Home Companii Profi, peste 2 miliarde de euro în vânzări în 2022

Profi, peste 2 miliarde de euro în vânzări în 2022

Profi, peste 2 miliarde de euro în vânzări în 2022

Lanțul de magazine Profi a atins anul trecut o cifră de afaceri de 11,7 miliarde de lei, în creștere cu 22% față de anul precedent. Profi a încheiat anul trecut cu 1,641 de magazine (aproximativ 440 de magazine pe conceptul Noul Profi), dintre care peste 1,000 de magazine sunt gestionate de către Parteneri.

Vânzările Profi au înregistrat în 2022 un avans de peste 22% (+2.1 miliarde RON în sumă absolută), ajungând la 11.7 miliarde RON. Creșterea considerabilă a vânzărilor a fost generată atât de o creștere LFL de 18% (depășind rata anuală a inflației), cât și de cele peste 270 de noi magazine, aproximativ 100 deschideri și peste 170 de remodelări”, a declarat Andrei Bica, Directorul financiar Profi.

Mai mult, cele aproximativ 440 de magazine care operează pe noul format Profi au avut o creștere LFL spectaculoasă, de 28%. Numărul de clienți care ne vizitează zilnic a crescut cu peste 17%, la o medie de 1.2 milioane/zi, cu vârfuri de aproximativ 1.4 milioane de tranzacții zilnice”, a mai spus acesta.

Referitor la 2023, vânzările din primul trimestru înregistrează un avans de 25% fata de Trimestrul I 2022, se mai arată în comunicatul de presă.

Poziția de Cash a crescut la approximativ RON 300 milioane datorită cash-ului generat intern. Pe baza suportului continuu primit de la bănci și acționari, compania are access la linii de credit disponibile de 400 milioane RON care pot fi folosite pentru continuarea expansiunii rețelei de magazine și introducerea de mijloace digitale moderne. În plus, Profi lucrează îndeaproape cu furnizorii și băncile pentru a utiliza liniile de reverse factoring disponibile, de peste 250 milioane, care ofera condiții extrem de avantajoase pentru a extinde colaborarea cu furnizorii. Aceștia ne sunt parteneri de business de ani de zile și împreună am obținut rate de creștere anuale de aproximativ 20%, mai arată compania.

“În ceea ce privește strategia pentru 2023, vom continua să deschidem și să remodelăm peste 200 de magazine pentru a crește businessul Profi și, mai ales, vom accelera agenda digitală, atât prin oferirea de produse digitale noi către clienții noștri, pornind de la nevoile lor de bază, cât și prin automatizarea proceselor din magazine și sedii.”