Home Companii Pall-Ex prezintă KRONE Double Decker Vario Floor

Pall-Ex prezintă KRONE Double Decker Vario Floor

Pall-Ex prezintă KRONE Double Decker Vario Floor

În luna octombrie a acestui an, partenerii Pall-Ex România au avut ocazia de a a testa în premieră, în cadrul unui experiment organizat la nivel naţional, remorca KRONE VARIO FLOOR cu podea dublă (double decker), un concept innovator creat pentru piaţa din Europa, care crește semnificativ eficienţa în transportul mărfurilor paletizate.

Pall – Ex este singura companie din România specializată în distribuţia expres de mărfuri paletizate către clienţi cu activităţi în orice industrie, fiind formată din unele dintre cele mai importante firme de transport și distribuţie din ţară. Operaţiunile reţelei sunt coordonate în România de la hub-ul de sortare din Sibiu, care cooperează permanent cu reţelele partenere din Iberia, Italia, Franţa, Polonia, Benelux și Marea Britanie. La nivel european, Grupul Pall-Ex reunește peste 350 de membri care transportă anual 3,1 milioane de paleţi pe an, cu ajutorul unei o flote impresionante de peste 10.000 de vehicule.

Testul eficienţei

Timp de trei saptămâni, KRONE VARIO FLOOR a fost trimisă pe rând în București, Cluj, Timișoara, Brașov, Iași, Suceava, Constanţa, Craiova și Baia Mare, orașe în care se află principalii membri ai reţelei, care au avut astfel posibilitatea de a profita de capacitatea și rentabilitatea acestui tip de remorcă unic în România. Trailerul s-a deplasat între Hub-ul central Pall-Ex din Sibiu și firmele locale care transportă zilnic volume semnificative de mărfuri.

Pentru efectuarea unei comparaţii între operarea KRONE VARIO FLOOR și a unei remorci de tip standard, camio nul a fost încărcat la capacitate maximă, atât la dus, cât și la întors, verificându-se de fiecare dată numărul de paleţi care au fost transportaţi în plus comparative cu o remorcă normală. Prototipul KRONE VARIO FLOOR permite încărcarea pe cele 3 segmente superioare a 30 de paleţi tip euro, cu condiţia ca un palet să nu depășească 400 kg pe palet la nivelul superior.

Capacitatea totală a remorcii este de până la 66 de paleţi tip euro pe ambele nivele și o greutate totală de 24 tone. Fiecare segment din partea superioară este de 10 paleţi tip Euro (80×120 cm) sau 8 paleţi de tip englezesc (100×120 cm). Principalele avantaje ale acestui sistem constau în generarea de venituri adiţionale semnificative datorate numărului suplimentar de paleţi încărcaţi în remorca de tip double decker, precum și în reducerea riscurilor de deteriorare a mărfurilor din cauza supraîncărcării suprapunerii.

Astfel, cele șase dimensiuni de paleţi (mini-quarter, quarter, half, full light, full si mega-full) pe care Pall-Ex le pune la dispoziţia clienţilor săi, pentru a putea transporta o cantitate mai mica sau mai mare de mărfuri, în funcţie de necesităţi, pot fi așezate cu ușurinţă în trailer.

Prin urmare, remorca KRONE VARIO FLOOR oferă avantajele unui transport de mărfuri paletizate într-un mod mai sigur și mai eficient, etajul superior fiind în principal destinat mărfurilor din categoria ușoară. Ridicarea automată și coborârea, după deblocarea manuală a podelei duble, oferă o flexibilitate maximă a mărfurilor și permite stivuitoarelor să ajusteze segmentele intermediare, la încărcare și descărcare. Timpul de manevrare a paleţilor este redus semnificativ cu ajutorul prelatei care permite efectuarea operaţiunilor de încărcare și descărcare prin partea lateral a camionului. Toate benficiile utilizării remorcii KRONE VARIO FLOOR contribuie în final la reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de dioxid de carbon/tonă.

„În timpul testului, remorca a parcurs peste 6.000 de km în întreaga ţară, oscilând între hub-ul central și majoritatea membrilor parteneri. Astfel, aceștia au avut posibilitatea să o testeze și să practice  încărcarea și descărcarea efectivă a unui astfel de echipament. Testul a demonstrat ușurinţa de încărcare și descărcare, fiabilitatea produsului precum, și cel mai important, câștigurile de eficienţă care în cele din urmă se transpun în profit pentru utilizatori. După o măsurare exacta pe durata testului a rezultat o încărcare medie de 45 de paleţi faţă de o încărcare standard de 33 de paleţi. Creșterea de productivitate măsurată în numărul de paleţi transportaţi (luând în considerare toate dimensiunile) este de aproximativ 27,3%, confirmând astfel așteptările noastre de la începutul testului. În funcţie de politica de amortizare a fiecărui utilizator și de acest procent mediu de creștere, costul suplimentar al unui astfel de echipament (faţă de unul standard) poate fi amortizat între 12 și 24 de luni. În etapa următoare vom discuta cu toţi partenerii rezulatul testelor și vom estima numărul de unităţi care vor fi achiziţionate”, a delcarat Danor Ionescu, CEO Pall-Ex România.