Home Intermodal Volume scăzute de marfă în Portul Rotterdam

Volume scăzute de marfă în Portul Rotterdam

Volume scăzute de marfă în Portul Rotterdam

Anul 2013 s-a dovedit a fi unul extrem de dificil pentru Portul Rotterdam, întrucât traficul de containere a scăzut cu 2,1%. Aceste rezultate s-au înregistrat în ciuda faptului că în cursul anului 2013 a fost inclus și traficul de mărfuri din portul Dordrecht, care a fost achiziționat de Rotterdam. Traficul total de mărfuri în portul Rotterdam în cursul anului trecut a fost de 11,6 milioane TEU. Volumul crescut de mărfuri vrac a fost generat de sectorul agricol foarte dinamic, care a beneficiat de o creștere de două cifre în cursul anului 2013, dar și de importurile de cărbune, care au fost favorizate de faptul că centralele electrice au achiziționat cărbune din SUA, pentru a compensa scăderea puterii nucleare a Germaniei. Cererile de gaz natural lichefiat au crescut, ca urmare a cererilor tot mai mari de la nivel global. Reprezentanții portului Rotterdam anticipează că deschiderea graduală a șantierului Maasvlatke 2 îi va ajuta să se repoziționeze pe piața containerelor din nordul Europei. Cu toate acestea, rezultatele obținute de portul Rotterdam sunt mai mici, comparativ cu cele ale portului din Hamburg, care a avut o creștere a volumelor de 5,1%. Deși ambele porturi sunt în competiție în ceea ce privește importurile si exporturile nemțești, Hamburg beneficiază de o poziție favorizată pentru traficul de mărfuri din Europa Centrală, având și avantajul conexiunii feroviare cu restul Germaniei. Portul vecin Antwerp a înregistrat, de asemenea, o scădere ușoară de 0,7%, la 8,5 milioane TEU, iar volumele au scăzut în zona Le-Havre-Hamburg. Zona din sudul regiunii va deveni mai competitivă, având în vedere că vor fi deschise noi facilități la Felixstowe si London Gateway, în timp ce porturile nordice vor beneficia de pe urma comerțului puternic din zona Baltică și al exporturilor crescute din Germania.