Home Logistics 3 PL Pierre Kosc, General Manager Geodis România: În 2020 ne concentrăm pe dezvoltarea serviciilor depozitare, maritim și aerian

Pierre Kosc, General Manager Geodis România: În 2020 ne concentrăm pe dezvoltarea serviciilor depozitare, maritim și aerian

Pierre Kosc, General Manager Geodis România: În 2020 ne concentrăm pe dezvoltarea serviciilor depozitare, maritim și aerian

Fondată în 1997, atunci când piaţa de logistică din România se afla într-un stadiu incipient, Geodis România este o companie care s-a dezvoltat pe plan local și a contribuit la evoluţia acestei industrii. Astăzi, compania numără peste 300 de angajaţi, 57.573 mp spaţii de depozitare, 5 depozite, toate situate în zona Bucureștiului, puncte de lucru și birouri în zone cheie: Portul Constanţa, Aeroportul Otopeni sau Arad.

În 2018, Geodis România a avut o cifră de afaceri de 28,5 milioane euro, o dovadă a dezvoltării accelerate cunoscută de companie în ultimii ani, dacă comparăm acest rezultat cu cifra de afaceri înregistrată în 2016, de 19,5 milioane euro. Mai mult de 150 camioane Geodis se află zilnic în tranzit pe drumurile din România, furnizorul de servicii logistice integrate construindu-și de-a lungul timpului un portofoliu vast de clienţi din domenii precum cel industrial, retail, aeronautic, FMCG, automotive, oil&gas etc.

În 2020, după un an cu multe provocări și o piaţă dinamică ce are nevoie de tot mai multe servicii personalizate adaptate cerinţelor specifice ale clienţilor, Geodis România este pregătită pentru următorul capitol în evoluţia sa și își consolidează echipa locală de management, compusă acum din Pierre Kosc, Managing Director, Radu Ghiţă, Director General-Adjunct Contract Logistics și Liviu Adam, Director Comercial.

Compania are în plan să își extindă activitatea de depozitare prin deschiderea unui nou hub logistic în ţară. Într-un interviu pentru Intermodal&Logistics, domnul Pierre Kosc, Managing Director Geodis România ne-a oferit detalii despre strategia companiei pe care o conduce încă din 1997 și despre trendurile pe piaţa de logistică, investiţii în tehnologie și cum tehnologia contribuie la furnizarea celor mai bune servicii pentru clienţi.

■ Intermodal & Logistics: Cum vedeţi evoluţia pieţei de logistică în 2020? Ce se va schimba pe această piaţă?

■ Pierre Kosc:  2020 va fi un an care va aduce provocări legate de cost și ne așteptăm de la clienţi să solicite tot mai multe informaţii, mai relevente și mai ușor de măsurat pentru activitatea curentă. Simţim o ușoară volatilitate datorată faptului că nevoile pieţei se ajustează și adaptează la noile trenduri și la condiţiile consumatorilor finali.

Cred că baza de furnizori logistici la nivel global va continua să se dezvolte, în special pe pieţele emergente. În același timp, este foarte important pentru companii să se concentreze pe noi abordări în supply chain, care au la bază conceptul de Industry 4.0. De asemenea, un alt trend important pe care îl remarc este o creștere a interesului și iniţiativelor companiilor în ceea ce privește conceptul de Green Logistics. Acesta este un domeniu care necesită timp și resurse materiale investite, progresul este lent, dar sigur.

■ Intermodal & Logistics:

Cum a evoluat Geodis în România în 2019? Care sunt, în acest moment, priorităţile de dezvoltare a afacerii pe plan local?

■ Pierre Kosc: Afacerea a crescut în România și în 2019, iar clienţii au tot mai multă încredere în serviciile și capacitatea noastră. Am atins un nou nivel de profitabilitate, iar acum suntem în process de consolidare a poziţiei pe segmentul depozitare, aerian și maritim.

Ne dorim să utilizăm cunoștinţele și experienţa pe care le avem, în cadrul filialei locale și în cadrul grupului, pentru a le face viaţa clienţilor mai ușoară și lanţul logistic mai puternic și sigur. Investim în echipă și tehnologie pentru că punem accent pe comunicare și informaţie în timp real. Ne dorim să fim proactivi, nu doar reactive când vine vorba de clienţi și problemele pe care le-ar putea întâmpina.

Obiectivul principal este să fim și mai aproape de clienţi, întrucât de la an la an mediul de afaceri devine tot mai complex, iar cerinţele lor sunt mai exigente și specifice.

 

■ Intermodal & Logistics: În ce investiţi în cadrul companiei, pe ce arii vă axaţi cel mai mult?

■ Pierre Kosc: Investim constant în oameni, în sisteme software și tehnologii. Pentru unul dintre cei mai mari clienţi din retail, de exemplu, am implementat în depozit soluţii de ultimă generaţie ca voice picking, sisteme software integrate cu furnizorii, sisteme de planificare a transporturilor. Planul de investiţii a început acum mulţi ani, dar nu putem spune că ne oprim pentru că schimbările au loc constant, iar îmbunătăţirea serviciilor este obligatorie.

Pentru noi digitalizarea este un subiect important, tehnologia, asigurarea unei mai bune vizibilităţi pentru client reprezintă un proces normal și face parte din viziunea și misiunea noastră. Ca și sisteme, utilizăm Millenium și Info Log și alte programe dezvoltate de Geodis, sisteme software prin care ne putem conecta cu clienţii și le putem adapta pe nevoile și cerinţele fiecăruia în parte, în funcţie de business, profil și buget. Avem exemple de companii care ne sunt clienţi de mai bine de 10 ani în România și am dezvoltat sisteme și tehnologii împreună.

În 2008, când a venit criza, am avut clienţi care au trecut de la vânzarea la palet la vânzarea la cutie și a trebuit să ne adaptăm sistemele acestor noi cerinţe și să încercăm să optimizăm spaţiul și să le aducem valoare adăugată business-ului. Forţa noastră și lucrul cu care ne mândrim este că le oferim clienţilor soluţii special proiectate pentru nevoile lor.

Ca parte a unui grup global, în cazul în care nu deţinem knowhow- ul la nivel local într-o anumită industrie, întotdeauna găsim în grup o persoană cu experienţă și, care să ne ajute să îi oferim clientului ce are nevoie.

■ Intermodal & Logistics: E-commerce-ul este un domeniu care crește tot mai mult de la an la an. Aveţi înportofoliu servicii dedicate acestei industrii?

■ Pierre Kosc: Dezvoltarea comerţului online a creat o mare nevoie de soluţii pentru transportul transfrontalier al coletelor de la comercianţii online și e-taileri către clienţii finali. Geodis oferă soluţii cross-border integrate, soluţii care includ procesarea comenzilor, servicii de comisionariat vamal, transport aerian, livrare last mile și chiar și servicii de retur. Instrumentele de track&trace pe care le deţinem garantează vizibilitate în supply chain, astfel încât clienţii să știe unde se află coletul în orice moment.