Home Companii Ekol Logistics: vom vedea tot mai multe relocari din Vest spre Romania

Ekol Logistics: vom vedea tot mai multe relocari din Vest spre Romania

Pe măsură ce companiile din Europa de Vest vor dori să-şi reducă cheltuielile, acestea vor reloca unităţile de producţie în partea de Est, în ţări precum România, iar acest lucru va genera o creştere a pieţei de logistică, este de părere Okyay Oztugran, oficialul Ekol Logistics care coordonează dezvoltarea companiei turceşti de logistică pe piaţa locală.

“După criza din 2008 România a scăzut semnificativ, însă vorbim de o ţară de peste 20 de milioane de locuitori, care vor începe să consume mai mult şi odată cu stabi­lizarea din acest an va urma o creştere. Cu toate că Uniunea Europeană nu va creşte în acest an, sunt ţări în regiune precum Polonia care vor avea creştere economică”, a spus Okyay Oztugran.

În prezent compania a demarat un plan de achiziţie pentru 50 de camioane Volvo în valoare totală de 4,5 milioane de euro, iar planul include investiţii totale de 10 milioane de euro în următorii cinci ani.

Calea ferată nu este suficient de rapidă

“Pe măsură ce vom avea mai mulţi clienţi vom derula şi noi investiţii în extinderea depozitelor. Vom extinde inclusiv operaţiunile feroviare din Arad şi frecvenţa transporturilor. Acum avem trei transporturi pe săptămână şi dorim să ajungem ca în fiecare zi să avem un transport în următorii ani. De aceea vom investi în noi echipamente şi camioane”, a subliniat Oztugran.

Oficialul companiei a subliniat că în România sunt mulţi furnizori de com­ponente auto care livrează către marii constructori auto, în timp ce Ekol Logistics deja livrează pentru furnizori ai Auto­mobile Dacia.

În România operaţiunile companiei vizează în principal transportul pe cale rutieră între Constanţa şi Arad unde se face legătura cu ruta intermodală pe calea ferată Arad-Worms. “Nu transportăm direct pe calea ferată deoarece nu este suficient de rapid pentru clienţii noştri. La Arad este deja o linie de cale ferată pe care vin trenuri direct din Germania. Iar drumul durează 36 de ore. După care avem nevoie de transport între Constanţa şi Arad. În România am achiziţionat anul trecut compania grecească Omega şi am decis să facem aici. Am demarat deja în depozitul din Bucureşti operaţiuni de cross-docking (punct intermediar de marfă – n.red.). Avem marfă inclusiv din Polonia, Finlanda sau Suedia care vine la Bucureşti”, a spus Okyay Oztugran.

Afaceri de două milioane de euro în România

Compania turcească a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 222 mil. euro, iar anul acesta vizează depăşirea pragului de 300 mil. euro.
“În România am avut anul trecut afaceri de două milioane de euro, iar anul acesta dorim să ajungem la peste trei milioane de euro. (…) În general tran­spor­tăm pentru companii din industria auto, FMCG, Cargo. Avem în total 4.000 de clienţi în Turcia, iar o parte vor folosi şi serviciile din România”, a declarat oficialul Ekol Logistics. În România compania are un depozit de 6.000 mp în parcul logistic ProLogis de pe autostrada A1 unde lucrează 50 de angajaţi, potrivit oficialilor Ekol, urmând ca în funcţie de evoluţia businessului să fie deschis un al doilea depozit.

Principalii jucători de pe piaţa de logistică au demarat anul trecut noi campanii de investiţii şi de extindere a spaţiului de depozitare. În joc sunt milioane de euro “pariate” pe creşterea economică.

Warehouses De Pauw (WDP), cel mai mare dezvoltator de proprietate semi-industrială din Belgia, are în plan dezvoltarea a zece parcuri industriale cu o suprafaţă toală de 2 mil. metri pătraţi în zone strategice în Ploieşti, Bucureşti, Piteşti, Constanţa şi Braşov, în apropierea autostrăzilor A1, A2 şi A3.

Printre proiectele deja demarate se numără Parcul Industrial Oarja, primele două clădiri de aproximativ 14.000 mp, livrările demarând la finele anului trecut către companii din industria auto – HP Pelser Pimsa şi Roechling Automotive.

KLG Europe are în plan în continuare extinderea spaţiului logistic de lângă Capitală, valoarea investiţiei fiind în con­tinuare de 5 milioane de euro. În prezent s-a demarat deja faza premergătoare de proiectare şi obţinere de autorizaţii.
Sursa www.zf.ro