Home Intermodal Pro-Rail Alliance: electrificarea căilor ferate din Germania, la un procent mult prea mic

Pro-Rail Alliance: electrificarea căilor ferate din Germania, la un procent mult prea mic

Pro-Rail Alliance: electrificarea căilor ferate din Germania, la un procent mult prea mic

Guvernul Germaniei face mult prea puțin pentru a îmbunătăți transportul feroviar până în 2030, iar electrificarea reţelei avansează într-un ritm mult prea lent, consideră Pro-Rail Alliance. Aceasta cere ca încasările din taxa de drum să fie folosite la dezvoltarea infrastructurii feroviare.

Guvernul federal german intenționează să electrifice 75% din rutele feroviare până în 2030, potrivit acordul de coaliție semnate de cele trei partide (SPD, FDP și Partidul Verzilor) care formează guvernul din 2021, însă obiectivul devine din ce în ce mai îndepărtat, după cum consideră Managing Director Allianz Pro Schiene, Dirk Flege. În cazul în care nivelul investițiilor anuale ar continua în actualul ritm, ar fi nevoie de aproape 50 de ani pentru a pune în aplicare proiectele prioritare din planul federal de trasee de transport. “Rezultatul calculelor noastre este uluitor. Dacă subfinanțarea persistă, ultimele rute feroviare prioritare ale guvernului federal ar fi gata abia în 2071 și nu în 2030, așa cum era planificat”, a subliniat Dirk Flege.

Potrivit Pro-Rail Alliance, guvernul german ar trebui să investească 12,2 miliarde de euro anual în dezvoltarea căilor ferate dacă doreşte atingerea ţintei de 2030, adică o creşterea a ritmului investiţional de numai puţin şase ori. Alianţa cere ca încasările din taxa de drum provenite de la flotele de transport rutier să fie folosite la

Rețeaua feroviară federală din Germania numără, în prezent, 33.400 de kilometri. În ultima vreme, media electrificărilor a fost de 65 de kilometri pe an, iar pentru a atinge obiectivele propuse este nevoie de 500 de kilometri pe an.