#ProfilDeManager: Emil Aringhe, Manager Transport Mega Image
Alegerea carierei, a viitoarei profesii este o decizie cheie pe care fiecare dintre noi trebuie să o ia. Uneori însă, atrași de oportunităţile pe care piaţa pare să le ofere, de trenduri sau influenţaţi de factori externi și uităm să răspundem la cea mai importantă întrebare: “este ceea ce ne dorim cu adevărat? Este ceea ce ni se potrivește?” Uneori ajungem să profesăm într-un domeniu care nu ni se potrivește și nu ne inspiră, alteori suntem suficient de norocoși să descoperim un domeniu cu care rezonăm.
În cadrul profilului de manager din acest număr, Emil Aringhe, Transport Manager Mega Image Romania, ne-a povestit despre cum a început să lucreze în transport și zona operaţională în retail: “Am terminat studiile cu specializarea Management Financiar Contabil, dar având în minte contabilitatea. Însă, după o experienţă scurtă în acest domeniu, m-am orientat către partea de management.”
Iar retailul este domeniul în care și-a găsit locul și în care se vede implicat și peste 10 ani. “Am început în anul 2004, pornind de pe poziţia de Asistent Șef Magazin în cadrul supermarketurilor La Fourmi. Nu aveam experienţă în domeniu, dar am beneficiat de o adevărată școală de for mare. Am fost alocat în toate departamentele din cadrul magazinului cu o perioadă de învăţare de minim o săptămână. De exemplu trainingul în zona de recepţie l-am făcut pe perioada iernii și recepţia la îngheţată din acea perioadă îmi va aduce mereu un zâmbet pe buze. Anul 2008, atunci când La Fourmi a fost preluat de Mega Image – Delhaize m-a prins în zona de Marketing – Merchandising. Am continuat și în Mega Image pe zona de Merchandising, Project Management și în final Transport” explică Emil Aringhe.
Fiecare poziţie și fiecare experienţă au jucat un rol important în formarea ca manager al departamentului de transport. Lucrul în magazine l-a ajutat să înţeleagă pe deplin nevoile clientului final, iar zona de “office” să identifice mai bine soluţiile pentru clientul intern. În același timp, atunci când a fost implicat pe segmentul de project management a avut posibilitatea să relaţioneze cu toate departamentele și să capete o viziune de ansamblu asupra businessului, prin proiectele implementate în cadrul companiei.
Ce face un transport manager?
Planifică și execută, într-un cuvânt livrează! În cadrul Mega Image, și cu siguranţă nu este un caz singular, managerul de transport are o multitudine de responsabilităţi. Fișa postului lui Emil are în jur de 10 pagini și pentru a rezuma acele pagini într-o singură frază, managerul de transport este responsabil cu realizarea și implementarea strategiei anuale și a planului de implementare în următoarele direcţii: activităţi de distribuţie, transport persoane și flotă-auto autovehicule angajaţi.
De ce aptitudini și competenţe este nevoie pentru a face faţă cu brio tuturor responsabilităţilor unei astfel de funcţii? Comunicarea, flexibilitatea și disponibilitatea sunt esenţiale.“Roata camionului se învârte 24 ore pe zi, 365 zile pe an. Există posibilitatea ca la orice oră din zi și din noapte să fie nevoie de o decizie și o decizie luată la 3:00 dimineaţa poate evita un volum de muncă inutil în zilele următoare. În același timp nu trebuie să omitem să fim flexibili. Trebuie să știm când să ne menţinem fermi pe poziţie și când trebuie să lăsăm de la noi.
Orice problemă are cel puţin o soluţie agreată de ambele părţi și încerc în permanenţă împreună cu colegii sau partenerii să găsim soluţiile care să ne permită să ne desfășurăm activitatea în condiţii optime.
Pe partea de comunicare, am învăţat de-a lungul timpului să ascult, dar și să mă fac ușor înţeles. În logistică sunt foarte mulţi oameni implicaţi, iar comunicarea eficientă este uneori cheia succesului” recunoaște Emil Aringhe.
Implicarea echipei este esenţială pentru performanţei
Desigur, ca manager nu poţi obţine performanţe fără o echipă pe care să te poţi baza și care să te motiveze și să te inspire. Implicarea este calitatea pe care managerul de transport al Mega Image o caută la fiecare membru al echipei sale. “În momentul în care ești implicat poţi înţelege mai bine ceea ce se întâmplă, sursa problemelor și poţi lua decizii în cunoștinţă de cauză. În echipă avem o relaţie cu “cărţile pe faţă”. Nu ne ascundem de nimic și discutăm orice subiect, inclusiv când greșim. Eu consider că este o mare calitate să îţi dai seama că ai greșit și să și recunoști. Cu cât ne dăm seama mai repede de greșelile făcute, cu atât putem corecta mai repede. Încerc să comunic destul de mult cu echipa, și cu toate că timpul este un inamic puternic, un lucru este cert: când nu ajung eu la ei, ajung ei la mine.”
Emil promovează în cadrul echipei politica “ușii deschise”, preluată de la managerii în subordinea cărora s-a aflat și pe care o transmite la rândul său. “Această “ușă deschisă” nu face altceva decât să ducă la o comunicare mai bună și mai eficientă și poate duce la luarea unor decizii la momentul oportun pentru desfășurarea activităţilor.”
Proiecte pe agenda de lucru
Optimizarea costurilor de transport este întotdeauna un obiect important pe agenda oricărui manager de transport. În același timp, introducerea soluţiilor de transport “verzi” a devenit tot mai importantă, de aceea unul dintre proiectele curente din agenda de lucru a lui Emil Aringhe, care a trecut de faza pilot, este introducerea în flota de distribuţie a Mega Image a mașinilor cu combustibil alternativ (GNC – gaz natural comprimat). “Acesta este un proiect atât ecologic prin reducerea emisiilor de CO2 și reducerea zgomotului, dar și cu avantaje din punct de vedere financiar. Până la sfârșitul anului 2018 vom avea cinci mașini ce vor opera în zona de distribuţie, dotate cu instalaţii ce permit utilizarea acestui tip de combustibil. În paralel, lucrăm la tot ce înseamnă automatizare și optimizare procese/ costuri în activităţile zilnice.”