Home Automotive RENAULUTION – Cum arată noul plan strategic al Groupe Renault?

RENAULUTION – Cum arată noul plan strategic al Groupe Renault?

RENAULUTION – Cum arată noul plan strategic al Groupe Renault?

Luca de Meo, CEO Groupe Renault, prezintă astăzi «Renaulution», un nou plan strategic care urmărește reorientarea strategiei Grupului, trecând de la obiectivul de volume, la crearea de valoare și restaurarea competitivității Grupului.

Groupe Renault recurge la o nouă organizare în care activitățile, cu ingineria în prim plan, sunt responsabile de competitivitate, de costuri și de termenele de implementare pe piață. Mărcile, din plin responsabile, gestionează rentabilitatea lor. Astfel, compania renunță la măsurarea performanțelor prin prisma cotelor de piață și a vânzărilor și se concentrează pe rentabilitate, generarea lichidităților și eficiența investițiilor.

Strategia «Renaulution» – trei faze lansate în paralel

  • Faza “Redresare” se va concentra pe redresarea marjei și generării de lichidități, această urmând să continue până în 2023.
  • care se va întinde până în 2023,
  • Faza “Renovare” va cuprinde reînnoirea și îmbogățirea gamelor, contribuind astfel la rentabilitatea mărcilor și se va întinde pe următorii 4 ani, până în 2025.
  • Faza “Revoluție” va trece de la modelul economic al Grupului către tehnologie, energie și mobilitate, făcând din Groupe Renault un precursor în lanțul valoric al noilor mobilități și va avea ca orizont temporal tot anul 2025.

Care sunt planurile pentru Dacia?

Dacia va continua eforturile pentru a deveni mai atractivă, dar își va păstra atributele specifice. Sub deviza Dacia-Lada Totul. Pur și Simplu, Grupul anunță că ambele mărci vor continua să propună produse accesibile, utilizând tehnologii verificate și destinate unor clienți interesați să facă o achiziție rațională. Atât Dacia cât și Lada vor include în viitor și vehicule din segmentul C.

Pentru cele două mărci, strategia Groupe Renault are în plan centrarea pe modele de business eficiente: design-to-cost, crearea de eficiență prin reducerea numărului de platforme de la 4 la 1; reducerea diversității de caroserii de la 18 la 11, având ca rezultat capacitatea de a fabrica, în medie, 1,1 milioane de vehicule pe platformă față de 0,3 milioane de unități în prezent.

De asemenea, Grupul a anunțat că pentru cele două brand-uri vor fi introduse noi game de produse competitive, ambele urmând să intre în segmentul C. Astfel, până în 2025 vor fi lansate 7 modele, dintre care 2 în segmentul C; vor fi relansate modele emblematice și se urmărește eficiența în emisiile de CO2: exploatarea activelor tehnologice ale Grupului (GPL în cazul ambelor mărci, E-Tech în cazul Dacia)

Noi obiective financiare

Până în 2023, Grupul vizează să atingă 3% marjă operațională, aproximativ 3 miliarde de euro free cash flow 2  operațional pe ramură Auto cumulat (2021 – 2023) și să reducă investițiile și cheltuielile R&D cu aproximativ 8% din cifra de afaceri

Până în 2025, Grupul își propune să atingă o marjă operațională de cel putin 5%, aproximativ 6 miliarde de euro cash – flow operațional pe ramură Auto cumulat (2021 – 2025) și un profit de exploatare automată (ROCE3) în creștere de cel putin 15 puncte, față de 2019.

“Planul Renaulution consistă în orientarea companiei în ansamblul ei, de la generarea de volume, la crearea de valoare. Mai mult decât o redresare, este vorba de o transformare profundă a modelului nostru de companie. Am stabilit baze solide și sănătoase pentru perfomanțele noastre. Am raționalizat operațiunile, începând cu Ingineria, ajustând, pentru că era necesar, orientând resursele noastre către produse și tehnologii cu potențial puternic. Această eficacitate crescută va alimenta viitoarea noastră gamă de produse: tehnologice, electrificate și competitive. Va alimenta totodată, forța mărcilor noastre, fiecare cu propriile ei teritorii clare și diferențiate; responsabile de rentabilitatea lor și de satisfactia clientilor. Până în 2030, vom trece de la o companie auto care utilizează tehnologie la o companie tehnologică, folosind mașini, din care 20% din venituri vor proveni din servicii de date, din comerț și din energie. Vom reuși progresiv, folosindu-ne de atu-urile acestei mari companii, de competențele și angajamentul angajatilor săi. Renaulution este un plan strategic pe care îl vom derula și realiza într-un singur mod: împreună”, explică Luca de Meo, CEO Groupe Renault.

Principalele elemente ale Renaulution

Accelerarea eficacității activităților care vor fi responsabile de competitivitate, de costuri, de termene de dezvoltare și de lansarea pe piață.

