Home Logistics 3 PL Cum se pregătesc companiile din logistică pentru un 2024 cu noi măsuri fiscale?

Cum se pregătesc companiile din logistică pentru un 2024 cu noi măsuri fiscale?

Cum se pregătesc companiile din logistică pentru un 2024 cu noi măsuri fiscale?

Anul 2024 pare că va fi la fel sau poate chiar mai complicat decât 2023, cu două conflicte persistente în Israel și Ucraina și cu noi măsuri fiscale adoptate de Guvernul României, ce vor intra în vigoare de la începutul anului.

Intermodal&Logistics a întrebat o serie de jucători din piața logistică ce decizii vor lua pentru anul viitor și care vor fi cele mai mari provocări pentru piața de logistică.

  • GOPET România – focus pe clienții mici și mijlocii

Deși 2024 nu pare că va fi deloc ușor, GOPET România are ca obiectiv principal păstrarea agilității și adaptabilitatea la fluctuațiile pieței, precum și integrarea în portofoliu a mai multor clienți din rândul companiilor mici și mijlocii prin dezvoltarea segmentului LTL (n.red transport în regim de grupaj).

„ Pe termen lung, prioritatea rămân investițiile în logistică verde și creșterea productivității prin identificarea și implementarea unor soluții care să permită acest lucru”, explică Anda Draghici, chief Marketing Officer GOPET România.

  •  ID Logistic se pregătește să intre pe un nou segment

În același timp, reprezentanții ID Logistic spun că sunt în continuare deschiși către dezvoltare, cu un mare accent pe responsabilitate și calitate. „Cel mai probabil vom intra pe un segment nou (pentru noi) și vom mai deschide câteva depozite noi. Credem că provocările sunt cele care ne ajută să păstrăm standardele ridicate în operațiunile noastre”.

  •  Ceva Logistics – investiții în logistica verde și consolidarea poziției pe piață

Pentru 2024, Ceva Logistics are planuri ambițioase de dezvoltare. Principalele priorități ale companiei noastre pentru anul viitor includ continuarea investițiilor în tehnologii avansate și soluții digitale pentru a îmbunătăți eficiența operațională și a răspunde rapid cerințelor pieței.

„Suntem angajați să întărim practicile noastre durabile și să contribuim la reducerea impactului asupra mediului. Vom implementa strategii și inițiative pentru gestionarea responsabilă a resurselor și reducerea emisiilor de carbon.

Vom explora oportunități pentru extinderea pe piețe noi și consolidarea prezenței noastre în regiuni cheie.

Diversificarea portofoliului de produse și servicii va fi esențială pentru a ne adapta și pentru a răspunde provocărilor specifice fiecărei regiuni. Întărirea relațiilor de colaborare cu partenerii noștri strategici va fi esențială în furnizarea soluțiilor logistice competitive capabile să țină pasul cu ultimele tendințe și inovații.

Aceste priorități reflectă angajamentul nostru de a continuă să creștem și să ne adaptăm la un mediu de afaceri în continuă schimbare.

Prin implementarea acestor planuri, ne propunem să consolidăm poziția noastră că lideri în industrie și să aducem o valoare semnificativă clienților și stakeholderilor noștri în 2024”, a declarat Adriana Amancei, Sales Manager Air & Ocean Southeast Europe Ceva Logistics.

  • Gebrüder Weiss România – finalizarea noului hub din Popești-Leordeni

Viorel Leca, Director General Gebrüder Weiss România, spune că pentru 2024 compania și-a propus finalizarea investiției în noul hub logistic situat în Popești Leordeni, precum și consolidarea business-ului. „Bineînțeles, ne vom adapta continuu condițiilor din piață și ne vom concentra pe diversificarea portofoliului de clienți și servicii, astfel încât să putem răspunde prompt solicitărilor și nevoilor partenerilor noștri”.

Recesiunea, reducerea consumului sau adaptarea constantă, printre cele mai mari îngrijorări ale companiilor de logistică în 2024

Întrebate care este cea mai mare îngrijorare pentru anul viitor, companiile de logistică au amintit de recesiune, o reducere a consumului sau adoptarea la un mediu de business în schimbare continuă.

„În cazul în care România va urma trendul țărilor europene, ne putem aștepta la o recesiune și o reducere a consumului generata de de-balansarea costului vieții cu salariile medii nete. Volume oarecum mai mici, însă doar cu câteva procente (nu scăderi importante)”, transmit reprezentanții ID Logistics.

Pentru Ceva Logistics, una dintre principalele preocupări pentru 2024 este gestionare și adaptarea la un mediu de afaceri în continuă schimbare.

„Factori precum volatilitatea pieței în transport, incertitudinea economică și ritmul dezvoltărilor tehnologice pot influența modul în care conducem operațiunile și planificăm strategiile. În același timp, ne concentrăm pe menținerea unei echipe calificate și motivate într-un mediu concurențial în care așteptările angajaților evoluează.

Ne dorim să gestionăm cu succes transformările planificate in 2024 și să păstrăm o poziție competitivă în domeniile transportului maritim, aerian, rutier, feroviar, logistica vehiculelor finite și logistica contractuală”, precizează Adriana Amancei.

În același timp, reprezentanții GOPET România spun că ar fi extrem de problematice prelungirea și intensificarea controalelor la frontiere în interiorul Europei, pe fondul unor potențiale escaladări ale conflictului din Orientul Mijlociu.

„Însă, și mai aproape, nouă politică fiscală ne îngrijorează cel mai tare pentru că poate cauza probleme majore de predictibilitate atât asupra businessului propriu, cât și al evoluției companiilor care ne sunt clienți, mai ales când ne referim la companiile mici și mijlocii. Acestea reprezintă aproximativ 50% din portfololiul nostru, iar variații pe aceste segmente pot avea un impact semnificativ asupra eficienței la nivel de planificare.

La fel de expuși sunt și cărăușii, fluctuații în numărul companiilor active impactează direct capacitatea existentă, putând crea deficit de camioane și, implicit, creșteri de prețuri”, spune Anda Draghici, Chief Marketing Officer GOPET România.

Cum vor fi afectați jucătorii din piață de măsurile fiscale din 2024?

Guvernul României a adoptat în data de 26 septembrie o ordonanță de urgență care aduce schimbări fiscale importante pentru a reduce deficitul bugetar. O serie de măsuri care ar putea afecta mediul de business se vor aplica începând cu 2024.

Viorel Leca, director general Gebrüder Weiss România, precizează că, în urma măsurilor fiscale care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2024, va crește presiunea financiară asupra companiei pe care o reprezintă „însă vom continua să investim în palierele necesare desfășurării activității (tehnologie, echipamente, resurse umane etc.).”

Pe de altă parte reprezentanții ID Logistics spun că nu vor fi afectați mai mult decât restul jucătorilor din logistică din România. „Vom căuta modalități de a minimiza efectele și sunt convins că le vom găsi. Monitorizăm îndeaproape și evoluțiile din alte țări europene pentru a ne spori șansele de succes”.