Home Logistics Depozitare ProfiCircle digitalizează achiziția de soluții de depozitare

ProfiCircle digitalizează achiziția de soluții de depozitare

ProfiCircle digitalizează achiziția de soluții de depozitare

Startup-ul românesc ProfiCircle, platformă digitală dedicată achiziției de soluții de depozitare, o soluție unică în peisajul soluțiilor de digitalizare în intralogistică, face pași rapizi către cucerirea pieței din Europa.

Compania și-a mutat recent sediul central în Elveţia, la Neuchâtel, ca urmare a cererii tot mai mari venite din partea clienţilor din regiunea DACH și a atractivităţii mediului de afaceri din Elveţia. Fondată în 2019 de către antreprenori locali, platform ProfiCircle și-a stabilit misiunea de a răspunde provocărilor cu care se confruntă cumpărătorii și furnizorii pe parcursul achiziţiei unui echipament commercial prin digitalizarea și simplificarea întregului proces. Platforma pune la dispoziţie cumpărătorilor și furnizorilor toate instrumentele necesare: de la comunicarea online între părţi, completarea cerinţelor tehnice, alegerea designului potrivit, opţiuni de finanţare și asigurare, realizarea de licitaţii online, vizualizarea ofertelor într-un tabel comparativ și până la semnarea online a contractelor.

“Procesul ofertării era unul dificil și complex: cumpărătorul cerea mai multe oferte de la furnizori diferiţi, acţiune care necesită ore de discuţii, negocieri, e-mailuri, telefoane și întâlniri fizice. În plus, preţurile pe care cumpărătorul le primea erau foarte diferite de la furnizor la furnizor. Totodată, de cele mai multe ori, cumpărătorului îi era dificil să decidă care este cea mai bună soluţie pentru nevoia sa, nefiind familiarizat cu procesul achiziţiei de echipamente și neștiind care sunt criteriile de care ar trebui să ţină cont în alegerea furnizorului,” spune Valentin Jurcuţ, director comercial ProfiCircle.

Clienţii ProfiCircle sunt, pe de o parte companii mici și mijlocii, în principal, din industria de retail, e-commerce și logistică, dar și companii mari care au nevoie de amenajarea și dotarea unui spaţiu comercial (cu rafturi pentru depozite, mobilier pentru retail, birouri, HoReCa, echipamente pentru manipularea mărfurilor etc.). Comerţul online este unul dintre segmentele care generează o cerere în creștere pentru platformă. Companiile de pe acest segment au nevoie de noi depozite în mediul urban, pentru ca produsele să fie livrate rapid către clienţii finali, iar un proces de achiziţie rapid devine vital pentru un proiect finalizat în cel mai scurt timp. Totodată, ProfiCircle se adresează companiilor care oferă astfel de servicii – producătorilor, comercianţilor și altor furnizori de servicii conexe (transportatori, designeri, montatori, manipulatori, finanţatori, asiguratori, companii care oferă soluţii de tip WMS etc.). Din momentul în care se listează pe platforma ProfiCircle, aceștia își pot găsi clienţi mai ușor, își pot stabili un flux continuu de tranzacţii și au control deplin asupra comenzilor și tranzacţiilor efectuate.

Obiective de dezvoltare

ProfiCircle se află în plin process de atragere a unei noi runde de finanţare care să ajute compania să își extindă operaţiunile pe noi pieţe, să adauge noi funcţionalităţi platformei și permită creșterea echipei, care numără în prezent 17 membri. Platforma a realizat deja pași semnificativi în expansiunea în Europa. Începând cu luna iulie, ProfiCircle a lansat operaţiunile și pe piaţa din Austria, astfel că acum acoperă integral zona DACH. “Platforma ProfiCircle a fost foarte bine primită de către clienţii din aceste ţări: atât prospecţii, cât și furnizorii cu care am discutat au fost deschiși la ideea de a folosi platforma și au prezentat un real interes. Deși sunt pieţe care au culturi diferite de cea românească, ideea din spatele platformei a fost validată atât de furnizorii, cât și de clienţii din această regiune. Germania, Elveţia și Austria sunt pieţe dezvoltate și se aseamănă din perspectiva cererii de echipamente comerciale, precum și din perspectiva gradului și apetenţei pentru digitalizare. Totuși, putem spune că Germania este cea mai dezvoltată piaţă, însă și Austria și Elveţia au un potenţial mare de cumpărare și un număr semnificativ de companii care deţin depozite,” afirmă acesta. Pe termen scurt, ProfiCircle urmează să se extindă în Franţa, regiunea Benelux, Italia, Polonia și, ulterior, către America de Nord.

