Home FMCG Unilever se alătură “maeștrilor” în supply chain

Unilever se alătură “maeștrilor” în supply chain

Unilever se alătură “maeștrilor” în supply chain

Compania de consultanţă Gartner a făcut public clasamentul anual al liderilor în supply chain, incluși în Supply Chain Top 25. Colgate-Palmolive ocupă prima pozţiei în cea de-a cincisprezecea ediţie a acestui top al cărui scop este de a evidenţia bunele practici ale companiilor, în timp ce Unilever s-a alăturat categoriei “Masters”.

Unilever impresionează prin procese digitale și operaţiuni solide în supply chain, încluzând automatizare și machine learning. Compania recunoaște importanţa îmbunătăţirii digitalizării proceselor de producţie.

Anul acesta, topul include două noi companii, una din retail – compania de ecommerce chineză Alibaba și cealaltă din industria chimică – compania olandeză Akzo Nobel.

Colgate-Palmolive se află pe primul loc în clasament, după ce în 2018 s-a situate pe poziţia a patra. Acesta este urmat în top de Inditex, Nestlé, PepsiCo și Cisco. Rezultatele financiare puternice ale Colgate Palmolive, combinate cu focusul pe alinierea organizaţiei și munca impresionantă în responsabilitatea socială corporativă a contribuit la urcarea în topul din 2019 pe prima poziţie de pe poziţia a patra în 2018. Compania se concentrează pe construcţia unei culturi organizaţionale de business facilitate de noile tehnologii și capabilităţi de leadership.

Categoria “Masters” a fost creată în 2015 pentru a recunoaște eforturile companiilor din ultimii 10 ani. După șapte ani de prezenţă în top 5 și 3 ani consecutivi de lider al topului Gartner, Unilever se alătură astfel unor companii precum Apple, P&G, Amazon și McDonald’s.

Trenduri cheie de la liderii în supply chain

În urma realizării topului din 2019, au fost evidenţiate trei trenduri cheie care ajută companiile cu supply chain de top să își dezvolte capabilităţile și le diferenţiază de restul companiilor.

Personalizarea la scară

Personalizarea la scară este un factor de diferenţiere pentru companiile de top, aceasta impunând un nivel ridicat de agilitate, flexibilitate și capabilităţi tehnologice.

Echilibrarea ecosistemelor

Pe măsură ce companiile se confruntă cu noi provocări, cum ar fi identificarea și creșterea de talente locale cu competenţe avansate, reducerea deșeurilor de plastic și poluarea oceanelor, vor fi nevoite să se concentreze pe colaborarea cu un ecosystem de parteneri externi, care vor fi vitali în abordarea problemelor la această scară.

Transformare digitală bazată pe business

În ultimii cinci ani, companiile au adoptat tot mai mult automatizarea și inteligenţa artificială în supply chain la nivel corporativ, iar companiile din topul Gartner tind să adopte rapid noi concepte de business și tehnologii. Pentru companiile care au făcut pași mulţi și importanţi în digitalizarea în supply chain, are loc acum o întoarcere la conceptul fundamental de transformare determinată de strategia și nevoile de business.