  • Consolidarea eficacității, vitezei și performanței ingineriei și producției, accelerată de către Alianță:
  • Raționalizarea platformelor de la 6 la 3 (cu 80% volume ale Grupului pe trei platforme ale Alianței) și a grupurilor motopropulsoare (de la 8 la 4 familii);
  • Toate modelele care vor fi lansate pe platformele existente vor fi lansate pe piață în cel puțin 3 ani;
  • Redimensionarea capacității industriale de la 4 milioane de unități în 2019, la 3,1 milioane de unități în 2025 (referința Harbour);
  • Eficacitate crescută a furnizorilor;
  • Orientarea prezenței internaționale a Grupului către piețe cu marje puternice: mai ales în America latină, în India și în Coreea, profitând de competitivitatea din Spania, Maroc, România și Turcia și creând sinergii cu Rusia.
  • Impunerea unei discipline stricte în materie de costuri:
    • Reducerea costurilor fixe: planul 2o22, finalizat inainte de fază, extins până în 2023, pentru a atinge – 2,5 miliarde de euro și un obiectiv de – 3 miliarde de euro până în 2025 (inclusiv variabilitatea costurilor fixe).
    • Costuri variabile: 600€ de ameliorare per vehicul, până în 2023
    • Reducerea investițiilor și cheltuielilor R&D cu aproximativ 10% din cifra de afaceri, cu 8%, până în 2025

Toate aceste eforturi vor consolida reziliența Grupului și vor reduce pragul de rentabilitate cu 30% până în 2023.

Noua organizare va permite crearea unui portofoliu de produse reechilibrat și mai rentabil. Grupul a planificat 24 de lansări de produse până în 2025 – din care, jumătate, în segmentele C/D, și, cel puțin 10 vehicule electrice. Această nouă organizare axată pe valoare și această ofensivă de produse vor permite ameliorarea prețurilor și mix-ului de produse.

Renault, La nouvelle Vague

Marca va întruchipa modernitatea și inovația în industria auto și dincolo de aceasta, în domeniul serviciilor energetice, tehnologice și de mobilitate, de exemplu.

Ca parte a strategiei sale, Renault își va spori mixul de segmente printr-o ofensivă în segmentul C și își va consolida pozițiile în Europa, concentrându-se în același timp pe segmente și canale profitabile în piețe cheie precum America Latină și Rusia.

Brandul  își propune să fie lider în electrificare până în 2025 prin:

  • Un proiect „Electro Pol” potențial în nordul Franței, cea mai mare capacitate de producție a vehiculelor electrice aparținând grupului
  • Un joint-venture bazat pe hidrogen
  • Cel mai «verde» mix de produse din Europa
  • Jumătate din lansările în Europa vor fi vehicule electrice, cu o contribuție mai mare la marjă decât vehiculele termice (în euro)
  • Competitiv pe piața vehiculelor hibride cu un mix de 35%

– Generator de ecosisteme de înaltă tehnologie: devenind un jucător în tehnologiile cheie de la big data la securitate cibernetică, cu „Software République”

-Lider în economia circulară prin servicii dedicate vehiculelor electrice și energiei derulate la Re-Factory din Flins (Franța)

Alpine

Marca Alpine va reuni Alpine Cars, Renault Sport Cars și Renault Sport Racing într-o nouă entitate cu autonomie deplină dedicată dezvoltării de modele sportive exclusiviste și inovatoare.

  • O marcă 100% electrică, având un plan de produs creat pentru a sprijini extinderea prin:
    • valorificarea dimensiunii și capacităților Groupe Renault și ale Alianței care cuprind platformele CMF-B și CMF-EV, o amprentă industrială globală, o echipă de achiziții eficientă, o rețea globală de distribuție și servicii financiare ale RCI Bank and Services, care garantează o competitivitate optimă din punct de vedere al costurilor.
    • poziționarea F1 în centrul proiectului, printr-un angajament complet reînnoit față de campionat.
    • dezvoltarea unui model sport electric de nouă generație împreună cu Lotus.
  • Având obiectivul de a fi profitabil în 2025 incluzând investițiile în motorsport

Mobilize, Dincolo de automobil

Această nouă entitate comercială va dezvolta noi surse de profit provenind din serviciile de mobilitate și de energie în folosul utilizatorilor de vehicule, urmând să genereze peste 20% din veniturile Groupe Renault până în 2030.

Mobilize va permite Groupe Renault să se poziționeze mai rapid în noua lume a mobilității, propunând soluții și servicii altor mărci și partenerilor externi.

  • Trei misiuni:
    • Mărirea timpului de utilizare a mașinilor (90 % din timp este inutilizat în prezent)
    • O mai bună gestionare a valorii reziduale
    • Ambiția de a atinge obiectivul „0 emisii carbon”
  • O ofertă unică, accesibilă și utilă:
    • 4 vehicule adaptate, din care două pentru carsharing, unul pentru serviciile cu șofer și unul pentru livrarea pe “ultima sută de metri”
    • Soluții de finanțare inovatoare (abonament, leasing, plata pe distanța parcursă)
    • Platformă dedicată datelor, serviciilor și programelor software
    • Noi servicii de întreținere și renovare (Re-Factory)