Danor Ionescu, Pall-Ex România: Piaţa de logistică va continua să crească în 2025
Pall-Ex România, lider în soluţii distribuţie marfuri paletizate, a marcat lansarea noului său hub de cross-dock din Săliște, Sibiu printr-un eveniment la care au luat parte membrii săi, clienţi, precum și reprezentanţi ai reţelei Pall-Ex din Europa.
Noul hub de cross-dock din Săliște, cu o suprafaţă de 10.600 mp, marchează un pas important în expansiunea companiei și subliniază angajamentul companiei de a investi în extinderea infrastructurii sale logistice pentru a răspunde cerinţelor pieţei. Centrul logistic urmează să fie extins în două etape succesive până în 2026, ajungând la o suprafaţă totală de 16.300 mp. Investiţia totală se ridică la 11 milioane de euro.

Hub-ul Pall-Ex din Săliște
- Suprafaţă depozit cross dock: 10.600 mp
- Suprafaţă teren: 269.934 mp
- Număr de porţi: 50 porţi
- Sloturi de descărcare: 8 pe 2 linii
- 70 de locuri de parcare pentru tiruri și 21 pentru autovehicule.
- Capacitatea de operare: Între 120-140 camioane pe noapte, gestionând un volum de 3.500-4.500 de paleţi/noapte cu ajutorul a 28 de stivuitoare și 26 de stivuitoriști.
- Reţeaua Pall-Ex în România: 52 de membri, care deservesc 9.600 de clienţi la nivel național
De la lansare, in 2011, Pall-Ex a revoluţionat conceptul de expediţie expres a mărfurilor paletizate și s-a pozitionat ca un nou canal de distribuţie fizică a mărfurilor pentru producători, importatori, distribuitori către clienţii lor finali și către retaileri.
Într-un scurt interviu pentru Intermodal&Logistics, Danor Ionescu, CEO Pall-Ex România a vorbit despre evoluţia pieţei de logistică în 2025, impactul inteligenţei artificiale în operaţiunile logistice și investiţiile Pall-Ex în tehnologie și digitalizare, dar și despre sustenabilitate ca factor diferenţiator în business.
Încotro se îndreaptă cererea de servicii logistice în 2025?
Piaţa de logistică va continua să crească, impulsionată de cererea pentru livrări mai rapide și soluţii personalizate. Nevoia de viteză, transparenţă și trasabilitate impusă de transformările din retail și din comerţul online se reflectă în toată piaţă de logistică.
Clienţii vor să plaseze comenzi mai mici și mai des și să le primească just în time, reducând astfel nivelul de stoc și costurile asociate de finanţare și depozitare. În 2025, cred că vom vedea o integrare și mai profundă a tehnologiei, o digitalizare mai accelerată, o evoluţie a comerţului online, dar și accentuarea presiunii pe implementarea politicilor de sustenabilitate.
Factori precum digitalizarea, reglementările de mediu și instabilitatea geopolitică vor influenţa dezvoltarea pieţei. În ceea ce privește provocările cu care se vor confrunta jucătorii din domeniul logistic în următorii ani, cele mai importante vor fi adaptarea la așteptările clienţilor în materie de sustenabilitate și timpi de livrare; fluctuaţiile preţurilor combustibililor, presiunile asupra lanţurilor de aprovizionare globale; deficitul de personal calificat la un cost optim, presiunea asupra costurilor operaţionale și a costurilor cu utilităţile, precum și o taxare crescută (cost of doing business).
Beneficiile inteligenţei artificiale în lanţurile de aprovizionare
AI aduce beneficii considerabile în optimizarea rutelor de transport, prognoza cererii, gestionarea stocurilor și automatizarea/ optimizarea proceselor de depozitare. Algoritmii avansaţi pot îmbunătăţi eficientă, reduce costurile și oferi predictibilitate mai bună pe întregul lanţ de aprovizionare. La Pall-Ex, suntem în plin proces de integrare a soluţiilor AI pentru track and trace-ul mărfurilor și digitalizarea interacţiunii cu clienţii. De asemenea, explorăm tehnologia pentru îmbunătăţirea proceselor administrative: facturare, arhivare, transmitere de confirmări sau în departamentele de marketing și customer experience.
Sustenabilitatea ca diferenţiator pe piaţă
Sustenabilitatea va deveni, tot mai mult, un diferenţiator pe piaţă. Tot mai mulţi clienţi din sectorul B2B sunt interesaţi de soluţii ecologice. Adoptarea practicilor sustenabile aduce nu doar beneficii reputaţionale, ci și saving financiar, pe termen lung.
Nu numai corporaţiile sunt interesate de un un lanţ de aprovizionare ecologic și sustenabil, ci și consumatorii finali își bazează deciziile de cumpărare pe astfel de criterii. Pall-Ex se angajează să devină un lider în sustenabilitate, explorând activ alternative de transport ecologic și eficientă energetică. Camioanele cu combustibili alternativi și investiţiile în flote electrice sunt în planurile de viitor ale reţelei, împreună cu optimizarea operaţiunilor pentru a reduce amprenta de carbon.
Iniţiativa la nivel european a Pall-Ex Europe vizează planuri clare de reducere în continuare a amprentei de carbon. Însăși misiunea Pall-Ex vizează reducerea numărului de vehicule și operaţiuni de transport necesare transportării miilor de paleţi ce trec prin huburile reţelei zilnic. Prin consolidarea și planificarea avansată a rutelor de transport în reţeaua Pall-Ex se reduce numărul de mijloace de transport de pe drumurile publice cu 42%.



