Home Intermodal Grindeanu: Încep procedurile pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară

Grindeanu: Încep procedurile pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară

Grindeanu: Încep procedurile pentru cel mai mare contract de infrastructură feroviară

Documentaţiile pentru primele trei loturi ale Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş au fost transmise miercuri în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) pentru validare, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Linia de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul Programului Transport, respectiv de 10,5 miliarde de lei. Cele 3 loturi au o lungime însumată de 123,47 km de cale ferată modernă şi o valoare totală estimată de 5,63 miliarde de lei (fără TVA).

Încep procedurile pentru cel mai mare contract pentru infrastructura feroviară, finanţat prin Programul Transport. Pentru reabilitarea Tronsonului de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş (6 loturi) sunt alocate 10,5 miliarde de lei (fără TVA). Astăzi au fost transmise spre SEAP (pentru validare) documentaţiile pentru primele 3 loturi ale acestui Tronson, care are o lungime totală de aproape 226 de km”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.

Lotul 1 (Craiova-Filiaşi), cu o lungime de 37,97 km, are o valoare estimată de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 54 de luni (12 luni proiectare şi 42 de luni execuție lucrări).

Lotul 2 (Filiaşi-Igiroasa), cu o lungime de 44,26 km, are o valoare estimată de 1,14 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 60 luni (12 luni proiectare şi 48 de luni execuţie lucrări).

Lotul 3 (Igiroasa- Drobeta Turnu Severin), cu o lungime de 41,23 km, are o valoare estimată de 3,08 miliarde de lei (fără TVA) şi trebuie finalizat în 72 luni (12 luni proiectare şi 60 de luni execuţie lucrări).

Vor mai fi montaţi 4.750 m de panouri fonoabsorbante, vor fi modernizate instalaţiile de semnalizare/centralizare/telecomunicaţii, va fi implementat sistemul european de management al traficului (ERTMS) şi vor fi montate bariere automate la trecerile la nivel. Pe traseu vor mai fi reabilitate sau construite: 16 staţii, 48 de poduri, 87 de podeţe, 18 pasaje inferioare şi superioare, 1 viaduct cu cale dublă în lungime de 900 m (peste Valea Baran), 16 treceri la nivel cu calea ferată şi 4 noi puncte de oprire”, a mai scris ministrul Transporturilor pe pagina de socializare.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, scopul general ale implementării proiectului de reabilitarea a liniei de cale ferată Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş vizează îmbunătăţirea infrastructurii pentru creşterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între 120 km/h şi 160 km/h, modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului şi mărirea capacităţii de tranzit etc.