Grupul Elbi plănuiește extinderea rețelei de business-unit-uri și eficientizarea logisticii în 2024
Grupul Elbi, distribuitor de echipamente de iluminat, are în plan în 2024 deschiderea unor business-unit-uri ELBI Universul Electricelor în noi regiuni ale țării în care nu este încă prezentă cu acest concept, a declarat Dan Ovedenie, director comercial Grup ELBI, într-un interviu pentru Intermodal&Logistics.
Totodată, compania spune că vizează în 2024 și eficientizarea logisticii prin implementarea proiectului de cross-docking.
„Pentru divizia de proiecte, focusul rămâne asupra integrării noilor tehnologii în soluțiile pe care le oferim. Ne propunem să aplicăm conceptul de «smart city» în orașele noastre, interconectând toate serviciile pentru a îmbunătăți calitatea vieții. În plus, facem deja investiții în capacitățile de montaj și de producție pentru produsele de volum pe care le comercializăm”, a declarat Dan Ovedenie.
Grupul a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de aproape 555 de milioane de lei, în creștere cu 19% față de anul 2022, și cu un profit de cumulat de peste 20 de milioane de lei.
Reprezentantul ELBI transmite că această creștere de anul trecut s-a datorat în cea mai mare parte investițiilor realizate pentru platforma logistică situată în Bucharest A1 Logistic Park.
Suprafața de peste 15.000 de metri pătrați a permis optimizarea fluxurilor logistice și informatice, ceea ce a dus la stocarea mai multor echipamente și distribuirea acestora într-un timp relativ scurt către clienți.
Un impact semnificativ l-a avut și noua strategie de dezvoltare a companiei care a fost implementată sub umbrela conceptului ELBI Universul Electricelor. Prin intermediul celor 15 business unit-uri actuale, compania reușește să trecă de la modelul de business orientat spre distribuție și vânzare clasică, la cel de furnizor de servicii și soluții personalizate.
„Analizând anul 2023, care a fost un an cu multe acțiuni ce au avut în focus extinderea locațiilor și apropierea de clienți, pentru anul 2024 ne dorim să completăm atât gamele de produse pentru brandurile proprii, cât și să mărim echipele comerciale ale Grupului ELBI. Proiecțiile noastre pentru anul 2024 indică o creștere a cifrei de afaceri, estimând că se va apropia de valoarea de 600 de milioane de lei (120 milioane de euro)”, spune acesta.
Provocări logistice
Printre cele mai mari provocări din punct de vedere logistic în acest an sunt importurile și timpul de așteptare, care este foarte mare pentru echipamentele ce vin din țările asiatice.
Însă, compania colaborează foarte mult și cu producători din Europa pentru a răspunde rapid provocărilor logistice la acest moment, indiferent de natura lor.
Datorită ajustării predicțiilor și managementului stocurilor, ELBI reușește să deservească fiecare client din portofoliu, indiferent de canalul de vânzar brandurile proprii: Solentis, Novelite, Erste, Inlet, Total Green, Pulsar și HomeLight, cu precădere pentru categoriile de Iluminat – cel mai dinamic segment al pieței.
„Proiectele, atât pentru zonele operaționale, cât și cele legate de echipamentele electrice și servicii, sunt mereu în desfășurare la ELBI. Lucrăm îndeaproape cu departamentul de achiziții și furnizorii noștri pentru a ne asigura că aducem în portofoliu game vaste care nu fac rabat de la calitate, de la produse economice la soluții profesionale. Totodată, procesul de digitalizare a fluxurilor operaționale interne se realizează prin discuții periodice cu dezvoltatorii și colaboratorii noștri externi. Căutăm permanent soluții pentru optimizarea activităților din sfera vânzărilor, dar și de natură logistică. Aici mă refer la îmbunătățire și adaptare ERP, dar și implementare de platforme tip CRM”, menționează Dan Ovedenie.