Home Companii GEFCO Romania isi indreapta privirea catre est

GEFCO Romania isi indreapta privirea catre est

Grupul francez GEFCO este prezent de şapte ani pe piaţa de logistică şi transport din România, reuşind să formeze în acest timp o echipă de 100 de angajaţi în cele şapte locaţii din ţară şi un portofoliu de clienţi care cuprinde nume precum Dacia, Ikea, Electrolux, PSA Peugeot, ALRO Slatina, Haulotte, Schneider Electric, Carrefour, Key Safety Systems, Delphi și Ipso. Prin intermediul domeniilor sale cheie de expertiză – Logistică, Gefboxsystem, Overseas, Overland, Distribuţie de vehicule şi Reprezentanţă pentru Comisionare vamală şi reprezentare fiscală – GEFCO propune soluţii globale pentru a acoperi toate cerinţele logisticii industriale.

Am discutat cu domnul Christophe De Korver, managing director GEFCO România despre strategia de dezvoltare a GEFCO România şi despre situaţia actuală a pieţei autohtone de logistică. Strategia GEFCO vizează în perioada următoare o mai strânsă colaborare cu Rusia şi Asia, precum şi o intensificare a exporturilor dinspre România spre Rusia, în contextul în care în decembrie 2012 RZD, compania feroviară de stat a Rusiei a preluat 75% din acţiunile GEFCO de la grupul francez PSA-Peugeot-Citroën.

Intermodal&Logistic: GEFCO este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa de logistică şi transport din România. Cum a evoluat această piaţă în 2012?

Christophe de Korver: 2012 a fost un an puţin ciudat, aş putea spune. La sfărşitul anului 2011 s-a înregistrat o creştere importantă pe piaţă, creştere care a avut un impact semnificativ şi la începutul anului 2012. După aceea operaţiunile de comerţ din Europa de Vest s-au redus şi odată cu ele a avut loc şi o reducere a operaţiunilor logistice, iar acest regres s-a remarcat şi pe piaţa din România.

În acelaşi timp am remarcat o mai mare orientare a afacerilor către est, către Rusia care continuă să fie o piaţă foarte puternică. De asemenea există un foarte mare interes pentru ţările din Asia şi Orientul Mijlociu, unde anumite pieţe s-au stabilizat.

Pieţele din estul Europei reprezintă o oportunitate, mai ales dacă luăm în considerare poziţia României ca cel mai estic stat al Uniunii Europene. Transportul prin Turcia către zona asiatică prezintă dezavantajul operaţiunilor vamale şi al costurilor suplimentare, iar Bulgaria nu este pentru moment pregătită să facă faţă unor transporturi importante către pieţele UE. Asia poate fi accesată prin România atât pe cale rutieră, cât şi pe cale maritimă sau aeriană.

I&L: Care sunt rezultatele GEFCO în România în 2012 comparativ cu 2011?

C.d.K: În 2011 cifra noastră de afaceri a fost de 43 milioane euro, în creştere cu 30% faţă de 2010. Pentru anul fiscal 2012-2013 ne aşteptăm ca această cifră să fie puţin în creştere, cu toate că am fost şi noi afectaţi de reducerea exporturilor către Vest. Vom vedea la final rezultatele şi ce putem face pentru a le îmbunătăţi.

I&L: Ce ramură a a activităţii GEFCO în România a avut cele mai bune rezultate în 2012?

C.d.K: Cu siguranţă sectorul cargo şi transportul de maşini au fost ramurile cele mai prolifice. Industria auto a rămas stabilă şi cred că încă mai are potenţial de creştere. Pe segmentul cargo sosesc constant noi afaceri şi rezultatele sunt foarte bune. Deşi afaceri precum Nokia pleacă sunt altele care o înlocuiesc imediat. De asemenea constatăm un trend în ceea ce priveşte exporturile, care nu se mai îndreptă către Europa de Vest, ci mai mult către Asia şi Rusia. În retail, suntem limitaţi deoarece nu facem transport la temperatură controlată și nici logistică în acest sector. Așteptăm o creștere a consumului și atunci ne vom concentra mai mult pe retail.

I&L: Care sunt previziunile pentru următorii ani și care este strategia de dezvoltare GEFCO?

C.d.K: Pentru 2013 sperăm că va fi mai multă stabilitate şi astfel piaţa va putea creşte. Avem proiecte de deschidere a unor noi birouri, în special în Transilvania, pentru o mai bună acoperire geografică a României şi de asemenea ne aşteptăm la o creştere a activităţilor în portul Constanţa, unde traficul a stagnat.

Lucrăm mult cu colegii noștri din Ucraina, Turcia, Rusia și Bulgaria pentru a vedea cum putem realiza o coordonare bună la Marea Neagră.

Este important deoarece sunt anumite țări care importă mult, altele care exportă mult și încercăm să găsim soluții optime.