Home Logistics Green Logistics Corina Dospinoiu, Auchan Retail România: Am construit o strategie de supplier engagement pentru decarbonizarea operaţiunilor și a produselor

Corina Dospinoiu, Auchan Retail România: Am construit o strategie de supplier engagement pentru decarbonizarea operaţiunilor și a produselor

Corina Dospinoiu, Auchan Retail România: Am construit o strategie de supplier engagement pentru decarbonizarea operaţiunilor și a produselor

Într-o lume în care consumatorii au devenit mult mai educaţi și preocupaţi de un stil de viaţă sănătos și de protejarea mediului înconjurător, Auchan România își transformă modelul de afaceri către un comerţ bazat pe producţie și consum responsabil.

De asemenea, retailerul pune un accent deosebit pe implicarea în comunitate și respectarea angajamentelor pentru protejarea mediului.

Într-un interviu pentru Intermodal&Logistics, Corina Dospinoiu, Responsabil CSR Auchan Retail România vorbește despre transformările care au loc la nivelul lanţului de aprovizionare al companiei ca urmare a obiectivelor de sustenabilitate asumate și a priorităţilor Auchan România, cum este de exemplu lupta împotriva risipei alimentare.

Intermodal&Logistics: Cum susţine Auchan furnizorii locali și cum îi ajută să se dezvolte, inclusiv din perspectiva adoptării de practici mai prietenoase cu mediul și comunităţile din care fac parte?

Corina Dospinoiu: Construim, de ani de zile, parteneriate extinse și de lungă durată cu producătorii și furnizorii români și ne bucurăm să contribuim la dezvoltarea acestora, întrucât împreună creăm valoare pentru consumatori, pentru comunitate și pentru ţară.

Peste 85% dintre furnizorii noștri sunt companii din România, printre aceștia inclusiv peste 100 de producători ultralocali, care livrează la nivel de oraș sau regiune. Pe aceștia îi vizăm și pentru viitoare proiecte naţionale, în dezvoltarea produselor marcă proprie/filieră și chiar a brandului lor.

De asemenea, am construit o strategie de supplier engagement prin care ne vom concentra să lucrăm împreună cu furnizorii noștri pe creșterea nivelului de conștientizare privind reducerea emisiilor de carbon, măsurarea acestora, până la de carbonizarea operaţiunilor și a produselor. Până acum, am implicat deja în acest proces furnizorii noștri de produse marcă proprie cu scopul de a reduce consumul de plastic din ambalaje și pentru a găsi soluţii pentru ambalaje eco-friendly. A doua etapă a acestei strategii vizează un impact direct în decarbonizarea produselor.

 Intermodal&Logistics: Ce obiective de reducere a emisiilor de CO2 și a altor noxe și-a setat Auchan când vine vorba de transport și ce măsuri implementaţi pentru a îndeplini angajamentele asumate?

Corina Dospinoiu: Ne-am setat ca principal obiectiv reducerea amprentei de carbon generată de transport cu 25% până în 2030. Noi am început deja, de peste 3 ani, un proces intens de optimizare logistică. Acest proces va continua în permanenţă, atât din punct de vedere umplere camioane, cât și optimizare trasee. Mai mult, în anumite magazine de proximitate facem deja transport cu camioane pe CNG. Evident, suntem permanent conectaţi la toate inovaţiile din domeniu, mai ales pe direcţia de hidrogen. Utilizăm deja transportul intermdodal relativ puţin versus cât ne-am dori, și urmărim cu mult interes dezvoltarea infrastructurii și a inovaţiilor în acest sens, având deschidere către un astfel de tip de transport.

Intermodal&Logistics: La nivel de ambalaje, fie că vorbim de cele primare, secundare sau terţiare, cum reduce Auchan, ce bune practici au fost implementate pe lanţul logistic al organizaţiei din România?

Corina Dospinoiu: Am dezvoltat o politică de combatere a poluării cu plastic, care reprezintă un set comun de reguli si obiective pentru campania grupului nostru în vederea reducerii poluării cu plastic, aplicabilă în toate ţările în care Auchan este prezent. Astfel, am identificat cinci surse majore potenţiale de poluare cu plastic de-a lungul lanţului nostru valoric, asupra cărora am decis să luăm măsuri specifice. În plus, ne-am asumat angajamente transversale să:

  • Stabilim o abordare colaborativă cu organismele naţionale responsabile de gestionarea și prelucrarea deșeurilor menajere;
  • Obţinem o reducere semnificativă a tonajului plasticului de unică folosinţă în fiecare dintre cele cinci domenii-cheie;
  • Limităm utlizarea plasticuluiconvenţ ional (fabricat din petrol);
  • Interzicem utilizare a materialelor plastice oxo-degradabile;
  • Prioritizăm alternativele care au o perfor manţă echivalentă sau superioară materialelor convenţionale în circuitele de sortare și reciclare (prioritizarea reciclabilul în favoarea compostabilului)
  • Optăm pe cât posibil pentru reziduurile agricole care nu afectează culturile alimentare umane, atunci când folosim materiale plastice bio;
  • Utilizăm numai soluţii compostabile atunci când sunt compostabile acasă (sau reciclabile).

Intermodal&Logistics: Care este, pe termen scurt și mediu, principala provocare a Auchan Retail România în ceea ce privește obiectivele de sustenabilitate asumate, în special cele care vizează lanţul de aprovizionare?

Corina Dospinoiu: Principala provocare o reprezintă necesitatea creșterii nivelului de conștientizare a clienţilor. La fel de importantă este și colaborarea cu furnizorii și un nivel mai mare de angajament din partea acestora privind crearea de produse sustenabile, care să contribuie la decarbonizarea produselor și a operaţiunilor de acum înainte, astfel încât să ţintim împreună spre același obiectiv și spre același rezultat, acela de a ne asigura un mediu cât mai sustenabil.

 Intermodal&Logistics: Cum contribuie tehnologia și digitalizarea la realizarea unor lanţuri de aprovizionare circulare?

Corina Dospinoiu: Tehnologia este esenţială, investim constant în digitalizare, iar aceasta lucrează deja pentru noi, în interesul sustenabilităţii. De exemplu, programul Zero Risipă are la bază o soluţie de Inteligenţă Artificială, care presupune identificarea zilnică a alimentelor cu termen de valabilitate scurt, în perfectă stare de consum conform legislaţiei, și comercializarea lor la un preţ redus.