Home Intermodal GFR lansează TRASA Expert, primul sistem digital pentru trasarea optimă a trenurilor de marfă

GFR lansează TRASA Expert, primul sistem digital pentru trasarea optimă a trenurilor de marfă

GFR lansează TRASA Expert, primul sistem digital pentru trasarea optimă a trenurilor de marfă

TRASA Expert poate fi folosită atât de operatorii de transport, cât și de administratorul infrastructurii feroviare, CFR S.A.

Divizia digitală a Grup Feroviar Român (GFR) a dezvoltat și implementat TRASA Expert, un sistem informatic menit să îmbunătățească proiectarea traselor ideale și capacitatea alocată trenurilor de marfă.

Trasa ideală (diagrama optimă pentru mersul unui tren) este proiectată în baza calculelor și necesităților tehnologice, iar acuratețea acestor calcule este esențială pentru un transport de marfă eficient și predictibil.

TRASA Expert extinde beneficiile aplicației ETA Expert, care estimează în timp real momentul sosirii trenurilor la destinație, și poate fi un instrument util atât pentru operatorii de transport, cat și pentru CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare și arhitectul graficului de circulație.

„Am extins portofoliul de servicii digitale dezvoltate integral de GFR cu un instrument ce poate reinstaura autoritatea graficului de circulație, în condițiile în care transportul feroviar de marfă din România este astăzi, cel mai adesea, supus hazardului”, subliniază Amedeo Neculcea, director general adjunct al Grup Feroviar Român. „GFR se dovedește din nou un partener de dialog deschis, care caută și propune soluții concrete ce au ca scop creșterea calității serviciilor pe care sistemul de transport feroviar le oferă societății. Suntem conștienți că acest salt calitativ nu poate fi realizat decât împreună (toți operatorii de transport și CFR), pe calea dialogului și punând ideile bune laolaltă în slujba aceluiași scop.”

TRASA Expert este un sistem complex de diagnoză ce utilizează informații despre circulația trenurilor din ultimii 3 ani și oferă soluții generate prin matematică statistică, precum și reprezentări sintetice elocvente privind circulația programată, respectiv realizată a trenurilor.

În realizarea acestui sistem inovator, pe lângă inginerii Amedeo Neculcea și Nicolae Hurdubae, și-au adus contribuția alți ingineri talentați din cadrul GFR și de la Institutul de Tehnică de Calcul, companie-membră a Grupului GRAMPET.

„Ca lider regional, GFR are rol cheie pentru poziționarea României în industria europeană de profil”, spune Gruia Stoica, Președintele și fondatorul Grupului GRAMPET – Grup Feroviar Român. „Investim în inovație încă din 2005, căutând permanent soluții care să genereze un plus de performanță și competitivitate pentru toți operatorii. Speranța noastră este să ajungem să gândim în perspectivă și să lucrăm împreună, ca industrie națională, în lumina provocărilor, dar și oportunităților ce se prefigurează la orizont pentru transportul feroviar de marfă”.

Investiții importante în tehnologie și digitalizare

GFR dedică în mod constant resurse umane şi financiare pentru proiecte de inovaţie şi tehnologie, căutând să ofere clienţilor săi o experienţă adaptată la cerințele pieței, prin platforme integrate și ușor de folosit.

Operatorul a dezvoltat și implementat până în prezent peste 20 de aplicații informatice ce vizează simplificarea și eficientizarea activităților din plan operational și comercial, printre care Scrisoarea de Trăsură Electronică, care oferă clienților acces la datele comerciale și tehnice privind vagoanele ce se încarcă și asistență la întocmirea contractelor de transport (2017) și Comenzi Feroviare (2012), ce asigură accesul web al clienților la procesul de comandare și asigurare a vagoanelor goale.

„Aplicația TRASA Expert va fi accesibilă utilizatorilor începând din 21 octombrie 2021 și sperăm că va fi o bornă importantă în declanșarea unui dialog util și fructuos cu administratorul infrastructurii, bazat pe calcule și abordări obiective, care au ca țintă îmbunătățirea graficului de circulație, respectiv a ofertei de servicii pe care o face sistemul de transport feroviar, în întregul său, societății”, a concluzionat Amedeo Neculcea.