Home Logistics Comerț international Tesy – povestea merge mai departe cu inaugurarea Terminal 3

Tesy – povestea merge mai departe cu inaugurarea Terminal 3

Tesy – povestea merge mai departe cu inaugurarea Terminal 3

Tesy, cel mai mare producător de echipamente electrice pentru încălzirea locuinţelor din Bulgaria, a inaugurat oficial pe 12 septembrie un nou centru logistic.

Cu o investiţie de 3,6 milioane euro, centrul de distribuţie este localizat în Shumen, nord-estul Bulgariei, acolo unde se află și trei dintre unităţile de producţie ale companiei pentru boilere electrice, convectoare electrice și boilere cu incălzire indirectă. O altă unitate de producţie pentru radiatoare pe ulei se află la Smyadovo.

Noul centru logistic Tesy are o suprafaţă de 5.000 mp, o înălţime de 18 m, o capacitate de 8.000 paleţi și va dubla capacitatea operaţiunilor logistice ale companiei. Anual, logistica Tesy expediază către clienţii din 56 de pieţe unde este prezentă compania, în mod direct sau prin distribuitori, peste 1,2 milioane produse. Alte câteva milioane de componente, materii prime pentru alimentarea liniilor de producţie și produse pentru distribuţie tranzitează centrele logistice Tesy.

Emmanuel Totev, Commercial Director Tesy, ne-a acordat un scurt interviu cu ocazia inaugurării noului centru logistic Terminal 3 și ne-a vorbit despre planurile de dezvoltare ale companiei care a reușit performanţa de a exporta  produsele sale în China și de a crește ponderea acestor exporturi, într-o perioadă în care pieţele din Europa importă sisteme de încălzire din Asia.

Intermodal & Logistics: Tesy este un producător important pe piaţa sistemelor de încălzire pentru casă, cu o istorie de peste 25 de ani. Cum a luat naștere acest brand care este acum prezent la nivel global?

Emmanuel Totev: Ca orice altă marcă globală, avem un portofoliu variat de produse. Unele le producem noi înșine, altele sunt produse de către parteneri pentru noi. În același timp suntem distribuitor oficial pentru Bulgaria al produselor De’Longhi. Acesta este un parteneriat ale cărui baze au fost puse încă de dinainte de a exista Tesy, pe vremea când cei doi fraţi Zhechko și Krasen Kyurkchiev au înfiinţat Ficosota, o companie de import și distribuţie pentru o varietate de bunuri de larg consum. Ulterior au început să importe și electrocasnice și au lansat primul lanţ de retail pentru aparatura electrocasnică din Bulgaria.

Atunci au demarat și parteneriatul cu De’Longhi și  în urma acestui parteneriat a apărut și ideea de a produce în Bulgaria astfel de sisteme.

Intermodal & Logistics: Care sunt planurile de dezvoltare ale Tesy? Intenţionaţi să extindeţi gama de produse fabricate în Bulgaria?

Emmanuel Totev: Da, lucrăm la deschiderea unei noi linii de fabricaţie pe locul vechiului depozit logistic. Vom avea în portofoliu o nouă categorie de produse – pompe electrice pentru încălzire pentru aparatele de aer condiţionat, frigidere și alte aparate electrocasnice. Modulul de agregat din pompa de încălzire era fabricat în Italia, avem deja de doi ani un parteneriat cu un producător italian, iar noi produceam condensatorul și rezervorul de apă.

Pentru început vom achiziţiona modulul și vom asambla pompa în noua unitate de producţie și începând de anul viitor vom fabrica tot sistemul, inclusiv modulul de agregat în cadrul Tesy, aici în Bulgaria.

Până în 2022 ne-am propus să vindem 1,5 milioane boilere electrice, ceea ce înseamnă că vom avea nevoie de încă o unitate de producţie pentru aceste echipamente și acum analizăm unde va fi amplasată. Luăm în calcul o ţară cu producţie importantă de oţel pentru că este materia primă de bază, aproape de pieţele cărora ne adresăm și cu condiţii economice bune, întrucât ne aflăm pe o piaţă foarte competitivă, cu costuri de producţie ridicate și margini de profit reduse.

Intermodal & Logistics: Unde sunt exportate produsele Tesy?

Emmanuel Totev: În prezent exportăm pe 4 continente și adăugăm continuu noi pieţe la lista noastră. Suntem prezenţi în Europa, Asia, unde începând de acum 2 ani exportăm în China și avem un parteneriat solid cu un distribuitor din Taiwan care vinde doar produse fabricate în Europa.

De asemenea, avem o prezenţă destul de puternică în America de Sud, în special în Chile și de anul viitor ne vom dezvolta prezenţa pe pieţe precum Peru sau Ecuador.

Africa este de asemenea o piaţă foarte importantă pentru noi, care se dezvoltă ca și continent pentru noi. Iniţial am început să exportăm produsele pe pieţe precum Maroc, Libia, dar am avut vânzări bune de exemplu și în Côte d’Ivoire și alte ţări africane mai mici, iar acum ne îndreptăm atenţia către Tunisia sau Algeria.

Pe agenda noastră de expansiune se află și America de Nord, Statele Unite în special sau Australia, unde am livrat în trecut, însă ne dorim o creștere sustenabilă a afacerii și analizăm atent înainte de a aborda o nouă piaţă. Trebuie să avem produsele potrivite și disponibile pentru pieţele pe care le ţintim, dar și o bună înţelegere a acestor pieţe.

Facem afaceri în 56 de ţări, dar nu avem o prezenţă proactivă în toate aceste ţări și nu suntem prezenţi peste tot cu propria strategie comercială. Pieţele cărora ne adresăm direct sunt aproximativ 30.

“Este foarte important pentru o companie ca Tesy, unde produsele sunt voluminoase și grele, să poată utiliza mijloace de transport cum este calea ferată și sperăm să putem face asta în viitor. Momentan, pentru livrări în Europa folosim preponderant transportul rutier, dar și transportul maritim pentru o serie de destinaţii – unele zone din Spania, China, Estul Îndepărtat, America de Sud. Ne dorim ca și în Bulgaria transportul feroviar să devină unul de încredere și să găsim un partener care să ne poată garanta anumiţi timpi de livrare. Partea de customer service este extrem de importantă pentru noi și fără timpi de livrare nu putem oferi servicii de calitate.” Emmanuel Totev, Commercial Director Tesy