Poarta RFID inteligentă ifm – monitorizarea eficientă a fluxului de bunuri
În sfera logistică, tot mai multe companii utilizează tehnologia pentru localizarea și trasabilitatea bunurilor, în scopul unui control mai bun al stocurilor, al reducerii erorilor de picking și a unui management mai eficient al lanțurilor de aprovizionare.
Odată cu introducerea în portofoliu a porții inteligente RFID, producătorul german de soluții de automatizare ifm electronic a dezvoltat o soluție care permite monitorizarea eficientă a fluxului de bunuri.
RFID gate de la ifm automatizează și asigură transparența proceselor de recepție și expediere a bunurilor.
Prin transferul direct al fluxurilor de bunuri la nivelul IT, se poate realiza o interconectare mai eficientă între producție, inventar și furnizori. Transparența digitală oferită de această soluție permite reducerea de costuri prin evitarea erorilor de picking și creșterea vitezei procesului, ceea ce duce la îmbunătățirea calității serviciilor și a satisfacției clienților.
Astfel, poarta RFID dezvoltată de către ifm vine în intampinarea conceptului de Logistica 4.0 sau distibuție Inteligentă.
De regulă, în procesul de picking se produc trei tipuri de erori: se iau de la raft bunurile greșite, se iau prea multe bunuri sau nu se ridică bunurile deloc.
Potrivit studiilor, rata medie de eroare în procesul de picking variază între 0,3% și 3%; costurile variază extrem de mult în funcție de industrie, produs și companie, iar pierderea imaginii nu este cuantificabilă.
Cum funcționează poarta inteligentă RFID?
Poarta RFID are rolul de a monitoriza bunurile recepționate și expediate prin detectarea obiectelor care sunt echipate cu eticheta UHF ID. Prin conectarea tuturor componentelor necesare la un modul central, poarta pre-procesează datele și le face disponibile pentru a fi procesate ulterior de programe terțe.
Atunci când este comparată cu comanda sau bonul de livrare asociat în ERP, modulul central poate afișa încărcarea/descărcarea corespunzătoare a bunurilor sub forma stării și semnalelor prin intermediul unui fișier de feedback.
În acest fel, se poate asigura urmărirea și verificarea eficientă a tuturor bunurilor care sunt recepționate sau expediate, precum și evitarea erorilor și optimizarea procesului logistic.
Avantajele ifm RFID gate

În plus, creșterea calității procesului de picking poate conduce la o creștere a satisfacției clienților și poate îmbunătăți clasificarea furnizorului pe termen lung.
- Senzori conectați în rețea în mod inteligent
Senzorii într-o rețea inteligentă permit detectarea direcției și măsurarea volumului bunurilor, ajutând la evitarea livrărilor greșite și conectând fluxul real de bunuri cu planificarea digitală. Acești senzori sunt robusti și ușor de utilizat, cu asistență în timp real și interfață simplă pentru procesele logistice digitale.
- Evitarea livrărilor greșite prin transparența fluxului de mărfuri
Corelarea fluxului real de mărfuri cu procesele digitale de planificare/comandă.
- Potrivită pentru utilizare robustă
Poarta inteligentă RFID este construită din componente industriale cu grad de protecție IP65/IP67.
- Simplu, intuitiv și flexibil
Pachet de aplicații preinstalat, configurare grafică simplă. Nu este necesară programarea și pot fi adăugate porți suplimentare la controlerul Edge existent fără prea mult efort, prin intermediul unui comutator.
- Economii de costuri prin evitarea erorilor
Acest sistem simplu și intuitiv ajută la economisirea costurilor prin evitarea erorilor, reducând efortul necesar pentru inspecția bunurilor și reconcilierea cu listele de comenzi sau încărcare.
De asemenea, sistemul detectează livrările greșite într-o etapă timpurie, previn reducerea pierderilor și asigură eficiența proceselor logistice.



