Home Intermodal Transport maritim containerizat: 12,5% din capacitatea globală este indisponibilă

Transport maritim containerizat: 12,5% din capacitatea globală este indisponibilă

Transport maritim containerizat: 12,5% din capacitatea globală este indisponibilă

Sea-Intelligence a publicat un raport pentru a evalua impactul pe care l-au avut blocajele și întârzierile navelor asupra capacității globale de transport maritim containerizat, arătând că 12,5% din capacitatea globală este indisponibilă în prezent.

Recordul anterior fusese atins în februarie 2021, când 11,3% din capacitate a fost absorbită de întârzierea navelor, însă procentul a scăzut în aprilie la 8,8%. Situația din următoarele luni a dus însă din nou la o creștere a numărului de nave cu întârzieri și a numărului de zile de întârziere.

În luna august, 12,5% din capacitatea globală nu a fost disponibilă ca urmare a timpilor de așteptare în porturi și terminale, ceea ce înseamnă că 3,1 milioane TEU din capacitatea nominală a navelor a fost ocupată din cauza întârzierilor, se arată în raportul companiei de analiză date maritime Sea-Intelligence.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, insolvența Hanjin din 2016, a 8-a cea mai mare linie maritimă la acea vreme, a eliminat doar 3,5% din capacitatea globală de transport și pentru o perioadă scurtă de timp, până când navele au revenit complet în circulație cu noi proprietari.

Altfel spus, eliminare a 12,5% din capacitatea globală de transport reprezintă echivalentul eliminării unei flote puțin mai mari decât cea a CMA CGM sau COSCO, a treia și a patra linie maritimă din lume ca dimensiune.

Construcția mai multor nave nu va rezolva în mod imediat problema, datorită faptului că timpul necesar livrării după plasarea comenzii este de aproximativ 2-3 ani, iar „mai multe nave ar risca să agraveze blocajele existente,” a explicat Alan Murphy, CEO Sea-Intelligence.

Întrebarea este, cât timp va dura acest lucru? Luând în considerare conflictul de muncă de pe coasta de vest a Statelor Unite în 2015, când operațiunile au revenit la normal după  șase luni, am putea vedea o ameliorare a blocajelor în aprilie 2022, presupunând că lucrurile încep să se rezolve de acum, spune reprezentantul Sea-Intelligence.

Cu toate acestea, intervalul de timp pentru eliminarea blocajelor ar putea fi chiar mai lung, pentru că problema este globală, și nu implică doar coasta de vest a SUA, „ca să nu mai vorbim de impactul viitoarelor închideri de porturi și al altor perturbări care ar putea să aibă loc “, spun analiștii danezi. Prin urmare, odată cu provocările operaționale actuale, se pare că un interval de timp realist pentru o revenirea la normalitate se întrevede către finalul anului 2022.