Home Logistics Green Logistics Investiţie de 6,5 milioane euro în prima reţea de staţii de alimentare cu CNG din România

Investiţie de 6,5 milioane euro în prima reţea de staţii de alimentare cu CNG din România

Investiţie de 6,5 milioane euro în prima reţea de staţii de alimentare cu CNG din România

Prima rețea de stații de alimentare cu gaz natural comprimat (CNG) a fost inaugurată pe coridorul Arad – Constanța.

Investiţia de 6,5 milioane de euro, cu o cofinanţare de 4,4 milioane euro de la Comisia Europeană, a fost implementată de firma Denisson Energy.

Rețeaua include nouă noi staţii CNG în Arad, Timişoara, Deva, Sibiu, Piteşti, Bucureşti, Constanţa, Drobeta-Turnu Severin şi Craiova. Acestea vin în completarea staţiei deja existente din Râmnicu Vâlcea, prima din România.

“Din 2027, România va fi un hub energetic. Vrem să transformăm ţara noastră într-o sursă activă de energie în viitorul apropiat. Există legislaţie prin Cadrul naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România”, a declarat secretarul de stat în cadrul Ministerului Energiei, Pavel-Casian Niţulescu, în cadrul evenimentului “Energie de Tranziţie”.

Gazul natural şi-a consolidat poziţia ca energie de tranziţie, în special odată cu votul din 6 iulie 2022 din Parlamentul European, când Comisia Europeană a decis ca energia nucleară şi gazele naturale să fie acceptate în tranziţia spre economia verde.

În prezent, în Europa sunt deja peste 4.000 de staţii de alimentare cu CNG, dintre care cele mai multe în Italia, 1.444.

“În comparaţie cu vehiculele care consumă combustibil tradiţional, combustibilii alternativi ajută la reducerea semnificativă a emisiilor. La nivelul Europei, opţiunea CNG este una viabilă încă din anii “90. Potenţialul de reducere a emisiilor datorat vehiculelor cu CNG şi biometan, până în 2030, este de înjumătăţire. Dar problema poluării trebuie privită mai departe de graniţele Europei, iar consensul în reducerea emisiilor provocate în urma transportului, trebuie să fie o prioritate”, a menţionat MariaRosa Baroni, preşedinte World Gas Mobility Council.

Încă patru noi stații de alimentare cu CNG

Denisson Energy, firmă membră a NGVA România, va continua dezvoltarea reţelei de staţii de CNG, următoarele stații CNG care vor fi deschise fiind amplasate în Cluj-Napoca și Brașov. De asemenea, compania va deschide două noi stații în București

“Dezvoltarea staţiilor este vitală pentru stabilitatea ecosistemului de transport din România, mai ales că în acest moment, ţara noastră este pe locul doi în Europa în ceea ce priveşte rezervele de gaze naturale şi pe primul loc în Europa Centrală şi de Est. Odată cu exploatarea resurselor din Marea Neagră, România îşi propune să ajungă cel mai mare producător din Europa, în 2027″, a subliniat Dumitru Becşenescu, preşedintele NGVA România.

Transportul contribuie semnificativ la emisiile de CO2 în România, cu 15,1 milioane tone anual. Autovehiculele pe CNG reduc emisiile de CO2 cu peste 25% şi emisiile de particule fine cu 99%, faţă de cele pe benzină.

“Uniunea Europeană are drept ţintă ca până în 2025 emisiile de CO2 să fie reduse cu 15%, comparativ cu 2019, iar până în 2030, acest procent să se dubleze. Scania şi-a impus proprii termeni, mai precis, până în 2025, reducerea cu 20% a dioxidului de carbon emis de produsele noastre. Avem în oferta Scania o gamă variată de produse ce folosesc combustibili alternativi precum gaz natural, biogaz sau biodiesel.

În prezent, în Bulgaria sunt peste 119 de staţii CNG, 21 dintre ele fiind localizate doar în Sofia, în timp ce în România existau, până în prezent, doar 3 staţii publice. Cu toate acestea, Scania Black Sea Unit a vândut în ultimii 5 ani peste 350 de vehicule CNG, în România şi Bulgaria, iar clienţii noştri, din ambele ţări, au fost mulţumiţi de fiabilitatea acestora”, a declarat Benoit Tanguy, managing director al Scania România şi Bulgaria.

“Ne aflăm într-o revoluţie tehnologică care ne va schimba pentru totdeauna viaţa şi lumea transportului rutier de marfă. În acest sens, IVECO urmăreşte atingerea obiectivului de emisii de carbon NET ZERO până în 2040, anticipând cu zece ani obiectivul deja ambiţios stabilit de Comisia Europeană, în cadrul Green Deal.

Acest obiectiv se aplică atât emisiilor directe, datorate funcţionării directe a IVECO GROUP, cât şi emisiilor indirecte, celor care provin de la partenerii noştri şi de la produsele noastre în exploatare. Suntem conştienţi că schimbările climatice nu aşteaptă, ci necesită luarea de măsuri acum. Suntem pregătiţi”, a declarat Andrei Gagea, Business Director IVECO România.

CNG – avantaje pentru companiile de transport

Coca Cola distributie camion CNGDincolo de avantajele de mediu, utilizatorii se pot bucura şi de preţuri mai mici. Transportatorii din România care folosesc camioane alimentate cu combustibili alternativi economisesc între 5.000 – 7.000 euro pe an, doar din reducerea taxelor de drum, aferente rutelor dintre România şi Franţa, Germania sau Benelux. La acestea se adaugă şi economiile provenite din reducerea costului cu combustibilul.

“Am achiziţionat primul camion alimentat cu gaz natural comprimat încă din 2019 şi lipsa infrastructurii a fost o mare provocare pentru noi. Suntem fericiţi că nu mai avem această problemă. Credem că gazul va rămâne o soluţie de tranziţie către reducerea CO2 în anii următori, ţinând cont că piaţa maşinilor electrice nu este pregătită să ofere soluţii de transport pe distanţe lungi.

În prezent, CNG este cel mai profitabil combustibil, cu un preţ cu cel puţin 15% mai mic decât motorina. Adăugând şi capacitatea de a parcurge distanţe mai mari cu aceeaşi cantitate de combustibil, CNG este ingredientul care face linia noastră de business foarte profitabilă,” a explicat Alexandru Păun, co-fondator Blue River compania cu cea mai mare flotă locală de camioane alimentate cu CNG.