Home Logistics Curierat și e-commerce Back to School și Black Friday 2021: Cum pot retailerii să transforme managementul livrărilor într-o strategie eficientă de diferențiere?

Back to School și Black Friday 2021: Cum pot retailerii să transforme managementul livrărilor într-o strategie eficientă de diferențiere?

Back to School și Black Friday 2021: Cum pot retailerii să transforme managementul livrărilor într-o strategie eficientă de diferențiere?

Toamna este una dintre cele mai aglomerate perioade pentru retaileri. Campaniile Back to School și Black Friday reprezintă oportunități imense pentru afacerile care vor să atragă mai mulți clienți, însă diferențiatorii competitivi sunt din ce în ce mai greu de găsit.

O strategie mai puțin cunoscută prin care aceștia se pot diferenția de competiție este managementul livrărilor. Urmărind doar doi pași, retailerii își pot implementa rapid o strategie de livrare cu eforturi minime.

1.   Implementarea în checkout a opțiunii de livrare “ Ridicare personală”. Clienții au astfel la dispoziție peste 5.000 puncte de livrare.

Check-out-ul Elefant.ro este un exemplu foarte bun. Trendurile anilor trecuți, reconfirmate de 2020, arată că această opțiune de livrare este în creștere în topul preferințelor la check-out.

Marii retaileri online din România precum eMAG, Decathlon, Flanco, FashionDays, Elefant, Libris, Cărturești etc. declară că în timpul anului peste 15% din livrări sunt în punctele fixe (lockers sau puncte de lucru), iar în perioada de toamnă procentul crește semnificativ.

În perioada de final a anului volumul mare de comenzi gestionat de companiile de curierat atrage după sine un risc suplimentar de întârziere a livrărilor, așadar opțiunea de livrare cu ridicare personală aduce beneficii pentru toate părțile implicate:

  • Retailer: rata de retur scăzută, mai puține reclamații, costuri de livrare mai mici (livrarea în locker are un cost mai mic comparativ cu livrarea la domiciliu)
  • Client: flexibilitate, confort și siguranță. Comanda ajunge în cel mai apropiat punct de livrare fără să fie nevoie de interacțiune cu alte persoane.
  • Curier: o eficiență mai mare a livrărilor la timp, gestionând mai multe colete simultan într-un singur punct de livrare.

Din punct de vedere tehnic, implementarea acestor puncte de livrare cu ridicare personală este tot mai facilă. Cele mai multe platforme de e-commerce din România oferă deja integrări directe.

De asemenea, prin intermediul platformelor de management al livrărilor precum Innoship, retailerii pot implementa și gestiona ușor mai multe opțiuni de livrare oferite de curierii locali și internaționali.

Cei mai populari furnizori pentru aceste puncte de livrare sunt:

 Lockere:

  • SameDay – +1500 lockere, numite și EasyBox, la nivel național. Rețeaua promite peste 2.000 de puncte până la finalul lui 2022.
  • FanCourier, DPD și GLS – dețin fiecare peste 50 de astfel de puncte de livrare și dezvoltă continuu rețeaua

Puncte de lucru:

De reținut pentru retailerii care vor să vândă la nivel internațional în Bulgaria, spre exemplu, este că cele peste 900 de puncte fixe oferite de compania de curierat ECONT sunt preferința principală a cumpărătorilor. Astfel poate fi evitată o rată mare de retur.

 

1.   Definirea unui mix optim de curieri folosiți pentru livrările la domiciliu

Chiar dacă astăzi un retailer folosește unul sau mai mulți curieri, pentru perioada finalului de an este recomandată definirea unei noi strategii de livrare la domiciliu. O experiență pozitivă de livrare la timp reduce rata retururilor și crește satisfacția clientului.

Modul de alocare a comenzilor către fiecare curier merită evaluat, apoi identificate potențiale îmbunătățiri conform mixului de produse, clienți și curieri fiecărui retailer în parte.

Innoship vine în întâmpinarea nevoilor magazinelor online și retailerilor cu o strategie omnichannel de a oferi o experiență din ce în ce mai bună clienților ținând costurile sub control. Astfel, platforma pune la dispoziție Innoship Free Analytics, un serviciu gratuit de analiză, care identifică modul în care se pot îmbunătăți performanțele de livrare.

Cu Free Analytics retailerii pot evalua în timp real performanța de livrare a celor mai mari firme de curierat din țară : Cargus, DPD, FAN, Sameday – în aceeași platformă,  pe baza unor indicatori care sunt relevanți pentru fiecare model de afaceri în parte: livrare la timp, conform promisiunii făcute de curier, rata de retur pe curier, durata medie de ramburs numerar, etc.

Acest instrument avansat de analiză a livrărilor este simplu de utilizat și complet automatizat, fiind disponibil în doi pași

Pasul 1: Retailerul își face cont în platforma Innoship aici

Pasul 2: Credențialele curierilor folosiți sunt introduse de către retailer însuși

De a doua zi contul va fi populat cu detaliile livrărilor din ultimele 3 zile, iar datele sunt evaluate automat în fiecare zi. Astfel, în fiecare zi retailerul poate vizualiza harta la nivel de regiuni și poate evalua performanța livrărilor.

Cum se pot optimiza livrările?

Iată câteva exemple de cum își pot optimiza livrările magazinele online, în funcție de specificul fiecărei afaceri:

Utilizarea de curieri zonali

Dacă depozitul se află în București sau Cluj, magazinul online poate folosi un curier dedicat pe aceste zone, care aduce beneficii atât de calitate cât și de cost, cum ar fi:

București: BookCourier, TeamCourier, Sinapseria etc.

Cluj: Transilvania Post, Sinapseria etc.

Utilizarea de curieri specializați pentru produse voluminoase

Dacă portofoliul de produse este variat și include produse voluminoase care necesită un transport cu o manipulare mai atentă, utilizarea unui curier specializat în produse voluminoase este cea mai bună alternativă:

  • SMP Courier – o companie desprinsă din Somproduct.ro, un retailer renumit de home&deco
  • StronGo power by KLG Europe – o companie cu experiența de peste 100 de ani în logistică și transport
  • Gebrüder Weiss – cea mai veche companie de transport și logistică din Austria prezentă și în România
  • Pallex – unul din cei mai mari transportatori de mărfuri

Utilizarea de opțiuni mai puțin cunoscute, dar eficiente pentru vânzări internaționale

Pentru retailerii care vând internațional sau plănuiesc să se extindă pe alte piețe, Innoship poate oferi consultanță în ceea ce privește preferințele consumatorilor din țările de interes, cum performează curierii din aceste țări și care sunt experiențele prin care au trecut companii similare în acest demers. De asemenea, pe lângă cele două bine cunoscute companii de livrari internaționale accesibile (DPD și GLS), există cel puțin 5 extra-optiuni care pot aduce beneficii în egală măsură.

În concluzie, unul dintre diferențiatorii uriași pentru comercianții online sunt opțiunile de expediere disponibile consumatorului. O experiență de livrare pozitivă face ca interacțiunea clientului cu brandul fie una memorabilă, urmând ca acesta să îl recomande sau chiar să se întoarcă pentru o nouă achiziție. De aceea, o nouă strategie de livrare a comenzilor poate fi un diferențiator competitiv.