Home Logistics Curierat și e-commerce Retailerul polonez LPP deschide primul centru de e-fulfillment în România

Retailerul polonez LPP deschide primul centru de e-fulfillment în România

Retailerul polonez LPP deschide primul centru de e-fulfillment în România

Cu o valoare estimată de 3,5 miliarde euro în 2018, piaţa de e-commerce din România este una dintre cele mai dinamice la nivel european. Această dezvoltare a atras cu sine o serie de jucători importanţi și investiţii în sfera de logistică și reţelele de distribuţie locală pentru a le putea oferi clienţilor un timp de livrare cât mai rapid.

LPP, cel mai mare retailer polonez de modă, prezent în România cu brandurile Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay, a inaugurat pe 1 octombrie centrul său de e-fulfillment. Situat în Ștefăneștii de Jos, noul pol logistic al Bucureștiului, centrul de distribuţie va permite retailerului să livreze comenzile către clienţii săi chiar a doua zi de la plasarea comenzii.

Cu o suprafaţă de 22.000mp, depozitul a fost finalizat în mai puţin de un an. Compania de consultanţă Colliers a intermediat tranzacţia, dezvoltatorul belgian WDP a fost responsabil cu construcţia depozitului, în timp ce Quehenberger Logistics va opera depozitul, compania fiind de mai mulţi ani partener al LPP. FAN Courier se va ocupa de livrarea comenzilor B2C pe teritoriul României.

Dezvoltarea reţelei locale de distribuţie

Până la sfârșitul anului 2019, retailerul polonez de îmbrăcăminte intenţionează să depășească 1 miliard de zloţi polonezi în vânzări online, echivalentul a 12% din cifra de afaceri a grupului. Pentru 2021, LPP și-a propus ca vânzările generate de canalele online să genereze 20% din veniturile companiei. Datorită creșterii dinamice a comerţului electronic, compania a decis să-și extindă reţeaua de distribuţie internaţională și investește activ în acest lucru.

”În România avem două modalităţi de distribuţie: o parte din expediţii vor veni în continuare din Polonia cu etichete pentru magazinele din România și e-commerce, iar o altă parte din expediţii – aproximativ 45% intenţionăm să le pregătim aici, în acest centru de distribuţie” – Sylwester Dmytriwski, E-commerce E-fulfillment General Manager.

Centrul de e-fulfillment din România este al doilea depozit din afara Poloniei, pe lângă cel de la Moscova. După lansarea acestuia, spaţiul total de depozitare al LPP dedicat comerţului online a crescut la aproape 100.000 metri pătraţi. Conform planului, în 2020 compania dorește să finalizeze o altă investiţie prin lansarea unui centru de distribuţie în Slovacia.

În România, în 2019 comenzile online ale LPP au înregistrat creșteri importante comparativ cu 2018. În luna martie, volumul comenzilor online a crescut cu 148% comparativ cu aceeași lună din 2018, iar în august vânzările au înregistrat o creștere de 123% faţă de anul trecut.

„Europa de Sud-Est este una dintre pieţele noastre strategice, mai ales când vine vorba despre vânzările online. Provocarea, având în vedere popularitatea în creștere a mărcilor noastre din această regiune, este de a răspunde așteptărilor clienţilor și de a le oferi servicii la cele mai înalte standarde – inclusiv livrarea rapidă a comenzilor. Suntem astfel și mai bucuroși că am lansat un depozit în București, care va asigura livrarea comenzilor clienţilor români, chiar a doua zi”, a declarat Jacek Kujawa, Vicepreședinte LPP.

Standardizare a depozitelor

Fiecare depozit LPP prezintă o standardizare specifică – atât în ceea ce privește dispunerea locaţiei, staţiile de lucru, echipamentele de depozitare și implementarea unui sistem de operare coerent pentru toate depozitele.

Acest lucru înseamnă că unitatea recent deschisă este concepută după modelul depozitelor existente LPP – atât din punct de vedere vizual, cât și din punct de vedere al procesului.