Home Logistics Curierat și e-commerce Noul Mercedes-Benz Sprinter supus celor mai riguroase teste

Noul Mercedes-Benz Sprinter supus celor mai riguroase teste

Noul Mercedes-Benz Sprinter supus celor mai riguroase teste

Cu peste 3,4 milioane de vehicule livrate către clienţi din 130 de ţări în cei 20 de ani de la lansare, se poate afirma că Mercedes-Benz Sprinter este un succes. extrem de versatil, modelul se pliază pe cerinţele și nevoilor clienţilor, indiferent de ţara în care locuiesc sau industria în care activează

În această primăvară, Mercedes-Benz a lansat cea de-a treia generaţie Sprinter, care este și cel mai mare model de van din gama sa, oferind în premieră tracţiune pe faţă pentru acest tip de vehicul comercial. Noua generaţie  Mercedes Sprinter vine cu şase variante de suprastructură, patru lungimi, trei versiuni de înălţime pentru compartimentul de marfă, precum şi o gamă largă de tonaje, între 3,0 şi 5,5 tone. Mașinile sunt propulsate de un motor cu alimentare diesel în 4 cilindri, cu trei versiuni de putere sau cu un motor diesel cu 6 cilindri. Exteriorul a fost îmbunătăţit, fiind aduse o serie de modificări de design, cum ar fi o nouă bară de protecţie, o grilă modificată și faruri cu performanţe sporite, dându-i un aspect mai dinamic.

Un computer pe roţi

Interiorul a fost reproiectat, astfel încât să ofere mai mult spaţiu la genunchi și un volum mai mare pentru stocare. Pe bord, în centru, se află noul sistem MBUX (n.r. MercedesBenz User Experience), cu ecran cu diagonala de 10,2 sau 7 inci. Sistemul se poate transforma și într-un hotspot pentru Wi-Fi, spre bucuria șoferului și a pasagerilor. Totodată, MBUX dispune de comandă vocală, o funcţie des întâlnită la telefoanele mobile și tablete, binevenită pentru sistemele inteligente disponibile pe vehicule. MBUX combină funcţii utile șoferului, dar și pasagerilor, precum navigare prin GPS, apelare telefonică și sms sau radio. În România, cel puţin deocamdată, șoferii nu se vor putea bucura de beneficiile acestui sistem întrucât producătorul nu va lansa momentan sistemul Mercedes PRO, susţinut de MBUX. Nu în ultimul rând, volanul devine un adevărat centru de control, cu multiple butoane pentru consola centrală.

O călătorie sigură: Prioritatea Mercedes-Benz

Unele dintre cele mai importante beneficii ale noului model Sprinter ţin de siguranţa în trafic. În primul rând, sistemul DISTRONIC controlează viteza de croazieră, bazat pe controalele radio și sistemul de frânare de urgenţă, Active Brake Assist. Sistemul care ajută vehiculul să menţină banda, Active Lane Keeping Assist este, de asemenea, un real ajutor, la viteze de peste 60 km/h. Totodată, sistemul care detectează oboseala, Attention Assist poate face diferenţa dintre un drum sigur și un accident mortal.

Mai multă marfă,  consum mai redus, câștiguri mai mari

La capitolul volum de marfă, noul Sprinter nu dezamăgește și înglobează o serie de soluţii noi care permit optimizarea spaţiului și creșterea capacităţii de încărcare, cum ar fi raftul montat la interior pe plafon, suport pentru paleţi pentru treapta uşii laterale culisante sau designul special al arcadelor roţilor. Sarcina utilă a versiunii cu tracţiune pe faţă este cu 50 kg mai mare comparativ cu versiune cu tracţiune pe spate. Pragul de încărcare, poziţionat cu 80 mm mai jos, facilitează operaţiunile de încărcare/descărcare a mărfurilor din vehicul. Capacitatea maximă a zonei de încărcare este de 17 mc, respectiv 5,5 tone.

Motorizări pentru toate nevoile de transport

Sprinter are trei variante cu un total de două motorizări. În primul rând, vorbim despre un model Tourer 319 CDI, cu motor de 190 CP și cutie automată cu 7 trepte. Celelalte două modele sunt furgonete echipate cu motor de 142 CP și cutie automată cu 6 trepte. Una dintre variante are tracţiune pe faţă, iar cealaltă folosește tracţiune pe spate. Mai mult, modelele cu tracţiune faţă pot fi echipate și cu o transmisie automată cu 9 trepte și cu un convertizor de cuplu, care rezultă în consum mai mic și emisii reduse faţă de versiunea cu cutie manuală.

Un nou model Sprinter… electric 

Noua generaţie de Sprinter, de la Mercedes, aduce în prim-plan și o versiune electrică, pentru a face faţă cererii pentru mașini nepoluante. Modelul va fi lansat în 2019, conform informaţiilor disponibile, și va fi testat în vara anului 2018. Producătorul plănuiește să lanseze două variante pentru sistemul de motorizare cu baterii: de 41 kWh (cu autonomie de 115 km şi sarcină utilă de 1.040 kg) şi de 55 kWh (cu autonomie de 150 km și sarcină utilă de 900 kg). Numit eSprinter, va fi comercializat ca vehicul de 3,5 tone pentru livrări. Cele două versiuni de baterie se vor încărca în 6, respectiv 8 ore, iar viteza de deplasare poate fi limitată la 80 sau 120 km/h. Noile modele vor fi disponibile pentru vânzare începând cu luna iunie 2018.

„În lumea transportului și logisticii din viitor, factorii de succes sunt versatilitatea și capacitatea de a oferi soluţii specifice pentru clienţi. Nu mai este îndeajuns să produci un vehicul bun. De aceea, noul Sprinter este un vehicul integrat, nu doar suma componentelor sale. Mulţumită gamei extrem de variate, serviciilor de conectivitate și a noii generaţii telematice, va deveni un sistem integrat de soluţii personalizate pentru o varietate de aplicaţii în domeniul transportului comercial și al mobilităţii“ – Volker Mornhinweg, Head of Mercedes-Benz Vans


  • 1.700 configuraţii disponibile
  • 3 – 5,5 tone – sarcină maximă
  • 17 mc – capacitate de încărcare
  • 3 tipuri tracţiune – în premieră a fost introdusă varianta tracţiune faţă
  • Motorizare diesel – motor cu 4 sau 6 cilindri (142 și 190 CP)
  • Cutie de viteze automată în 9 trepte sau cutie de viteze manuală în 6 trepte
  • Versiuni caroserie – furgon, Tourer, pick-up, sașiu, cap de autobuz sau cap tractor