Home Logistics 3 PL Havi Logistics mizează pe conceptul One Roof Warehouse pentru dezvoltarea în România

Havi Logistics mizează pe conceptul One Roof Warehouse pentru dezvoltarea în România

Havi Logistics mizează pe conceptul One Roof Warehouse pentru dezvoltarea în România

Havi Logistics, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de transport și logistică din România, singurul 4PL de pe piaţa locală, și-a setat ca obiectiv pentru 2021 gruparea tuturor depozitelor actuale, deţinute și închiriate, în București sub conceptul de „One Roof Warehouse”.

Toate operaţiunile HAVI se vor desfășura într-o  singură locaţie, într-un nou depozit logistic cu temperatură controlată, amplasat în Chitila Logistics Hub, dezvoltat de către Global Vision și Globalworth.

“Acest lucru ne va oferi fundamentul potrivit pentru o creștere ulterioară pe piaţa românească, continuând în același timp să dezvoltăm parteneriatul pe termen lung cu clienţii noștri existenţi”, a declarat Raul Togoe, Business Development Director – Romania, Bulgaria și Serbia, Havi Logistics. Într-un scurt interviu, acesta ne-a oferit câteva detalii despre noul centru logistic al companiei, obiectivele de sustenabilitate la nivel de grup și la nivel local și despre impactul pandemiei asupra afacerii, ţinând cont de specificul activităţii clienţilor pe care Havi Logistics îi deservește.

Intermodal&Logistics: Cum a evoluat activitatea Havi Logistics în România în 2020 și care sunt rezultatele pentru prima parte a acestui an?

 Raul Togoe: La fel ca toate companiile, și noi, HAVI, am fost afectaţi de situaţia generate de Covid 19. Cu toate acestea, împreună cu partenerii noștri, am ajustat și optimizat întreg lanţul de aprovizionare pentru a reduce impactul “lockdown-ului” atât pentru clienţii noștri cât și pentru noi. În ansamblu, 2020 a fost un an dificil, cu sacrificii și multe eforturi. Datorită măsurilor proactive luate, ne uităm cu mult optimism la anul 2021.

Intermodal&Logistics: Care a fost impactul restricţiilor de circulaţie, al închiderii restaurantelor și al dezvoltării segmentului de take-away în operaţiunile companiei?

Raul Togoe: Restricţiile de trafic, împreună cu închiderea restaurantelor, au avut un impact considerabil în prima parte a anului 2020. Ulterior, prin adaptarea rapidă a partenerilor HAVI la segmentul Take-away și la livrare la domiciliu, volumele au crescut considerabil în acest segment de activitate.

Intermodal&Logistics: Ce schimbări a adus pandemia în cerinţele clienţilor companiei?

Raul Togoe: Pe piaţa în care activăm, toţi clienţii noștri aveau deja standarde sanitare și igienice ridicate. Noi, la HAVI ne asumăm cele mai înalte standarde de calitate în operaţiunile noastre, în consecinţă am fost foarte bine pregătiţi. În plus, datorită comunicării permanente și proactive cu toţi clienţii noștri, pandemia nu a adus schimbări majore în cerinţele clienţilor HAVI. Permanent, ne asigurăm că operaţiunile noastre sunt gestionate corect, cu o deosebită atenţie pe partea de calitate, siguranţă alimentară și igienă.

 Intermodal&Logistics: Ce rol are noul depozit în strategia de sustenabilitate a Havi Logistics?

Raul Togoe: Sustenabilitatea este unul dintre cei 5 piloni ai strategiei globale de dezvoltare, iar compania noastră se angajează să investească permanent în reducerea amprentei de carbon. Noul nostru depozit de 21.000 mp va cuprinde toate zonele de temperatură necesare: de la ambient la congelator, și este construit pe baza unei tehnologii de răcire de ultimă generaţie (agenţi de răcire, recuperare de căldură, utilizarea gazului în loc de motorină pentru încălzire, perdele de aer și izolaţie îmbunătăţită, iluminare cu LED). Într-un cuvânt, cu noul depozit obţinem o eficienţă energetică de 50% și o reducere a CO2 de 1.900 tone, echivalentul a 42 de circuite în jurul globului.

Intermodal&Logistics: Ce este HAVIConnect și când urmează să fie implementat și în România?

Raul Togoe: HAVIConnect este un asistent digital orientat spre client, care oferă un mediu intuitiv, eficient, adaptat și scalabil pentru a gestiona procesele lanţului de aprovizionare. Îl avem deja pentru mai mulţi clienţi din România. Pe scurt, înseamnă că este o platformă web orientate către client, care îi permite acestuia să revizuiască și să gestioneze toate tranzacţiile orientate către lanţul de aprovizionare prin această fereastră.

Intermodal&Logistics: În 2017, Havi Logistics a semnat un parteneriat cu Scania prin care își propunea să convertească 70% din flota europeană din vehicule diesel în vehicule cu propulsii alternative până în 2021? În ce stadiu se află acest proiect și cum se prezintă flota din România din acest punct de vedere?

Raul Togoe: Obiectivul vehiculelor ecologice de 70% a fost asumat la nivel european, iar succesul său depinde și de infrastructura adecvată pentru a atinge acest obiectiv ambiţios. HAVI România este aliniată la strategia globală de afaceri și este gata să înceapă când România va avea o reţea minimă de staţii de alimentare cu gaz. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul HAVI. În România ţinem evidenţa măsurilor semnificative, pentru operațiuni mai durabile încă din 2012.