistica Flanco?

Creșterea  segmentului online a fost un fenomen la care ne-am adaptat din mers, căutând metoda cea mai bună de a integra experienţa placută de cumpărare pe care o oferim în magazine cu confortul comenzilor online. Suntem un retailer la care poţi apela și în mediul real și în cel virtual și de aceea a fost important să replicăm relaţia pe care o construim offline cu clientul și în mediul online.

În ceea ce privește „fenomenul” Black Friday, aici ne-am numărat printre iniţiatori. Flanco și eMag sunt cele două companii care au adus Black Friday în România, pentru prima dată în anul 2011. Deși ultimul trimestru din an reprezintă o pondere foarte importantă în vânzările fiecărui retailer din industria noastră,  concentrarea  unui volum aferent a 2 luni în 3 zile, cât ţine Black Friday, necesită întotdeauna pregătiri speciale. Ca atare, îl tratăm ca pe un proiect separat – extindem programul de lucru în depozite, dublăm capacitatea de transport, avem acţiuni și proiecte speciale online.

Trenduri

Sunt două mari direcţii care vor influenţa domeniul electro-IT: prima reprezintă dorinţa clientului de a primi produsele cât mai repede, lucru ce ne determină să căutăm noi soluţii și să eliminăm din operaţiunile redundante pentru a răspunde pe măsura acestei așteptări.

Cea de-a doua direcţie o reprezintă presiunea constantă pe costuri, care există în industria noastră, și pe care noi încercăm să o contracarăm prin accentul pe serviciile pe care Flanco le oferă clienţilor: garan-ţie extinsă, transport până în casă, program de fidelitate sau consultanţă specializată în magazine.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In