Home Logistics Depozitare România în topul primelor 10 zone logistice din Europa

România în topul primelor 10 zone logistice din Europa

România este singura ţară din Europa Centrală şi de Est prezentă într-un top al celor mai atractive zece destinaţii pentru activităţi de logistică în acest an, dar şi în 2018, potrivit unei cercetări de piaţă realizată de către dezvoltatorul de parcuri industriale şi logistice, Prologis.

Venlo, o zonă logistică amplasată în sud-estul Olandei, în apropierea graniţei cu Germania iese de departe câştigătoare în cadrul unei cercetări la care au luat parte utilizatori ai centrelor de distribuţie. În această piaţă Prologis deţine o suprafaţă de 107.000 metri pătraţi dintr-un total de 1,3 milioane metri pătraţi.Pe locul al doilea se clasează zona Antwerp-Bruxelles din Belgia, urmată de Rotterdam, unul dintre cele mai importante porturi ale Europei, situat în vestul Olandei. Următoarele două locuri în acest clasament sunt regiunea Rin-Ruhr din Germania şi respectiv capitala spaniolă, Madrid.

România se clasează pe locul 8 în acest top. Raportul realizează de asemenea o ierarhie a locaţiilor logistice ale viitorului. Astfel, în 2018 Venlo va conduce în continuare clasamentul, în timp ce locaţii precum România, Ile-de-France sau Frankfurt am Main vor câştiga cea mai mare popularitate până în 2018, România ocupând locul 5 în clasament.

Analiza a fost realizată de către Prologis în parteneriat cu Eyefortransport, pentru a răspunde întrebărilor cheie ridicate de proprietarii şi utilizatorii de proprietăţi logistice. Reconfigurarea supply-chain-ului şi creşterea segmentului de e-commerce arată că există deja un potenţial în regiune pentru unităţi de distribuţie moderne şi eficiente.

Un număr total de 160 de ocupanţi ai proprietăţilor logistice dintr-o varietate de sectoare, pornind de la retail la automotive sau farmaceutic, au clasificat 100 de locaţii de distribuţie, luând în considerare criterii precum proximitatea faţă de clienţi şi furnizori, disponibilitatea forţei de muncă şi flexibilitatea autorităţilor, disponibilitatea terenurilor sau a depozitelor logistice şi costul proprietăţilor, calitatea şi proximitatea infrastructurii, inclusiv a rețelelor economice şi acces la transport. Ocupanţii proprietăţilor

logistice continuă să-şi consolideze operaţiunile în centre mai mari şi mai eficiente şi plănuiesc să opereze în reţele mai extinse, arată raportul.