Home Logistics Curierat și e-commerce Black Friday 2025 începe în forță – românii au cheltuit 168 milioane RON până la ora 9:00

Black Friday 2025 începe în forță – românii au cheltuit 168 milioane RON până la ora 9:00

Black Friday 2025 începe în forță – românii au cheltuit 168 milioane RON până la ora 9:00

Dimineața Black Friday a început în forță pentru comerțul online românesc.

Conform datelor transmise în direct din Media Center-ul PayU GPO România, până la ora 9:00 volumul total al plăților procesate a ajuns la 168 milioane RON, semn că apetitul pentru cumpărături online rămâne la cote maxime.

Explozie de tranzacții: peste 245.000 până la primele ore ale dimineții

Până la ora 9:00, au fost înregistrate aproximativ 245.000 de tranzacții, dintre care 68% realizate prin plata cu un click, soluție preferată de utilizatorii care caută rapiditate și confort.

Coșul mediu de cumpărături a fost de 690 RON, de peste trei ori mai mare decât într-o zi obișnuită. În cazul plăților în rate, valoarea medie a urcat la 1.178 RON, dublu față de o zi normală.

Cosmetice, FMCG și IT&C – vedetele dimineții de Black Friday

Potrivit PayU GPO România, cele mai populare categorii de produse în primele ore ale dimineții au fost cosmeticele, produsele FMCG (alimente neperisabile și bunuri de uz casnic), articolele pentru copii și IT&C.

Trendurile confirmă schimbarea comportamentului de consum: românii cumpără tot mai mult produse de uz zilnic și investesc în bunuri durabile, folosind metode de plată rapide și sigure.

Maratonul PayU: 20 de experți analizează trendurile e-commerce

PayU GPO România organizează și în acest an un eveniment live-maraton, transmis pe Facebook și YouTube, care reunește peste 20 de experți din zone cheie ale ecosistemului de e-commerce – de la plăți digitale și retail, la logistică și servicii bancare.

Pe lista invitaților se regăsesc reprezentanți ai unor branduri de top precum Visa, Mastercard, BRD, Banca Transilvania, ING, TBI Bank, PayPo, FAN Courier, Sameday, Google România, ARMO, Noriel, Spring Farma și AnimaWings, dar și antreprenori români din retailul online.

Update – ora 11:50

Până la ora 11:50, PayU GPO România raportează din Media Center un volum total de plăți procesate cu succes în valoare de 429 milioane RON, corespunzător unui număr de aproximativ 735.000 de tranzacții, dintre care 71% au fost realizate prin plată cu un click. Cele mai mari trei tranzacții au fost de 49.788 RON la ora 9:49, 45.951 RON la ora 8:47 și 42.677 RON la ora 9:27. Coșul mediu de cumpărături este de 585 RON, de trei ori mai mare decât într-o zi obișnuită, iar cel pentru cumpărăturile în rate ajunge la 955 RON, dublu față de o zi normală. Printre cele mai populare categorii de produse achiziționate se numără cosmeticele, produsele FMCG (de băcănie și alimente neperisabile), articolele pentru copii și produsele IT&C.