Home Industrii Raport: Costurile de expediţie au crescut cu 10,1% în Q1 din 2022

Raport: Costurile de expediţie au crescut cu 10,1% în Q1 din 2022

Raport: Costurile de expediţie au crescut cu 10,1% în Q1 din 2022

Logistica mărfurilor generale a înregistrat o creştere de 10,1% a costurilor legate de expediţii în prima jumătate a anului 2022, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, potrivit rezultatului celui mai recent studiu privind costurile pentru mărfurile de grupaj realizat de DSLV Bundesverband Spedition und Logistik.

Creșterea continuă a costurilor cu energia și combustibilul, precum și a celor cu personalul și scumpirea materialelor continuă să fie decisivă. Potrivit DSLV, costurile de expediție au crescut deja cu nouă procente în a doua jumătate a anului 2021.

Evoluția explozivă a prețurilor la carburanți a contribuit la creșterea costurilor cu combustibilul cu 45,9% în rețelele de transport de mărfuri generale comparativ cu primele șase luni din 2021 și 2022. Fiind cel mai important factor de cost, acestea au dus la o creștere a indicelui general al costurilor cu 4,8 puncte procentuale. Totodată, lipsa continuă de lucrători calificați și efectele pandemiei COVID 19 au determinat o creștere a costurilor de personal cu 3,8% în primele șase luni din 2022, iar ponderea acestora în costurile totale este acum de peste 53%. Privitor la indicele global al costurilor, acestea contribuie cu 2 puncte procentuale.

În plus, creșterile costurilor de depozitare, a costurilor de achiziție a camioanelor și a altor echipamente, precum și prețurile mai mari la care se vând sau se închiriază paleții au dus la o creștere de 10,3% a costurilor materialelor. Ponderea acestora în costurile totale este de 32,3% și contribuie cu 3,3 puncte procentuale la creșterea totală a costurilor, mai arată raportul citat.

Nu este de aşteptat o scădere a acestor costuri logistice nici în a doua jumătate a lui 2022 având în vedere creșterea prețurilor la energie și a costurilor de achiziție pentru bunuri de capital și materiale de producție, cum ar fi AdBlue și europaleţii, precum și lipsa masivă de personal”, a punctat directorul general al DSLV, Frank Huster.

Indicele costurilor de grupaj publicat de DSLV ia în considerare datele provenite din 13 rețele de transport de mărfuri generale cu un total de 113 depozite de manipulare și peste 21 de milioane de transporturi de mărfuri generale procesate. Greutatea medie a transporturilor este în prezent de 329 kg şi 13,4 % din totalul transporturilor sunt livrate în prezent către clienți privați (B2C).