Home Logistics Curierat și e-commerce Cătălin Maftei, C-Solution: serviciul click&collect devine must have pentru comerțul online

Cătălin Maftei, C-Solution: serviciul click&collect devine must have pentru comerțul online

Cătălin Maftei, C-Solution: serviciul click&collect devine must have pentru comerțul online

Răspândirea rapidă a noului coronavirus COVID-19 a avut un impact uriaș asupra tuturor piețelor și industriilor.

În retail și ecommerce, pandemia a schimbat dramatic tiparele de comportament ale cumpărătorilor și obiceiurile de cumpărare, obligând comercianții să își diversifice gama de servicii de livrare “last mile” (n.red. ultima milă). Click&collect este unul din serviciile care au căpătat popularitate în această perioadă.

Conform unui raport iVend Retail din 2019, click&collect, concept cunoscut drept “cumperi online, ridici din magazin” este considerat ca fiind cel mai important aspect al experienței de cumpărare în retail de 4 din 10 consumatori.

Pe perioada pandemiei, modelul click&collect a fost adoptat de nenumărați retaileri în Europa, ca urmare a restricțiilor impuse de către autorități în majoritatea statelor europene. Retailerul german DM a introdus soluția click&collect în toată Germania, după doar o scurtă perioadă de teste în Munchen. Comenzile pot fi preluate de către clienți în 6 ore. Această soluție este una extrem de sigură și pentru clienți, fiind evitat contactul cu alte persoane.

În România, Poșta Panduri este cea mai mare rețea națională de Pachetomate®, prin care compania le oferă comercianților și clienților online serviciul Click&Collect.

Gama de servicii Click&Collect include ridicarea coletelor din Pachetomatele de proximitate, retur colete ecommerce, teleportare¹ sau Pickup In Store, unde FarmaciaTei sau Decathlon sunt exemple de implementare cu succes a acestul serviciu.

“Principalii jucători din verticalele eCommerce au semnat deja contracte cu noi și lucrează să implementeze serviciul nostru Click&Collect. Toți comercianții care implementează serviciul nostru au prețuri promoționale în primele două luni, iar dacă sunt înrolați în platforma GoMag beneficiază de ofertă 3 luni, ceea ce se traduce în oferte pentru clienții magazinelor online.

Monitorizăm activ gradul de adoptare al soluțiilor noastre și indicatorii ne dau încredere că serviciul este extrem de apreciat de clienți și folosit cu fiecare ocazie. Ne așteptăm ca serviciul Click&Collect să fie din ce în ce mai utilizat având în vedere aspectele ECO și libertatea clientului de a decide când vrea să se ducă să ridice coletul” spune Cătălin Maftei, Owner&CEO C-Solution, companie ce deține platforma PlatiOnline.ro, aplicația cloud de management al livrărilor și plăților de tip ramburs dedicate companiilor de curierat – LivrariOnline.ro și rețeaua de Pachetomate Poșta Panduri.

Cum va schimba pandemia comerțul online și livrările last-mile?

Comerțul online este într-un trend ascendent, iar adoptarea serviciilor last-mile va reprezenta acum un diferențiator față de concurență.

Adopția serviciilor Click&Collect este organică din partea clienților, pentru că digitalizează 100% livrarea coletelor, clienții nu se mai văd cu curierii, nu mai există interacțiune direct, nu se semneaza foi de primire etc. Pachetomatele sunt curățate zilnice, fiind redus riscul de contractare a virusului.

Noi considerăm că astăzi, a oferi clienților servicii click&collect devine “must have”, nu “nice to have”

Comercianții online înregistrează rate mari de retur pe metoda “Plata ramburs”, care se traduc de cele mai multe ori în costuri ascunse.

Serviciul Click&Collect prin Pachetomatele Poșta Panduri este extrem de avantajos și creează retenție în rândul clienților. Rata de abandon este sub 0,5%. În plus, clienții știu deja care este Pachetomatul lor și de unde vor să ridice următoarea comandă online.

O soluție  pentru zonele rurale

Recent, Poșta Panduri a lansat un nou produs pe piață, un Pachetomat Smart City multifuncțional pentru sate, comune sau orașe mici, acolo unde opțiunile de livrare last-mile sunt limitate, iar infrastructura logistică de curierat nu este atât de bine dezvoltată ca în zonele urbane,  Acest PachetomatⓇ poate fi amplasat sau poate înlocui orice stație a mijloacelor de transport în comun din mediul rural.

Un Pachetomat Smart City îmbină avantajele unui punct de livrare în Pachetomat cu protecția pe care o oferă celor care așteaptă un mijloc de transport în comun. Concret, un Pachetomat Smart City este o construcție modulară mobilă tip container, cu acoperiș, care are o incintă închisă pentru partea de servicii de livrare sau comerciale și o incintă deschisă pentru cei care așteaptă autobuzul, microbuzul sau alte autovehicule destinate transportului de persoane.

Incinta închisă are atmosferă controlată, putându-se astfel livra aici și produse termosensibile și include:

  • Pachetomatul Poșta Panduri, de unde clienții își pot ridica comenzile efectuate online
  • ATM pentru operațiuni financiare
  • Automat de băuturi răcoritoare

Prin acest concept, Plati.online si Poșta Panduri vin în sprijinul micilor comunități, punându-le acestora la dispoziție un mijloc modern, o inovație de ultimă oră în domeniul livrărilor, care să vină în completarea procesului de digitalizare a comenzilor online.

Conceptul a atras atenția autorităților locale, compania fiind deja în discuții cu câteva primării din județul Ilfov.

Rețeaua Poșta Panduri are în prezent în funcțiune 97 de pachetomate și continuă să se extindă prin adăugarea de noi module în locațiile în care se aglomerează coletele; adăugarea de noi pachetomate în locațiile de proximitate ale clienților; în zonele unde autoritățile locale sunt interesate de colaborare prin Stațiile Digitale Poștale Panduri și Stațiile BUS/Drone și în magazinele care doresc să ofere clienților opțiunea de Pickup In Store.

“Rețeaua și-a a păstrat trendul de anul trecut. Calculând YoY 2019 vs 2020, am crescut în martie și aprilie cu 32%,” punctează Cătălin Maftei.

În ceea  ce privește plata online cu cardul direct pe site-urile comercianților online, platforma PlatiOnline.ro a înregistrat în Q1 o creștere YoY de 100%. În 2019, 800 de magazine online au procesat efectiv plăți online, numărul de contracte pentru acest serviciu depășind 3.000 de comercianți online.


Teleportarea este, în prezent, cel mai rapid mod de a ridica o comandă online. Prin acest serviciu, magazinele online pot selecta un produs sau o gamă de produse pe care le pot livra în prealabil, în rețeaua de Pachetomate™. După ce clienții fac comanda și plata online, produsul este disponibil imediat pentru a fi ridicat din Pachetomatul™ selectat. Astfel, timpul de așteptare al clientului pentru primirea comenzii este zero.

Sursa foto: Poșta Panduri