Home Automotive Efectele conflictului din Ucraina asupra industriei auto din Germania

Efectele conflictului din Ucraina asupra industriei auto din Germania

Efectele conflictului din Ucraina asupra industriei auto din Germania

Conflictul armat din Ucraina are efecte negative asupra industriei auto din Germania, care se va vedea curând obligată să recurgă la noi opriri ale producției. Cu rutele de transport întrerupte și amenințarea iminentă a lipsei de materii prime, multe din fabricile producătorilor germani de vehicule vor opri producția, avertizează Asociația Germană a Industriei Auto (VDA).

„Este extrem de dificil să facem previziuni, din cauza situației dinamice. Un lucru este însă sigur: vor avea loc alte întreruperi ale producției de vehicule în Germania.”

Impactul conflictului asupra transportului maritim, feroviar și aerian va agrava problemele în lanțul de aprovizionare, într-un moment în care nivelurile stocurilor erau deja scăzute.„Pe termen lung, industria auto se va confrunta cu lipsa de materii prime și prețuri mai mari pentru acestea”, au declarat reprezentanții VDA.

Printre materiile prime evidențiate de către VDA se numără gazul neon, Ucraina fiind un exportator cheie. Acesta este necesar pentru producerea microcipurilor, a căror criză persistă de mai bine de un an. De asemenea, aprovizionarea cu paladiu este o problemă pentru industria auto germane, care importă o cincime din această materie primă din Rusia. În plus, Rusia este un furnizor important de minereu de nichel, care după ce este rafinat, este utilizat pentru producerea bateriilor auto cu litiu-ion.

Producția de cabluri auto redusă dramatic de criza din Ucraina

Potrivit VDA, coompanii precum Volkswagen, BMW sau Porsche AG întâmpină deja probleme în aprovizionarea cu cabluri auto, ca urmare a închiderii operațiunilor unor furnizori din vestul Ucrainei. Printre acești furnizori se număără Leoni, Fujikura sau Nexans. “Producătorii și furnizorii se află sub presiunea timpului pentru a compensa aceste întreruperi în aprovizionare și a identifica soluții alternative,” a declarat VDA.

Mercedes-Benz a anunțat că a redus producția la unele dintre fabricile sale din Europa, ca urmare a imposibilității de a se aproviziona cu componente din Ucraina. Producția de modele A4 și A5 la uzina Audi din Ingolstadt, Germania, va fi suspendată în perioada 7-11 martie. În Neckarsulm, producția de modele A6 ș A7 va fi întreruptă în perioada 7-18 martie. Și Porsche a anunțat că va întrerupe producția la fabrica din Leipzig, unde se fabrică modelele Macan și Panamera ca urmare a perturbărilor pe lanțurile de aprovizionare.

Companiile germane produc peste 170.000 mașini în Rusia

Producătorii germani au exportat în 2021 peste 40.000 de vehicule în Rusia și Ucraina, reprezentând 1,7% din totalul vehiculelor exportate. Rusia ocupă locul 18 în rândul exporturilor de mașini din Germania.

Pe de altă parte, producătorii germani au fabricat 170.000 de unități în Rusia în 2021, cota de piață a acestora fiind de 20%. Producătorii de vehicule și furnizorii germani de componente au aproximativ 43 de unități de producție în Rusia și 6 în Ucraina. În plus, există alte fabrici la nivel internațional care furnizează componente pentru Rusia.  Producători precum Volkswagen, Mercedes și BMW au oprit deja producția la fabricile din Rusia.

Efectele sancțiunilor economice impuse Rusiei afectează și industria auto, a explicat VDA. „Efectele politicii comerciale pentru industria auto nu pot fi încă prevăzute cu precizie.”