Home Intermodal Prețul de transport al containerelor maritime s-ar putea normaliza în 18 până la 30 de luni

Prețul de transport al containerelor maritime s-ar putea normaliza în 18 până la 30 de luni

Prețul de transport al containerelor maritime s-ar putea normaliza în 18 până la 30 de luni

Compania daneză de consultanță și cercetare în supply chain, Sea-Intelligence a analizat indexul China Containerized Freight Index (CCFI) pentru a determina cât de repede s-ar putea normaliza ratele de transport maritim, pe baza datelor istorice.

Analiștii Sea-Intelligence au definit perioadele de timp de creșteri și scăderi și le-au analizat separat. „Am măsurat rata de scădere în termeni de scădere medie a punctelor procentuale pe săptămână, pe întreaga perioadă a fiecăreia dintre cele 5 perioade de declin. Aceasta a variat între -0,4% și -0,9% pe săptămână. Dacă aceste perioade de timp reflectă mecanismele de stabilire a prețurilor inerente din industrie, le putem folosi pentru a calcula o revenire la normalitate”, explică Alan Murphy, CEO Sea-Intelligence.

Aceasta, totuși, ridică următoarea întrebare: care este un nivel normal al ratei de transport? Pe baza datelor istorice ale CCFI, aceasta este reprezentată de un nivel al indicelui de 1000, care ar însemna o scădere de 69% față de nivelul actual al prețului de transport al containerelor.

Sea-Intelligence a cercetat datele CCFI din perioada de dinainte de pandemie și a identificat cinci perioade de scăderi susținute ale ratei (cu roșu), precum și cinci perioade de creșteri susținute ale ratei (cu verde).

În timpul crizei financiare globale din 2008-2009, ratele de transport maritim au înregistrat cel mai rapid ritm săptămânal de scădere de -0,9%. Dacă contextului actual s-ar aplica acest scenariu, ar fi nevoie de 18 luni pentru ca rata de transport pentru un container să revină la „normal”.

Dacă, însă, rata de scădere se aliniază cu media observată în cele cinci perioade de declin ale prețurilor de transport, atunci revenirea ar dura până la 26 de luni. Cu toate acestea, creșterea actuală este mult mai puternică decât comparativ cu perioadele anterioare și este un factor care ar trebui luat în  considerare.

Astfel, Sea-Intelligence a calculate creșterile medii săptămânale ale ratei pentru cele cinci perioade în care rata de transport a fost pe un trend ascendent.

În medie, în cele cinci perioade de scădere, ratele au scăzut în medie cu -0,6% pe săptămână, în timp ce în cele cinci perioade de creștere, ratele au crescut cu 1,1% pe parcursul perioadei.

Rezultă astfel un factor de 1,8 între creșteri și scăderi. Altfel spus, creșterile ratelor tind să fie cu 80% mai puternice decât scăderile. Deoarece nivelul actual al prețurilor de transport vine după o perioadă de 17 luni de creșteri susținute, ar fi nevoie de 30 de luni înainte înainte ca ratele de transport să revină la indicele de 1000.