Home Intermodal Un mall din Braşov care a costat 19 mil. euro se vinde acum cu 2,5 mil.euro

Un mall din Braşov care a costat 19 mil. euro se vinde acum cu 2,5 mil.euro

Centrul comercial Macromall din Braşov este evaluat la 2,5 milioane de euro, sumă care reprezintă mai puţin de 15% din preţul plătit de Carpathian la achiziţie în 2006, iar fondul de investiţii caută în continuare cumpărători pentru activele deţinute în România.

Carpathian mai deţine două terenuri, la Satu Mare, evaluat la 2,1 milioane de euro şi Baia Mare, a cărui valoare era la finele lunii iunie de 3 milioane de euro. Pe ambele terenuri fondul intenţiona să dezvolte centre comerciale prin firma Atrium Center.

“Macromall Centre şi terenurile din Satu Mare şi Baia Mare sunt în diverse stadii ale procesului de vânzare. Macromall continuă să se confrunte cu o rată de neocupare ridicată, de 30% şi cu un grad scăzut de colectare a chiriilor, de 77%. Pentru terenul din Satu-Mare primim oferte de achiziţie şi ne aşteptăm ca până la sfârşitul anului să îl vindem”, se arată într-un raport al fondului de investiţii listat pe Bursa de la Londra.

Macromall are o suprafaţă închiriabilă de peste 7.700 de metri pătraţi, iar Carpathian a plătit unor antreprenori români 19 milioane de euro pentru preluarea centrului comercial.

Terenul din Baia Mare are o suprafaţă de 125.000 metri pătraţi, iar planurile vizau construcţia a peste 50.000 de metri pătraţi spaţii de retail, respectiv o galerie comercială cu hipermarket, un magazin de mobilă, unul de electronice şi electrocasnice şi o unitate de bricolaj, precum şi 1.800 locuri de parcare.

La Satu Mare Carpathian deţine în parteneriat cu mai mulţi oameni de afaceri, prin intermediul Atrium Centers un teren de 26.800 metri pătraţi, urma să fie construit un proiect de 29.600 metri pătraţi cuprinzând cinema, spaţii de retail şi un hotel cu 100 de camere.

Carpathian a vândut în 2010 participaţia deţinută la mall-ul Atrium Center Arad, finalizat în luna anul trecut, şi a renunţat la cota de participare la un proiect din Cluj-Napoca, unde ar fi urmat să fie dezvoltat tot un centru de retail.

Compania Carpathian a fost înfiinţată în 2005 având ca obiect de activitate investiţiile în Europa Centrală şi de Est. În prezent Carpathian este prezentă în Croaţia, Cehia, Ungaria, Polonia, România, Letonia şi Lituania. La sfârşitul lunii iunie, compania deţinea active în valoare de 219 milioane de euro, din care a obţinut venituri nete din chirii de 10,6 milioane de euro.