Home Logistics Curierat și e-commerce Glovo accelerează dezvoltarea parteneriatelor de Q-commerce în 2024

Glovo accelerează dezvoltarea parteneriatelor de Q-commerce în 2024

Glovo accelerează dezvoltarea parteneriatelor de Q-commerce în 2024

Pe măsură ce Q-commerce devine tot mai mult o așteptare standard în rândul consumatorilor, platforma de livrare Glovo vede potenţialul de a diversifica gama de produse și parteneriatele existente. Una dintre priorităţile platformei este să continue să dezvolte parteneriatele pe care le are în prezent și să adauge noi categorii de produse pentru care există cerere.

„Spre exemplu, segmentul de Electronice, o să fie în focus pentru noi anul acesta. Încă de anul trecut am observat o creștere susţină a categoriei și o cerere din ce în mare. În 2023, românii au preferat să își facă mai des cumpărăturile casnice prin Glovo, comenzile de la supermarket crescând cu 40%. Pentru anul 2024 ne propunem să consolidăm parteneriatele existente și, bineînţeles să venim în întâmpinarea clienţilor noștri cu verticalele relevante pentru aceștia”, a declarat Andrei Manea, director Q-commerce Glovo România pentru Intermodal&Logistics.

Acesta precizează că verticala de Q-commerce a cunoscut o creșterea rapidă și sănătoasă, ajungând în doar câtiva ani să fie cea mai dezvoltată piaţă din regiune.

„De astfel România este un hub regional, în biroul din București activează și echipele regionale care asigură, alături de echipele locale, continuarea operaţiunilor Glovo din România, Republica Moldova, Serbia, Croaţia, Muntenegru, Slovenia, Bosnia și Herţegovina și Bulgaria”, precizează Andrei Manea.

Soluţii integrate pentru partenerii de business

Printre principalele provocări cu care se confruntă platforma de deliver y se numără sortimentaţia corectă și scalată eficient, care influenţează direct satisfacţia clientului și eficienţa livrării. Reprezentanţii companiei spun că lucrează aproape cu partenerii lor pentru a dezvolta soluţii integrate care să faciliteze ca Glovo să devină o extensie eficientă a operaţiunilor lor de business.

„Acest lucru include dezvoltarea de soluţii de picking personalizate, care să permită o pregătire rapidă și precisă a comenzilor, minimizând astfel timpul de așteptare pentru clienţi, dar și o gestionare corectă a stocurilor. Pentru a menţine o experienţă pozitivă pentru clienţi, colaborăm strâns cu partenerii noștri pentru a eficientiza procesul de substituire a produselor atunci când acestea devin indisponibile. Această abordare ne permite să completăm ciclul și să realizăm optimizarea gestiunii stocurilor, la care făceam referire anterior, dar și să ne asigurăm că utilizatorii au parte de o experienţă de cumpărare perfectă”, spune Andrei Manea.

Petshop-ul, electronicele și produsele de beauty, noi categorii preferate de consumatori în 2023

În 2023, reprezentanţii Glovo au observat o adopţie tot mai largă a verticalei d e Q-commerce printre utilizatori, reflectând schimbări semnificative în preferinţele de cumpărături ale românilor. Această tendinţă este însoţită de o deschidere crescută către noi categorii de produse, cum ar fi pet shop-ul, electronicele și produsele de beauty, indicând o diversificare a intereselor și nevoilor consumatorilor.

„Un aspect remarcabil a fost creșterea semnificativă a cumpărăturilor efectuate de la supermarketuri, cu aproximativ 40% faţă de anul precedent, și o creștere totală de 60% pe întreg sectorul de Q-commerce. Aceste date subliniază o schimbare în modul în care românii aleg să facă cumpărături, optând pentru proximitate, rapiditatea și eficienţa oferită de serviciile de livrare rapidă.

Dacă ne uităm la coșul de cumpărături de la supermarket, românii au continuat să comande apă, produse de panificaţie și fructe. Deși la prima vedere, alimente banale, acestea ne arătă că a comanda de la supermarket prin intemediul Glovo devine o parte din cotidian”, a declarat Andrei Manea.

Platforma oferă acces la sute de magazine, de la retaileri alimentari mari la mici afaceri locale sau magazine specializate în diferite categorii non-food. Comparativ cu anul anterior, comenzile de cumpărături de la Glovo Express au înregistrat o creștere de 40% în 2023.

De asemenea, în retailul non-alimentar, comenzile de cosmetice s-au dublat, iar cele de electronice au înregistrat o creștere de 68%. În 2023, s-au dezvoltat noi verticale, precum Pet Shop-ul, consolidând în același timp zona de cumpărături de alimente pentru a asigura o experienţă cât mai apropiată de cumpărăturile offline.

„Cu toate că industria HoReCa continuă să ocupe o pondere semnificativă în afacerile noastre, observăm o traiectorie pozitivă pentru întregul segment de Q-commerce, în special în ceea ce privește grocery retail-ul, unde Glovo înregistrează creșteri anuale cu două cifre procentuale. Acest trend sprijină penetrarea categoriei și are un impact semnificativ în dezvoltarea comerţului modern din România.” precizează Andrei Manea.