Home Automotive Grupul Renault se reorganizează în patru unități de afaceri independente

Grupul Renault se reorganizează în patru unități de afaceri independente

Grupul Renault se reorganizează în patru unități de afaceri independente

Grupul Renault a anunțat un plan de dezvoltare a organizației în jurul mărcilor sale care va presupune gruparea în patru unități de business independente: Renault, Dacia, Alpine și New Mobility. Astfel, Renault Groupe va renunța la organizarea pe zone geografică din prezent, pentru a crește calitatea produselor și marginile de profit. 

Obiectivul acestei reorganizări este să ofere fiecărei unități autonomie. Proiectul urmărește să creeze o organizație mai simplă și orientată către rezultate, consolidând coeziunea, motivația și simțul apartenenței echipelor grupate pe mărci.

“Compania trebuie să își schimbe modul de joc și să facă trecerea  de la o căutare permanentă a volumelor la o căutare a profitabilității și valorii. Organizarea în jurul a patru mărci puternice va face posibilă munca într-un mod mai simplu, mai orientat către piețe și clienți, cu un spirit de echipă, pentru a atinge cel mai bun rezultat. Aceasta este o pârghie importantă pentru recuperarea Grupului” a declarat Luca de Meo, CEO al Grupului Renault.

În procesul de organizare și implementare a proiectului, noile unități de business vor fi conduse de:

  • Luca de Meo, CEO Groupe Renault pentru Renault
  • Denis Le Vot, Vice-Președinte Executiv regiuni, vânzări și marketing pentru Dacia
  • Cyril Abiteboul, director Renault Sport Racing pentru Alpine
  • Clotilde Delbos, director general adjunct și director financiar Groupe Renault pentru New mobilities

În ceea ce privește Dacia, Luca De Meo a declarat într-un interviu pentru publicația franceză Le Point că “poziționarea Dacia în segmentul low-cost este foarte puternică. Marca nu trebuie să se îndepărteze de poziționarea originară, dar trebuie să aibă o imagine mai proaspătă.”

Despre poziționarea Renault, Luca De Meo a afirmat că “sufletul Renault se află în rădăcinile franceze. Această marcă a fost tot timpul mai creativă decât altele, acest lucru este parte din cultura sa. Trebuie să se axeze pe modernitate și inovație. Renault poate reprezenta noul val în industria auto.”

Planul strategic al Renault Groupe urmează să fie anunțat în ianuarie 2021.