Prin digitalizarea și integrarea tuturor proceselor de achiziţie a echipamentelor comerciale într-un singur loc, timpul alocat achiziţiilor este redus în medie cu 80%, iar costurile, reduse cu până la 20%.

Tranzacţii de 1 milion de euro

În prezent, pe platformă sunt listaţi aproximativ 70 de furnizori locali și internaţionali (producători, dealeri, transportatori, montatori, designeri, finanţatori, companii specializate în echipamente de ridicat, etc.), reprezentaţii ProfiCircle declarându-se optimiști că până la finalul anului vor reuși să depășească pragul de 100 de furnizori. “Lucrăm cu furnizori din întreaga Europă și observăm un interes în creștere din partea lor privind soluţia noastră digitală, prin intermediul căreia aceștia pot avea acces rapid în pieţe noi,” explică directorul commercial ProfiCircle. Prin intermediul ProfiCircle au fost realizate până acum aproximativ 100 de tranzacţii, mulţi clienţi revenind pe platform pentru noi proiecte. În plus, de la lansarea platformei în 2019, valoarea tranzacţiilor înregistrate a ajuns la aproximativ 1 milion de euro.

Până la finalul lui 2021, ne-am propus să recrutăm aproximativ 20 de specialiști în web development, marketing, customer support și vânzări. Pe termen lung, una din aspiraţiile noastre este să ne asigurăm poziţia de lider al pieţei sistemelor de depozitare la nivel mondial, declară Valentin Jurcuţ Director Comercial ProfiCircle.

 

Funcţionalităţi ale platformei ProfiCircle

  • Instrumente care permit colaborarea 100% online între toate părţile implicate – beneficiari, producători și furnizori de echipamente, transportatori, montatori, finanţatori, etc;
  • Întreaga comunicare între toate părţile implicate are loc în platformă, fiind integrate opţiunile de videoconferinţe și chat (opţiuni necesare, având în vedere contextul pandemic);
  • Modulul de licitaţie pe mai multe niveluri și opţiunea de a compara preţurile (cumpărătorul are opţiunea de a alege furnizorul care îi va oferi cel mai bun preţ, respectând termenul de livrare, nivelul de calitate ales, etc., în funcţie de criteriile selectate);
  • Posibilitatea cumpărătorului de a selecta proiectanţi, vânzători de echipamente din UE și din afara Europei, fără limitări geografice și subcontractori (transportatori, montatori etc.) în funcţie de preferinţe, pentru a realiza proiectul la nivelul așteptat și respectând termenul de livrare;
  • Posibilitatea cumpărătorului de a găsi o sursă de finanţare pentru proiect (de tip leasing, închiriere, și altele);
  • Posibilitatea semnării contractelor și efectuării plăţilor exclusiv online, având la dispoziţie toate instrumentele necesare.

Funcţionalităţi în curs de dezvoltare

  • Îmbunătăţirea modulului de colaborare online;
  • Integrarea modulului de plată cu aplicaţii precum Stripe, Paypal etc.;
  • Split payment – clientul realizează o singură plată per proiect, urmând ca aceasta să fie împărţită către toţi furnizorii;
  • Lansarea de noi servicii și produse tranzacţionate specifice pentru industria de retail, construcţii metalice și echipamente de ridicat.