Home Intermodal Noul regulament UE face posibilă tranziția către combustibilii alternativi pe calea ferată

Noul regulament UE face posibilă tranziția către combustibilii alternativi pe calea ferată

Noul regulament UE face posibilă tranziția către combustibilii alternativi pe calea ferată

Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR) include acum şi transportul feroviar în domeniul de aplicare, un element-cheie care lipsea și care nu era prevăzut în propunerea Comisiei Europene.

Acest lucru va încuraja statele membre ale UE să ia în considerare introducerea infrastructurii pentru combustibili alternativi în rețeaua feroviară și, astfel, va contribui și mai mult la realizarea obiectivelor Green Deal ale UE, scrie railfreight.com.

În prezent, 80% din kilometrii de trenuri funcționează cu energie electrică, din care o parte tot mai mare provine din surse regenerabile, chiar dacă doar 54% din rețeaua feroviară europeană este electrificată în prezent. Având în vedere ciclul de viață relativ mai lung al sistemului feroviar ar fi utile măsuri de decarbonizare complementare electrificării. Acestea ar sprijini implementarea infrastructurilor de combustibili alternativi pentru calea ferată și ar fi aliniate la obiectivul UE privind neutralitatea climatică pentru 2050, au comentat reprezentanții Uniunii Europene a Industriei de Aprovizionare Feroviară (UNIFE) și ai Comunității Companiilor Europene de Căi Ferate și Infrastructură (CER).

Includerea transportului feroviar în domeniul de aplicare al AFIR face ca statele membre să poată evalua dezvoltarea de tehnologii de combustibili alternativi și de sisteme de propulsie pentru tronsoanele feroviare care nu pot fi complet electrificate din motive tehnice sau de rentabilitate, cum ar fi trenurile pe bază de hidrogen sau de baterii electrice. Totodată, ţările membre UE vor trebui să ofere o imagine de ansamblu până în 2025 a stadiului actual, a perspectivelor și a inițiativelor planificate pentru implementarea infrastructurii, inclusiv a principalelor etape și a finanțării necesare pentru trenurile pe hidrogen sau electrice cu baterii pe segmentele de rețea care nu pot fi electrificate.