Home Automotive E-urile dăunează competitivității industriei auto

E-urile dăunează competitivității industriei auto

E-urile dăunează competitivității industriei auto

Industria auto din România are nevoie de predictibilitate fiscală și legislativă pentru a-și menține competitivitatea pe termen lung.

Acesta a fost unul dintre mesajele cheie livrate de către membrii ACAROM cu ocazia Adunării Generale a asociației ce a avut loc pe 12 iulie.

“Să fim mai predictivi și mai puțin corectivi! Un mediu economic sănătos este unul predictibil. Ne dorim să fim implicați și informați la timp despre politicile de stat. Aceasta este provocarea 0 pentru industria auto, motorul economic al UE și al României,” a declarat Mihai Bordeanu, Director General DACIA și președinte ACAROM.

Acesta a punctat în discursul său provocările cu care se confruntă sectorul auto la nivel european, printre acestea aflându-se transformarea mobilității, digitalizarea, decarbonizarea și reducerea emisiilor indirecte, CBAM, concurența non-UE.

Industria auto este hiper-reglementată în Europa – avem între 8 și 10 reglementări mari pe an. Pentru fiecare nou standard, industria auto cheltuie zeci și sute de milioane de euro, bani care de cele mai multe ori nici nu au timp să se întoarcă în companii,” a afirmat acesta, subliniind nevoia mai mare de implicare a reprezentanților industriei în dialogul cu autoritățile europene.

Predictibilitate în relația cu autoritățile din România

La nivel național, provocările cu care se confruntă industria auto vin să aducă un alt strat de presiune de companii, care duce la reducerea performanțelor de business ale acestora, dar și la reducerea atractivității României ca destinație pentru noi investiții.

“Toate lucrurile care se întâmplă în acest moment, inclusiv e-factura, e-transport, e-tva, cu cât mai mulți “e” cu atât mai mare problema, ne fac să ne preocupăm de acestea mai mult decât de business sau de clienți.

Trebuie să intrăm într-un mod de discuții predictiv. Dacă încercăm să reparăm constant câte ceva, vom pierde focusul pe business și vom ieși din coridorul de competitivitate, și nu vorbim doar de țările din apropierea României, dar vin tare din spate Peninsula Iberică și Nordul Africii,” a atras atenția Mihai Boldijar, director general Robert Bosch SRL şi reprezentantul Grupului Bosch în România și Bulgaria.

Pentru a spijini competitivitatea industrie automotive din România, ACAROM și-a setat o serie de axe principale de acțiune:

  • Predictivitate fiscal și legislative
  • Integrare locală
  • Decarbonizarea producției de vehicule și componente
  • Industria 4.0 și digitalizarea în sectorul auto
  • Dezvoltarea pieței interne și a infrastructurii de transport/încărcare
  • Educația duală