Home Logistics 3 PL Viitorul în co-packing: FM Logistic testează robotul Sawyer

Viitorul în co-packing: FM Logistic testează robotul Sawyer

Viitorul în co-packing: FM Logistic testează robotul Sawyer

FM Logistic a testat în cadrul platformei logistice din Petrești robotul colaborativ Sawyer (distribuit în exclusivitate în România prin Smart ID Dynamics), o soluţie inovatoare ce răspunde nevoii de eficientizare a activităților de co-packing.

Platforma FM Logistic din Petrești- Dâmbovița a fost inaugurată în 2011, iar activitatea de co-packing a fost demarată în 2013, odată cu intrarea în portofoliu a clientului Reckitt Benckiser- lider de piață în categoria produselor pentru sănătate, igienă și locuință. Astăzi, FM Logistic oferă astfel de servicii pentru companii recunoscute la nivel internațional precum Jacobs Douwe Egberts, PepsiCo sau A&D Pharma.

Robotul Sawyer reprezintă o alternativă atractivă pentru soluţiile de ambalare care permite operatorului logistic să soluţii integrate de copacking cu o serie de avantaje precum:

– automatizarea operaţiunilor şi proceselor de copacking, înlocuind forţa de muncă în cazul sarcinilor dificile sau produselor grele,

– un număr mai mare de ore de lucru, poate funcţiona neîntrerupt chiar şi 16 ore/ zi, – poate fi utilizată în cadrul unei game diversificate de produse, de la cele alimentare şi cosmetice, până la produse farmaceutice sau mărfuri generale, – o creştere a productivităţii, putând suplini productivitatea unui om şi jumatate, chiar doi, în funcţie de procese, menţinând în acelaşi timp costurile sub control.

„ Mai mult decât atât, această inovaţie are impact pozitiv asupra clienţilor existenţi şi potenţiali, fiind în același timp o soluţie economică și rapidă şi făcând posibilă realizarea şi prezenţa pe piaţă a pachetelor promoţionale mai rapid decât oricând. De asemenea, bazându-ne pe excelenţă operaţională şi pe un parteneriat de tip „win-win” în relaţia cu clienţii, oferim servicii de calitate la un preţ competitiv, gândind permanent soluţii pentru optimizarea costurilor, să fim cu un pas înaintea competitorilor. Suntem nr.1 pe piaţă în furnizarea serviciilor de co-packing şi ne gândim ca pe viitor să oferim soluţii integrate de copacking prin automatizare, soluţii de printing in-house al etichetelor, flexibilitate şi cost-saving.”, a declarat Laurenţiu Tudorache, Site Manager FM Petresti.

În fiecare an, pe platforma de la Petrești sunt etichetate peste10 milioane de unităţi şi sunt realizate peste 7 milioane de pachete promoţionale, prin diferite modalităţi (înfoliere cu PVC, împachetarea în pungi din polipropilenă, etichetarea cu timbru legal/ etichetă promoţională, pachete cadou, etc. ), pentru branduri precum Durex, Scholl, Dettol, Veet, Calgon, Air Wick, Finish, Cillit, Vanish, Pepsi, Lay’s, Jacobs, Tassimo, L’Or. Această performanță este posibilă cu ajutorul celor 80 de oameni dedicaţi (ajungând până la 120 de angajaţi în perioadele cu vârf de activitate), a 4 maşini (Smipack FP 560A cu tunel T 450, maşină pentru „sleeving” şi „multipack carton”) şi 14 linii de copacking, de luni până vineri, în 2 schimburi de câte 8 ore, cu flexibilitatea de a lucra în 3 schimburi şi în weekend, în perioadele de vârf.

FM Logistic vizează dezvoltarea activităților de co-packing pe platforma de la Petrești, unde în prezent se pot realiza 100.000 de pachete promoționale pe săptămână și se pot eticheta 70.000 de unități zilnic. Această capacitate poate fi extinsă însă la 250.000 de pachete în perioadele de vârf și la peste 150.000 de unități etichetate.