Home Companii OTZ soluţii logistice personalizate

OTZ soluţii logistice personalizate

Flexibilitatea şi capacitatea permanentă de a se reinventa pentru a fi aproape de client pare să fie secretul succesului pentru OTZ,compania românească care a reuşit în doar câţiva ani să se impună în rândul celor mai importanţi furnizori de servicii integrate de logistică din România.

OTZ a luat naştere în anul 2007 şi de atunci a urmat un trend ascendent, diversificându-şi de la an la an atât portofoliul de servicii, cât şi cel de clienţi, în condiţiile unei pieţe dominate de marii jucători la nivel european.

Compania are astăzi aproximativ 450 de angajaţi la nivel naţional, centre de depozitare la Bucureşti, Râmnicu- Vâlcea, Braşov, Bacău, Iaşi şi platforme de cross-docking la Piteşti, Târgu Mureş şi Timişoara. În 2011, OTZ a realizat o cifră de afaceri de 11 milioane de euro, iar în 2012, în ciuda climatului dificil de pe piaţă, a scăderii puterii de cumpărare şi implicit a reducerii volumelor de marfă stocată şi transportată, rezultatele au fost satisfăcătoare. „Piaţa nu a fost foarte prietenoasă şi a trebuit să facem eforturi pentru a ne atinge obiectivele, dar am reuşit să ne menţinem trendul uşor crescător şi să atragem în portofoliul de clienţi câteva nume sonore. Chiar la începutul acestui an am adăugat pe lista clienţilor noştri Danone, pentru care distribuim POSM-uri la nivel naţional“ declară Mihai Mărculescu, director comercial OTZ. Portofoliul de clienţi al OTZ este unul foarte echilibrat şi cuprinde jucători mari din FMCG, IT&C, construcţii, retail.

Soluţii adaptate nevoilor de logistică ale clienţilor

Într-un mediu dinamic în care realităţile de business se schimbă rapid, iar aspectele legate de activităţile de logistică evoluează uneori imprevizibil, OTZ a pus bazele unor parteneriate durabile cu clienţii săi, reuşind astfel să le ofere soluţii adaptate nevoilor de logistică ale acestora.

De exemplu pentru îmbunătăţirea lanţului logistic al unuia dintre cei mai importanţi clienţi ai OTZ, în 2012 a fost relocat depozitul de la Ploiesti, la Bacău şi Bucureşti. „Împreună cu clientul nostru am optimizat supply chain-ul şi a rezultat că nu avem nevoie de locaţie la Ploieşti, ci la Bacău. Cei 10.000 mp ai depozitului de la Ploieşti au fost împărţiţi între Bacău-5.000 mp şi Bucureşti, unde cel mai probabil în luna aprilie vom extinde depozitul cu încă 5.000 mp“ afirmă Mihai Mărculescu.

“Toate depozitele noastre sunt închiriate şi acesta este un mare plus, pentru că ne permite să avem această flexibilitate şi să putem închide şi deschide locaţii în funcţie de cerinţele clienţilor.“

Servicii complete de transport

Pe segmentul de transport OTZ oferă servicii de distribuţie primară, distribuţie secundară sau cross-docking, transportul efectuându-se atât la temperatură ambientală, cât şi la temperatură controlată. Compania utilizează atât flota proprie formată din 145 de camioane, cu capacităţi cuprinse între 3 şi 22 de tone, dintre care 72 de camioane de 22 de tone, dar şi serviciile altor companii de transport.

„Lucrăm cu sute de camioane ale altor companii de transport, dar ca şi volum acestea reprezintă 20 până la 30 de procente din totalul business-ului pe transport. Pentru 2013 ne-am propus să creştem ponderea cifrei de afaceri rezultate din comenzile pe care le onorăm cu ajutorul camioanelor subcontractate“ spune directorul comercial OTZ. De asemenea, pentru a veni în ajutorul clienţilor săi şi pentru a contribui la eficientizarea fluxului de mărfuri, OTZ furnizează servicii de distribuţie capilară, „door to door“ în şase judeţe: Iaşi, Bacău, Argeş, Vâlcea, Braşov, Mureş.

OTZ ASSISTANCE – primul serviciu de intervenţie în distribuţia de mărfuri

În mai 2012 OTZ a lansat primului serviciu de intervenţie în distribuţia de mărfuri, OTZ ASSISTANCE, care vine în ajutorul transportatorilor, producătorilor, importatorilor sau distribuitorilor cu o metodă eficace şi eficientă ce acoperă întreaga plajă a situaţiilor de forţă majoră, în vederea rezolvării oricărei probleme apărute în timpul unei livrări de marfă.

„OTZ Assistance a apărut dintr-o nevoie a clienţilor noştri, pe care nu am făcut decât să o observăm, să-i dăm un nume şi să o facem mai bine ca până atunci.“

OTZ ASSISTANCE include o gamă largă de servicii precum descărcare/ încărcare, custodie marfă, înfoliere, repaletare, înlocuire paleţi non-euro cu euro sau invers, co-packing, lipire/ adăugare de materiale promoţionale, livrare marfă şi asigurare stoc tampon.

Singurul operator logistic cu cinci certificări ISO

Anul 2012 a fost un an plin pentru OTZ, compania devenind la finele anului singurul operator logistic din România certificat ISO 27001 şi singurul care deţine cinci certificări ISO: ISO 9001:2008 (Managementul General al Calităţii), ISO 14001: 2004 (Management de Mediu), OHSAS 18001:2008 (Managementul Sănătăţii şi Securităţii Ocupaţionale), ISO 22000 / HACCP (Managementul Siguranţei Alimentare), ISO 27001:2005 (Managementul Securităţii Informaţionale). „Într-o industrie în care stabilitatea parteneriatului este prioritară, ISO 27001 oferă clienţilor noştri mai multă siguranţă.

Prin politicile sale, ISO 27001 tratează riscurile de confidenţialitate şi de discontinuitate în supply-chain, atât la nivelul infrastructurii IT cât şi de organizare internă. Pe plan intern, funcţionalitatea sistemului presupune conştientizarea importanţei informaţiei la nivelul resursei umane. Efectul pozitiv al politicilor care vizează responsabilizarea şi respectarea unor norme organizatorice stricte, se regăseşte în atitudinea şi disciplina pe termen lung a companiei“ explică Marius Chelu, QA & Business Processes Manager în cadrul OTZ.