Home Intermodal Evoluția porturilor europene în 2024: Rotterdam rămâne lider

Evoluția porturilor europene în 2024: Rotterdam rămâne lider

Evoluția porturilor europene în 2024: Rotterdam rămâne lider

În timp ce anul 2023 a fost caracterizat de o scădere puternică sau moderată a traficului de containere în majoritatea porturilor, prima jumătate a anului 2024 a adus o creștere cu două cifre pentru 7 din primele 15 porturi din Europa, potrivit unui raport realizat de publicația PortEconomics.

Primele trei porturi din UE au înregistrat toate creșteri  ale traficului în S1 2024. Portul belgian Antvers-Bruges înregistrează cea mai bună performanță dintre primele trei, cu o creștere anuală de 4,1%, aproape dublă față de Rotterdam.

În ceea ce privește Marea Baltică, portul Gdansk a înregistrat o creștere de două cifre, în ciuda lucrărilor de extindere a terminalului în curs la Baltic Hub.

Dacă tendințele actuale de trafic se mențin pe tot parcursul anului 2024, clasamentul primelor 15 porturi europene va suferi unele modificări până la sfârșitul anului.

Porturile Rotterdam și Antwerp-Bruges vor rămâne de departe cele mai mari porturi de containere din UE. Analiștii se așteaptă ca Valencia să depășească Pireu și să devină al patrulea cel mai mare port din UE în 2024.

De asemenea, Algeciras și Bremerhaven ar putea depăși Pireu, împingând portul grec pe poziția 7, urmat îndeaproape de Barcelona.

Portul francez HAROPA este așteptat să câștige două locuri pentru a ajunge pe poziția a zecea în clasament.

Trafic containere port rotterdam 2024

Cum arată volumele porturilor europene în primele 9 luni din 2024?

Portul Rotterdam a înregistrat un trafic de 10,4 milioane TEU în primele trei trimestre ale anului, reprezentând o creștere de 2,2% față de aceeași perioadă din 2023. Traficul total de containere în tone a crescut cu 3%, la 101,1 milioane de tone metrice.

Creșterea se datorează în principal creșterii cheltuielilor de consum în Europa, potrivit Autorității portuare din Rotterdam, după o perioadă de scădere a puterii de cumpărare.

Deoarece producția industrială în Europa nu și-a revenit încă pe deplin, exporturile de produse finite, cum ar fi bunurile de consum și piesele auto, nu au revenit încă la valorile așteptate, au precizat reprezentanții portului Rotterdam.

Și portul belgian Anvers-Bruges a înregistrat o creștere a volumelor de containere în primele 9 luni ale acestui an. În total, traficul a atins 10,15 milioane TEU, reprezentând o creștere de 6,8% comparativ cu aceeași perioadă din 2023.

Important de notat este faptul că 1 din 10 containere manipulate prin portul Anvers-Bruges este un container frigorific. În primele nouă luni ale anului 2024, numărul de containere frigorifice complete a crescut cu 9,7%, reprezentând 8,5% din traficul total de containere al portului belgian.

Portul Valencia a manipulat 490.516 TEU în septembrie, ceea ce înseamnă o creștere de aproape 30% față de aceeași lună din 2023.

În ceea ce privește tonajul, portul spaniol a înregistrat o creștere de 13%, cu un total de 7,1 milioane de tone.

Valenciaport continuă să aibă ca principali parteneri comerciali China, Statele Unite, Italia și Turcia, însă având în vedere rolul de centru de distibuție pentru traficul de import/export și transbordare la nivel global, asumat de portul Valencia, a dus la creșterea traficului de marfă cu țări precum Arabia Saudită cu aproximativ 50%.

Continutul acestui articol este restrictionat. In cazul in care sunteti abonat al Intermodal&Logistic va rugam introduceti numele de abonat si parola in zonele de mai jos. In cazul in care doriti sa va abonati va rugam sa completati cererea din pagina CUM MA ABONEZ

Existing Users Log In