Home Logistics Curierat și e-commerce Retailerul online de fashion Zalando se pregătește să intre pe piața din România

Retailerul online de fashion Zalando se pregătește să intre pe piața din România

Retailerul online de fashion Zalando se pregătește să intre pe piața din România

Zalando, una dintre cele mai mari platforme online de modă din Europa, are în plan extinderea pe 8 piețe la nivel european, inclusiv pe piața din România.

Începând cu 2021, Zalando va intra pe piețele din Croația, Estonia, Lituania, Letonia, Slovacia și Slovenia, iar din 2022 etailerul va fi prezent și pe piețele din Ungaria și România.

În 2020, compania și-a crescut baza de clienți cu 25%, ajungând la 38,7 milioane cumpărători activi. Anul trecut, platforma online a avut o cifră de afaceri de 8 miliarde de euro, în creștere cu 23,1% comparativ cu 2019 și un indice EBIT de 420,8 milioane euro, ceea ce corespunde unei creșteri de 5,3%. Potrivit companiei, creșterea EBIT a fost influențată de optimizarea operațiunilor și de rata redusă a retururilor, pe care compania o privește totuși ca fiind temporară.

Volumul brut al mărfurilor (GMV) a fost de 10,7 miliarde de euro, Zalando estimând o creștere de 50% a acestui indicator pentru primul semestru din  2021 și o creștere totală în anul financiar 2021 de 27-32%, până la valoarea de 13,6-14,1 miliarde euro. Până în 2025, compania estimează că valoarea GMV va atinge 30 miliarde euro, Zalando afirmând totodată că, pe termen lung, aspiră să deservească peste 10% din piața europeană de fashion, a cărei valoare este în prezent de 450 miliarde euro.

Zalando va continua să investească în infrastructura logistică și în platformele tehnologice, pentru 2021 având un buget de investiții planificat de 350-400 milioane euro.

Fondată în Berlin în 2008, Zalando SE este una dintre cele mai importante platforme online de fashion, având rolul de a conecta clienți, parteneri și branduri. Astăzi, platforma este prezentă în 17 țări și are peste 14.000 de angajați, dintre care 7.000 în Berlin.